Tja, synes vel du muligens konkluderer litt for tidlig hva som er grensene til Phasoren, det skal normalt fantastisk mye til for å brenn/saturere en motor, ihvertfall på så korte pådrag vi snakker om for vårt bruk. Tror din motor kan ha hatt en svakhet fra fabrikk, som har muliggjort et overslag eller et eller annet......
Overoppheting pga høy omgivelsestemp og i drøyeste laget hard bruk burde ikke føre til annet enn evnt demagnetisering og tap av effekt, ikke svart røyk som er typisk for en kortslutning.
Men, du har nok kanskje rett i at det er hakket mer kjøtt på en 1512. Jeg hadde en 1512 som gikk støkk bare på en puslete statisk test med lite gasspådrag, så enkelte motorer kan simpelhen ha fabrikk feil uansett hvor de kommer fra.
Fikk vel plutselig lyst til å skaffe meg en 6S pakke for å teste litt mer selv også
PS! Har du sjekket at ESC faktisk virker, en kortsluttet motor kan knekke ESC også.
Overoppheting pga høy omgivelsestemp og i drøyeste laget hard bruk burde ikke føre til annet enn evnt demagnetisering og tap av effekt, ikke svart røyk som er typisk for en kortslutning.
Men, du har nok kanskje rett i at det er hakket mer kjøtt på en 1512. Jeg hadde en 1512 som gikk støkk bare på en puslete statisk test med lite gasspådrag, så enkelte motorer kan simpelhen ha fabrikk feil uansett hvor de kommer fra.
Fikk vel plutselig lyst til å skaffe meg en 6S pakke for å teste litt mer selv også

PS! Har du sjekket at ESC faktisk virker, en kortsluttet motor kan knekke ESC også.
Comment