If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Jeg tror du kommer til å møte veggen ganske raskt om du kutter ned størrelse på batteri pakka.
For det første så MÅ du MYE opp i effekt for å nå målet, og for det andre så vil jo mindre pakker levere dårligere!
Henger ikke helt sammen for min del men venter i spenning .....
Har ikke noe krav til tid i luften, så her kan det optimalisere mye!
En 18 x 21 har mye mer bladareal og er selvsagt mer tungdrevet (=mye watt kreves) enn en liten 16 x 17
Det er derfor de har kuttet bredden på bladet og kjører Gold/smal linje + tvist, liten økning av fysisk areal, vanskelig å få til å gripe i lav hastighet men yter maks ved høy hastighet.
Du må bare se til å bytte over til F5D type modeller, det er det du vil ha
Ser jo klart stylen her og jaget etter 80 driver det i retning av full spiker både opp og ned bare for å oppnå tallet. Det blir vel typisk full spiker på rettstrekka og deretter rett opp for så å stupe ned og repetere det hele........
Oppsett er lettet og fokus på fart overstyrer andre drivere.
Ja, ja ingen problemer med å se at det er gøy på mange måter, men det er lite nytt under solen her desverre, jeg som hadde håpet det var noe mer saftige greier på teknologi siden på gang.
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
...Ja, ja ingen problemer med å se at det er gøy på mange måter, men det er lite nytt under solen her desverre, jeg som hadde håpet det var noe mer saftige greier på teknologi siden på gang.
Prøve å dra igang noe mer matnyttig (F5B i norge) men de få som holder på med dette er spredd for alle vinder så det ble skrinlagt.
Så da blir det moro fremfor alvor, men kanskje [Olavjoergensen] sitt initiativ på F5B konkurranse fronten kan skape mer interesse.
Heldigvis ser det ut til at stadig flere har snappet opp interessen med Hotlinere. Var et par karer å så på flygingen med min Hawk for et par uker siden, og etter det jeg skjønner er det prosjekter på gang for begge. Skal se det snart blir et miljø rundt dette
OTA: likte godt måten du beskrev 16x17 på! Ingenting lyder som en stallet 16x17slim
Prøve å dra igang noe mer matnyttig (F5B i norge) men de få som holder på med dette er spredd for alle vinder så det ble skrinlagt.
Så da blir det moro fremfor alvor, men kanskje [Olavjoergensen] sitt initiativ på F5B konkurranse fronten kan skape mer interesse.
Tror det finnes en mellomting av F5B "strikt regelverk" tilnærming og det helt motsatte. Ingen av delene hjelper for rekruttering hvis det er intensjonen.
Fra mitt ståsted prøver jeg til stadighet å vise folk at det går fint an å fly hotlinere, at de er holdbare og at man kan få seg en kvalitetspakke for 10-12 lapper som vil gi vannvittig mye glede innen sportsflyging.
Skal man få igang interesse for F5B/Hotliner så må man knekke mytene om at skiten nesten er umulig å fly og at det medfører stort sett brann og karbonfiber dryss fra himmelen.
Dette er ikke lett når svært mange synes Easyglider med HK oppsett allerede er i overkant av investering de hadde tenkt å legge inn i et E seilfly.
Kjellerne rundt forbi er jo stappa med F3B/F kjerrer til store summer som nesten aldri brukes, men å få de samme til å se brukspotensialet og gleden i en god skallstøpt E modell er nesten spøtt umulig.
Veldig mange kan tenke seg en type modell som kan dra litt fart, kan dra litt rocknroll, og samtidig plukke litt termikk hvis de vil.
Selv om en Surprise er kapabel til dette blir de fleste litt betenkte og synes det blir for smått og med for mye fokus på fart. Big Ceresen min frister mange, men de ønsker en litt nedskalert (og billigere) utgave.
Sånn sett passer et 2KW oppsett i en F5F kjerre ganske bra og Backfire melder seg som en god kandidat som vil passe ønsket potensiale for svært mange.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment