Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Interessant, men som "Mod gutta" selv sier er effekten av modifiseringen usikker for FET`ene men vil drastisk redusere statisk varme i regulatorene til FET driverne og BEC/strømforsyning for elektronikk.
    Hvis man kobler opp en 6S lipo pakke til en umodifisert CC180 og lar den ligge noen minutter så er intern strømforsyning regulator brennvarm, og dette er før propellen har tatt en eneste tørn.......

    Det mistenkes vel at "arnestedet" til brann ikke ligger i FET`ene men regulatorens egne strømforsyninger.


    125 grader er vel forøvrig ikke noen særlig relevant temperatur å forholde seg til ? Hvis jeg noen gang åpner lokket til min modell og registrerer noe mer enn jeg kan klare å ta på så blir jeg meget bekymret........noe jeg ikke har opplevd enda.
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • Temperaturen på regulatoren som gir strøm til kontrolleren blir som du sier drastisk redusert - på den originale kunne man risikere at den brant seg gjennom krympeplasten...

      125 grader er Junction temperatur - m.a.o temperaturen inne på selve halvledere delen i komponenten ikke "kasse" temperaturen som ligger en del lavere.
      Last edited by Quadrocopter; 01-08-12, 23:16.

      Comment


      • Originally posted by Quadrocopter View Post
        125 grader er Junction temperatur - m.a.o temperaturen inne på selve halvledere delen i komponenten ikke "kasse" temperaturen som ligger en del lavere.
        He-he, kan nok sikkert stemme, jeg er jo ikke "der inne" og sjekker Skjønt er helt enig, kjøling er bra selv om jeg selv har slurvet big time der. Har ikke en eneste luftekanal på BCE`en. Dog har regulatoren det romslig og får som regel godt med hvile imellom slagene.
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • Fikk regulatoren idag, HImodel ICE 150A, var faktisk vannkjølekappe på den, så tror den blir fjernet og heller tapet med kapton tape.
          Mailet litt med Rainer Stratair, og fikk noe info om mega motorene kan se ut som det blir samme oppsettet som er anbefalt til Hurricane:
          Motor: MEGA ACn 16/40/1
          Steller: YGE 120
          Akku: 4S 2500mAh 40C
          Propeller: 16x10
          Leistung: 1200W
          Steigleistung: 28m/s
          Abfluggewicht: 2500g

          Dette med 16x17s skal gjøre š45-50m/s ifølge Stratair..
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • Originally posted by jijohans View Post
            Fikk regulatoren idag, HImodel ICE 150A, var faktisk vannkjølekappe på den, så tror den blir fjernet og heller tapet med kapton tape.
            Regner med at du har fått en bra ESC der, snakket med noen på servicesenteret til CC etter havariet til Phonix 180'en og de var helt klare på at 180 ikke var det beste produktet de hadde laget men de var godt fornøyd med tilbakemeldingene de hadde fått (til slutt ) på Phoenix ICE og sist men ikke minst på Phoenix ICE Lite serien.

            Venter tilbakemelding når du har den i lufta.

            (du får ikke 45-50 m/s uten minst 3-4 kW )

            Comment


            • Olav: er alt klart og forberedt før Danmarksturen?
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • Originally posted by Arcteryxxx View Post
                Olav: er alt klart og forberedt før Danmarksturen?
                Forsåvidt så var alt pakket å klart men alt har skjært seg fullstednig.
                Som kjent for noen så driver jeg en elektrikker sjappe sammen med far min, for snaue 8 uker siden så ble min far dårlig og innlagt på sykehus.
                Så for å gjøre en lang historie kort, han ble hjerte operert 4 ganger på noen uker, fått pacemaker innlagt og naturligvis langtids sykemeldt.
                Jeg for min del har måtte avlyse først og fremst alt av fellesferie og også nå danmarks turen....
                Så nå om dagen sitter jeg i førersete på jobben å har mye mer enn nok å gjøre med det, har ikke fløyet eller hatt lyst til å fly på mange uker sånn
                som status er nå...........................
                Better luck next time
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Originally posted by Olavjoergensen View Post
                  Forsåvidt så var alt pakket å klart men alt har skjært seg fullstendig.
                  Som kjent for noen så driver jeg en elektriker sjappe sammen med far min, for snaue 8 uker siden så ble min far dårlig og innlagt på sykehus.
                  Så for å gjøre en lang historie kort, han ble hjerte operert 4 ganger på noen uker, fått pacemaker innlagt og naturligvis langtids sykemeldt.
                  Jeg for min del har måtte avlyse først og fremst alt av fellesferie og også nå Danmarks turen....
                  Så nå om dagen sitter jeg i førersete på jobben å har mye mer enn nok å gjøre med det, har ikke fløyet eller hatt lyst til å fly på mange uker sånn
                  som status er nå...........................
                  Better luck next time
                  Det var kjedelig, håper far din er på bedringens vei!

                  Håper også du får inspirasjonen tilbake når alt er kommet mer på skinner igjen.

                  Skal ta en liten prat med Thorbjørn så får vi sikkert i gang en eller annen form trenings weekend eller to når snøen begynner å forsvinne til neste år, kanskje dette kan dra med flere ut i "større" konkurranser.

                  Comment


                  • Kjedelig Olav. Håper det går seg til med din far og håper du klarer å holde styr på skuta i mellomtiden uten å knekke ryggen.

                    Jeg ønsker å være med neste gang og håper det passer bedre inn i kalenderen enn det gjorde denne gang. Selv om du ville blitt tatt imot som en konge der nede, så er det allikevel hyggelig om man er et par stykker.
                    Øystein T.

                    EF Extra 300 70"
                    Speedfire F5B
                    Baudis Fosa F3B
                    Ascot F3B
                    Lynx Carbon
                    EF Extra 300, 58" Electric
                    T-Rex 700N

                    www.artistic3d.net

                    Comment


                    • Det var leit å høre, Olav!
                      God bedring til faren din og så er jeg sikker på at du kommer sterkt tilbake når tiden er moden for det.
                      Av det jeg leser fra de andre gutta kan det være grunn til å ha et ørlite håp om at vi blir en liten gjeng neste år.... Norwegian Hot-Club? (jeg vet at den franske uttalen er opptatt av en annen gjeng som driver med langt kjedeligere ting )
                      -Peter (for tiden i Italia)
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment


                      • Det var litt kjipt ja, hadde jo bestilt og betalt reise samt bestilt hotell også...
                        Fatter'n er på bedringens vei så det går nok bra på den fronten der

                        Jeg skal nok helt sikkert fortsette når tiden er moden for det og er klar for en danmarks tur en annen gang
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Får håpe det går bra Olav både med din far og bedriften..
                          Fikk Unilog idag, må bare finne tid til å få satt opp og testet dette.
                          Etter en lenger samtale med Thorbjørn blir det nok en Mega 16/35/1 5,2:1 på 4s... Fant dette på rcgroups:

                          Mega 16/35/1, Kontronik 5.2:1, spinner 30mm Battery 3300mAh 4S Turnigy Mean data from the log file: current 140 A, about 2000 watts at 10,000 rpm performance, climb about 60 m / s

                          Dette var med en 16x16s prop....
                          Google Translate
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment


                          • Fin den, Jim!
                            Likte spesielt denne frasen: " Overloading super flight performance without the motor and battery."
                            Høres ut som en fin propell for DS?????

                            -Peter ( I det spøkefulle hjørnet )
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • Originally posted by jijohans View Post
                              Fikk regulatoren idag, HImodel ICE 150A, var faktisk vannkjølekappe på den, så tror den blir fjernet og heller tapet med kapton tape.
                              Noen med erfaringer på denne regulatoren? Koster 50 daler??

                              Jeg trenger en god esc på 120A som er liten og lett og tåler opptil 6S oppsett for en edf maskin. Andre tilgjengelige forslag tas med takk!




                              mvh
                              Alf
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • Originally posted by affa View Post
                                Noen med erfaringer på denne regulatoren? Koster 50 daler??

                                Jeg trenger en god esc på 120A som er liten og lett og tåler opptil 6S oppsett for en edf maskin. Andre tilgjengelige forslag tas med takk!
                                denne regulatoren????? - ICE150'en
                                Last edited by Quadrocopter; 10-08-12, 20:18.

                                Comment

                                Working...
                                X