Announcement

Collapse
No announcement yet.

F5J i Norge - utstyr, regler og konkurranseform

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Motoroppsett på ca 3kW er billige, ref annen tråd
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • #47
      Originally posted by Olavjoergensen View Post
      Hvis du ser i innlegg 1 i denne tråden om krav til modellen så vil du se at det ikke er veldig spesifikt rettet mot noen spesiell modell.
      Du kan bruke alt mellom himmel & jord så lenge du er innenfor de kravene der.
      Modellen behøver overhodet ikke ha benevnelsen F5J eller F3J med elektro kropp. Hvis du trenger hjelp til å finne noe så er det bedre om du forteller hva du ønsker å bruke av penger så blir det lettere å hjelpe deg med anbefalinger....
      Mener det kunne være greit å ha alternativer, for at de som ikke er kjent med kunne ha et litt mer klart bilde av hva som trenges
      av inngangspenger for å komme i gang. Vise at ikke alt koster skjorta, for å prøve/starte med. Blir man bitt av basillen, så vet man jo at det koster noget mere.
      Selv tenkte jeg på 8-12000.-, som vel skulle gi noe å velge mellom.
      Vidar

      Div.

      Comment


      • #48
        Altis V3 forhandler i Norge

        Snakket akkurat med Thorbjørn hos T&K RC-seilflysport og fikk den gladmeldingen at de har begynt å forhandle Altis V3 i Norge.
        Dette gjør alt mye enklere for dere som ønsker å handle + at prisen var helt OK.
        Last edited by Quadrocopter; 10-05-12, 23:01.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Free2fly View Post
          Mener det kunne være greit å ha alternativer, for at de som ikke er kjent med kunne ha et litt mer klart bilde av hva som trenges
          av inngangspenger for å komme i gang. Vise at ikke alt koster skjorta, for å prøve/starte med. Blir man bitt av basillen, så vet man jo at det koster noget mere.
          Selv tenkte jeg på 8-12000.-, som vel skulle gi noe å velge mellom.
          Tror du kommer veldig langt med under halvparten av det du nevner og for dette får du deg en veldig bra konkurranse modell!
          Last edited by Quadrocopter; 10-05-12, 21:54.

          Comment


          • #50
            Tenkte litt på Baudis Ceres. Får vel ringe Thorbjørn i morgen for å høre va han kan ha inne/ta inn.

            Har også sett Fantasy 3.2E
            Last edited by Free2fly; 11-05-12, 00:01.
            Vidar

            Div.

            Comment


            • #51
              JiTom Eagle Xtail E. Er det fortsatt i produktsjon, ble ikke helt sikkker da prislister og div annet på sidene kunne virke litt ullent.
              Ser jo at T&K har fått forhandle dem. Men da det var tilf.svarer og ferie fikk jeg ikke tak i Thorbjørn. Andre her som vet noe om modellene eller skal man glemme Eagle X
              Vidar

              Div.

              Comment


              • #52
                Originally posted by Free2fly View Post
                Ser jo at T&K har fått forhandle dem. Men da det var tilf.svarer og ferie fikk jeg ikke tak i Thorbjørn. Andre her som vet noe om modellene eller skal man glemme Eagle X
                Hele Cirrus og T&K er i Hanstholm kommende uke - regner med han er tilbake på mandag 21. mai

                Comment


                • #53
                  En liten oppdatering.

                  Her er linken til den nederlandske F5J web'en

                  Har også lagt inn 3 nye filmer i post #6
                  Last edited by Quadrocopter; 14-05-12, 22:39.

                  Comment


                  • #54
                    Ser ut som om det blir noen endringer i FAI F5J reglementet - venter i spenning på det nye offisielle dokumentet!

                    Klipp i fra esoaring.net
                    We are working with the latest proposed / provisional rule set this weekend at Lawford, and there are already quite a few changes from the published 2012 rules, both with the actual competition rules and the altimeter specification. The altimeter spec alone runs to 3 x A4 pages and is still being modified as the involved altimeter manufacturers and the FAI F5J working group discuss the details. We need to bear in mind that 2012 is very much a trial period, although most of the 28 events world wide this year will be run to the proposed 2013 rule set. I have well over 3000 emails on this subject going back over 2 years - and I'm not even involved directly with the F5J working group!
                    Last edited by Quadrocopter; 15-05-12, 17:25.

                    Comment


                    • #55
                      Her er en tråd fra esoaring.net som diskuterer høydemåler/motorbegrenser regler osv. - ser ut som om enkelte typer høydemåler/motorbegrenser ikke er i.h.t. FAI sitt reglement.
                      Legg særlig merke til kommentarene fra Martin Bell

                      Det kan virke som om FAI kommer med en liste over godkjente produkter om ikke så alt for lenge og da får vi endelig en liste som man kan forholde seg til.

                      Comment


                      • #56
                        Har sett på denne: EUROPHIA 2k Elektro Allround
                        Kan vel se at denne greit til F5J unten og være en hight end,og samtidig by på litt grei
                        hang-flyging.
                        Last edited by Free2fly; 27-05-12, 05:59.
                        Vidar

                        Div.

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Free2fly View Post
                          Har sett på denne: EUROPHIA 2k Elektro Allround
                          Kan ikke denne passe greit til F5J og samtidig til litt hang-flyging.
                          StratAir pleier å lage ting som flyr ok og har en god kvalitet.
                          Ser ut til å være en modell som kan brukes til de fleste formål, Siden de spesifisere den til bruk som en F5B utgave så vil det garantert være en bra modell på hang kanten også.
                          Ser også ut som en modell som vil passe inn i F5J kategorien.

                          Hvis du handler så må du lage en bygge tråd - tror det kan være flere som blir interessert i modellen

                          Comment


                          • #58
                            Var en tilfeldig tur innom Rc-seilfly.no - Modellflysport i dag og fikk til min overraskelse med meg en Aerobtec Altis V3 med tilhørende display da Thorbjørn også hadde tatt inn det!
                            Blir spennende å prøve ut saken, har innstallert programvare å fått sakene til å fungere så da gjenstår bare flyturen
                            Olav Jørgensen
                            Low & fast

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Olavjoergensen View Post
                              Var en tilfeldig tur innom RC-seilflysport i dag og fikk til min overraskelse med meg en Aerobtec Altis V3 med tilhørende display da Thorbjørn også hadde tatt inn det!
                              Blir spennende å prøve ut saken, har innstallert programvare å fått sakene til å fungere så da gjenstår bare flyturen
                              Jepp - ligger info om dette i innlegg #50
                              Har flydd en del turer med Altis V3'en og holder på å skru sammen en liten test rapport som havner her når jeg blir ferdig
                              Husk at det finnes 2 versjoner av firmwaren til den - en ren F5J versjon med revisjon FW5.1 og en mer åpen konfigurer bar versjon FW2.1

                              Bruker bare 2.1 nå siden denne gir meg en mulighet til å slå av motor blokkeringen.

                              Det kan også være en fordel å koble inn en bryter på BEC/Batteri inngangen - så slipper du å koble ut/inn batteri for å resette enheten.
                              Last edited by Quadrocopter; 25-05-12, 17:50.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Jepp - ligger info om dette i innlegg #50
                                Har flydd en del turer med Altis V3'en og holder på å skru sammen en liten test rapport som havner her når jeg blir ferdig
                                Husk at det finnes 2 versjoner av firmwaren til den - en ren F5J versjon med revisjon FW5.1 og en mer åpen konfigurer bar versjon FW2.1

                                Bruker bare 2.1 nå siden denne gir meg en mulighet til å slå av motor blokkeringen.

                                Det kan også være en fordel å koble inn en bryter på BEC/Batteri inngangen - så slipper du å koble ut/inn batteri for å resette enheten.
                                Okei, min har FW 2.1 nå, har funnet den overstyrings funksjonen på motoren.
                                Regner med å teste den i morgen på Hotliner treffet som en ren logger av høyde og stigerate for å sammenlikne data med Graupner HOTT
                                Olav Jørgensen
                                Low & fast

                                Comment

                                Working...
                                X