Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikkje bra!
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • 150 turer er jo endel.......vet ikke helt hva man skal forvente på dette effektnivået !?
      Når det er sagt så har jeg vel en mistanke til at P32 boksene til NEU er hakket mer solide.
      Min 1512/1.5D/6.7 er inne på sitt andre fly nå, har ikke telt turer, men samlet for S14 og hittil
      i Big Ceres så blir det er betydelig antall. Bank i bordet......man burde ikke si slikt

      Nok om det, du sender vel boksen til Kontronik og ber dem uttale seg om hva de mener ?. Stor sjanse for at du ikke hører mye i form av ord fra dem, men får sannsynligvis en ny girboks om ikke annet.
      Last edited by OTA; 08-07-12, 23:21.
      Øystein T.

      EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

      www.artistic3d.net

      Comment


      • Joa, 150 turer er litt. Spesielt om man begynner å tenke litt direkte F5B bruk. Start/stopp er ganske stor påkjenning for utstyret og man starter og stopper ca 12 ganger pr tur som resulterer i at min har gjort dette ca 1800 ganger. 1800 start/stopp er ganske mye

        Jeg vet P32 er solid som fjell så gleder meg til å teste den

        Sender inn motoren å ser hva som skjer
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • Hei,
          hvor er det dere flyr de børsene deres hen?
          Hadde vært kult å tittet på dette....

          Mvh
          Tor Arne Nicolaisen SKIEN
          Tor Arne Nicolaisen
          Vingen/Bø MFK

          Comment


          • Originally posted by tan20 View Post
            Hei,
            hvor er det dere flyr de børsene deres hen?
            Hadde vært kult å tittet på dette....

            Mvh
            Tor Arne Nicolaisen SKIEN
            Hei! Jeg flyr i Lunde.
            Venter på ny motor til Hawken, men er klar om et par uker. Si ifra om du vil være med

            -Peter (også i Skien)
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment


            • Ja, vi vil.
              Sifra når.

              sms/mob 46986113.

              Mvh
              torarneN
              Tor Arne Nicolaisen
              Vingen/Bø MFK

              Comment


              • Originally posted by tan20 View Post
                Ja, vi vil.
                Sifra når.

                sms/mob 46986113.

                Mvh
                torarneN
                Jepp. Sier ifra når utstyret er fikset og klart. Venter på ny motor, som sagt, så det blir tidligst om en uke fra nå.
                I hangaren:

                SpeedFire F5B
                X-plane fra www.yuri-models.com
                Hawk F5B
                MiniHawk (2stk)
                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                UM Stryker Q 180
                FPV Raptor
                EPO Cessna (156cm)

                Comment


                • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                  Jepp. Sier ifra når utstyret er fikset og klart. Venter på ny motor, som sagt, så det blir tidligst om en uke fra nå.
                  Har X`en husarrest ?
                  Øystein T.

                  EF Extra 300 70"
                  Speedfire F5B
                  Baudis Fosa F3B
                  Ascot F3B
                  Lynx Carbon
                  EF Extra 300, 58" Electric
                  T-Rex 700N

                  www.artistic3d.net

                  Comment


                  • Originally posted by OTA View Post
                    Har X`en husarrest ?
                    Hehe! Neida. Venter bare på at piloten skal bli tøff nok i trynet.
                    Har tenkt a bruke MiniHawken med Mega 16/25/2EC og APC 6x5,5 på 4S som trainer for å venne meg til flystilen. "Trainer" med fartsressurser opp mot 275 km/t - ikke så mange av dem
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • He-he, høres ut som en fin "trainer"

                      For meg går det mest i Big Ceres E, har ikke fått bestilt meg noe vaskeekte F5B igjen, og for å være helt ærlig føler jeg ikke behovet akkurat nå. Savner den brutale aksen tidvis da.......Har lært mer på BC`en enn jeg hadde drømt om, og begynner å føle meg veldig trygg enten jeg flyr rett eller "feil vei". Det var ikke noen selvfølge for en liten stund siden
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment


                      • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                        Omsider så ankom limiter'n fea SM modellbau og diverse tilbehør!
                        Unilog2 som er selve hjernen er svært liten og nett med sine 4 gram, strøm sensoren på 400a er av litt størrelse men ikke noe problem.
                        Uni displayet som man egentlig ikke trenger var meget enkelt i bruk, og jeg satte opp Uniloggern til F5B modus på et blunk, dessuten kan man lese av alt mulig av verdier man ønsker som brukt antall w/minutter, høy/lav volt og amp, utviklet watt etc.... Dessuten kan man få en del til å fungere på telemetri men er usikker på hva man får av info der.
                        Fungerer med Graupner HOTT, M-link og en annen jeg ikke husker i farta.Mer kommer nok om dette flotte produktet
                        [ATTACH]55542[/ATTACH]
                        Olav, ser veldig fin og nyttig ut. Kan man koble ut limiteren eller er den default på motorkutt etter 1750w/min ? Synes systemet virker utmerket som et høy amp loggesystem, men siden jeg ikke flyr FAI F5B er jeg nødt til å kunne droppe (valgfritt) limiteren hvis jeg skal ha nytte av den.
                        Last edited by OTA; 11-07-12, 22:48.
                        Øystein T.

                        EF Extra 300 70"
                        Speedfire F5B
                        Baudis Fosa F3B
                        Ascot F3B
                        Lynx Carbon
                        EF Extra 300, 58" Electric
                        T-Rex 700N

                        www.artistic3d.net

                        Comment


                        • Originally posted by OTA View Post
                          Olav, ser veldig fin og nyttig ut. Kan man koble ut limiteren eller er den default på motorkutt etter 1750w/min ? Synes systemet virker utmerket som et høy amp loggesystem, men siden jeg ikke flYr FAI F5B er jeg nødt til å kunne droppe (valgfritt) limiteren hvis jeg skal ha nytte av den.
                          Du kan bruke den uten å få kutt på 1750w/m.
                          Den kan settes opp for F5D på 1000w/m, F5F på 1350 w/m og F5B på 1750w/m.
                          Men man kan overstyre w/m verdien fra PC eller UniDisplay å sette f.eks 2500 w/m.
                          Man kan også koble den opp uten at den har noe med RX å gjøre i hele tatt og vil da kun være logger!
                          Det ligger også variometer i Unilog2 så da får du vite stiget ditt i m/s enten via telemetri eller på PC da det lagres i et micro SD kort
                          Jeg har foreløpig ikke fått Logview til å virke som det skal og aner ikke hva jeg gjør feil der, men har logget Surprisen og lest av verdiene på UniDisplayet. Med 18*19 på 7 graders spinner så peaker den på 5 kw når jeg flyr. Har ikke sjekket statisk med den propellen men hadde 4,7kw med 17*18 Blue på 7 grader som har stooooor korde!
                          Kira F5B motoren og TP 3300 batterier
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Omsider så ankom limiter'n fea SM modellbau og diverse tilbehør!
                            Unilog2 som er selve hjernen er svært liten og nett med sine 4 gram, strøm sensoren på 400a er av litt størrelse men ikke noe problem.
                            Uni displayet som man egentlig ikke trenger var meget enkelt i bruk, og jeg satte opp Uniloggern til F5B modus på et blunk, dessuten kan man lese av alt mulig av verdier man ønsker som brukt antall w/minutter, høy/lav volt og amp, utviklet watt etc.... Dessuten kan man få en del til å fungere på telemetri men er usikker på hva man får av info der.
                            Fungerer med Graupner HOTT, M-link og en annen jeg ikke husker i farta.Mer kommer nok om dette flotte produktet
                            [ATTACH]55542[/ATTACH]
                            Så man må ha Unilog 2'n? Synd man ikke bare kan plugge 400A rett i displayet og lese av.. Bestilte du alt direkte derifra? Tok de Paypal?
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • Originally posted by jijohans View Post
                              Så man må ha Unilog 2'n? Synd man ikke bare kan plugge 400A rett i displayet og lese av.. Bestilte du alt direkte derifra? Tok de Paypal?
                              Du må ha Unilog2, selve hjernen og minnekortet er i den. I Unilogger'n kan man også koble til turtallsføler, temperaturfølere, hastighetsføler som fungerer på samme prinsipp som fullsize.
                              Husker ikke hvordan jeg betalte men det ser du på sidene de har, bestilte derfra. De er super trege til å sende, tok flere uker fra jeg hadde betalt til varene ble sendt
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                                Du må ha Unilog2, selve hjernen og minnekortet er i den. I Unilogger'n kan man også koble til turtallsføler, temperaturfølere, hastighetsføler som fungerer på samme prinsipp som fullsize.
                                Husker ikke hvordan jeg betalte men det ser du på sidene de har, bestilte derfra. De er super trege til å sende, tok flere uker fra jeg hadde betalt til varene ble sendt
                                Kjøpt og betalt... Så da får man bare vente i "spenning" ...
                                Kommer sikkert med masse spørsål her om hvordan denne brukes og settes opp, da tysk ikke er min sterke side...
                                Kan jo samtidig nevne at jeg bestiller en Strega E på 2,9m som vil få ett greit oppsett... Greit å selge unna endel modeller for så å kjøpe nytt...
                                Last edited by jijohans; 23-07-12, 00:34.
                                -Jim Johansen-
                                Flyklart:
                                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                                Under construction:
                                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                                Comment

                                Working...
                                X