Unconfigured Ad

Collapse

6-7000 Watt (4500 W/Kg) oppgradering

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arcteryxxx
    • Nov 2010
    • 1070

    #46
    Litt lesestoff: http://www.rc-network.de/forum/showt...=freudenthaler
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment

    • Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

      #47
      Originally posted by Arcteryxxx
      Det er 2 utgaver av RFM 18x19 F5B; smal og bred.
      Jeg har den smale 18x19 F5B versjonen, men det er lite info om 18x21 og 19x23 utgavene

      Comment

      • Arcteryxxx
        • Nov 2010
        • 1070

        #48
        De har vel knapt kommet i salg. De står oppført hos f.eks. Höllein, men det er ikke lagervare
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment

        • Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

          #49
          Originally posted by Arcteryxxx
          De har vel knapt kommet i salg. De står oppført hos f.eks. Höllein, men det er ikke lagervare
          Handler alltid rett fra RFM - de har det beste utvalget

          Comment

          • Arcteryxxx
            • Nov 2010
            • 1070

            #50
            Rett fra kilden er jo å foretrekke.
            I hangaren:

            SpeedFire F5B
            X-plane fra www.yuri-models.com
            Hawk F5B
            MiniHawk (2stk)
            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
            UM Stryker Q 180
            FPV Raptor
            EPO Cessna (156cm)

            Comment

            • Arcteryxxx
              • Nov 2010
              • 1070

              #51
              Da Jetis kundeservice er av det heller dårlige slaget ble det brått handlet en 1512/1.5D...
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment

              • Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

                #52
                Originally posted by Arcteryxxx
                Da Jetis kundeservice er av det heller dårlige slaget ble det brått handlet en 1512/1.5D...
                ?? At Jeti har variabel kvalitet på direkte kundeservice er kjent, men betyr dette at du dropper Jeti Phasor'en å går for NEU istedenfor?

                Comment

                • Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

                  #53
                  Da ble det en propell oppgradering: kommer til å prøve en 18x21 på 7° (eventuelt 5°) spinner og en 19x23 på 5° eller 0° spinner.

                  Til info: 19x23 bladet er ca 2.1 cm lengre enn 18x19 - hvis det er noen som lurer på om det passer (jeg endte opp med 5mm klaring til LE)

                  Comment

                  • Arcteryxxx
                    • Nov 2010
                    • 1070

                    #54
                    Originally posted by Quadrocopter
                    ?? At Jeti har variabel kvalitet på direkte kundeservice er kjent, men betyr dette at du dropper Jeti Phasor'en å går for NEU istedenfor?
                    Bestilte egentlig NEU'en for å ha en i reserve, men siden det virker som om den ankommer først så blir det vel den jeg monterer, tenker jeg. Har en GM18x21 klar og vil bruke 5S og 6S.
                    Fikk en UniLog med diverse sensorer på døra i går, så jeg tror jeg kommer til å gjøre en del testing med begge motorene etterhvert.
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment

                    • Arcteryxxx
                      • Nov 2010
                      • 1070

                      #55
                      Originally posted by Quadrocopter
                      Da ble det en propell oppgradering: kommer til å prøve en 18x21 på 7° (eventuelt 5°) spinner og en 19x23 på 5° eller 0° spinner.

                      Til info: 19xnn bladet er ca 2.1 cm lengre enn 18xnn - hvis det er noen som lurer på om det passer (jeg endte opp med 5mm klaring til LE)
                      Tøft. Hva er total diameter på 19"?
                      I hangaren:

                      SpeedFire F5B
                      X-plane fra www.yuri-models.com
                      Hawk F5B
                      MiniHawk (2stk)
                      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                      UM Stryker Q 180
                      FPV Raptor
                      EPO Cessna (156cm)

                      Comment

                      • Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

                        #56
                        Originally posted by Arcteryxxx
                        Tøft. Hva er total diameter på 19"?
                        Jeg vet ikke enda, ringte Freudenthaler for å få lengden på selve bladet siden jeg var usikker på om det ville passe. Han ga meg bare lengdene på bladene (fra skrue til tipp) ikke totalen.
                        Blader/spinner går via min søster i tyskland så det tar nok en 14 dager før jeg har dem her.

                        Comment

                        • Arcteryxxx
                          • Nov 2010
                          • 1070

                          #57
                          Driver og leker med UniLog fila fra søndagens flighter. Lenge siden Excel har vært så moro .
                          Må si jeg stusser litt over tallene fra tredje stig i siste flight. Over 87 m/s og stiget var ikke i nærheten av vertikalt.
                          Går fort dette, uansett....
                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1372797162.837222.jpg
Views:	1
Size:	162.0 KB
ID:	601617

                          Ved launch peaket det på 6,3kW, gitt.
                          Last edited by Arcteryxxx; 02-07-13, 21:35.
                          I hangaren:

                          SpeedFire F5B
                          X-plane fra www.yuri-models.com
                          Hawk F5B
                          MiniHawk (2stk)
                          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                          UM Stryker Q 180
                          FPV Raptor
                          EPO Cessna (156cm)

                          Comment

                          • Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

                            #58
                            He he - hva var temperaturen etter landing

                            Ble også lurt av UNI log'en - den ga meg noen m/s verdier som ikke kunne stemme
                            La inn den lille F5J loggeren som er utrolig nøyaktig og sammenliknet tallene, konklusjonen for min del var at UNI loggen leste av maks verdi om kun varte i en bitte liten del av stiget - etter og ha tatt snittet over litt lenger distanse så ble verdiene mer i.h.t. boka.


                            EDIT:
                            Har du en graf som viser strømtrekk/spenning over flere stig ( i samme grafen)

                            Comment

                            • Arcteryxxx
                              • Nov 2010
                              • 1070

                              #59
                              Temperatur på motor ved landing (sensor uten krympestrømpe festet med Kapton til motorkassa der hvor wirene kommer ut) var 37 grader.....
                              Har ingen god graf for hele flighten. Hadde satt rx start til 1.5ms, noe som med min 0,4 sek spool-up (servo delay) betyr at den først starter loggingen etter den første aksellerasjonen. Hva anbefaler du som startverdi? 3 Amp eller noe slikt?

                              Stig i grafen er satt til gjennomsnittet av 2sek logging.
                              I hangaren:

                              SpeedFire F5B
                              X-plane fra www.yuri-models.com
                              Hawk F5B
                              MiniHawk (2stk)
                              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                              UM Stryker Q 180
                              FPV Raptor
                              EPO Cessna (156cm)

                              Comment

                              • Quadrocopter
                                Moderator
                                • Aug 2007
                                • 6357

                                #60
                                Originally posted by Arcteryxxx
                                Stig i grafen er satt til gjennomsnittet av 2sek logging.
                                Et det høyre tallet i Steigen snitt over 2 sekunder? trodde det var maks mellom to målinger

                                Starter logging på 3A som i mitt tilfelle betyr med en gang motoren startes, kjører med maks oppløsning - sample pr. sek - og greier aldri å fylle opp minnekortet på disse korte turene

                                Comment

                                Working...