Announcement

Collapse
No announcement yet.

MPX Easy glider. Noe for en gammel seilfly nybegynner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    se ike ut som den takler 3s kanskje. men hvis du ringer til øgrey og spørr, så vet de det helt sikkert. evt kan du sikkert få byttet ut den med en annen. ellers når det gjelder montering av dette flyet så setter du det sammen på noen timer bare. veldig enkelt. mye enklere en GWS flyene faktisk.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #47
      Originally posted by TapZ
      Nå er det like før det skal handles inn utstyr + en EGE. Jeg kunne ikke se noen ESC i regnestykket ditt, VM. Følger det med ESC på EGE'n?
      Hvis ikke, hvilken ESC er å anbefale til lavest mulig pris? (blir nok et 2s LiPo, evt et midlertidig 3s hvis lommeboka er for stram, da med vettig bruk av throttlesticka.)
      Glemte esc dengang jeg skrev det, nå har jeg lagt den til.

      Utsyr:
      2stk Waypoint W-150MG. 340kr
      2stk Waypoint W-084BB. 240kr
      1stk Hitec Electron 6. ?kr tror den kostet ca 600kr
      1stk Flightpower 3S1P 2500mAh LiPo (vekt ca 166g). 580kr
      2stk servoskjøtekabler a kr?
      1stk 22A fartsregulator ca 350kr

      1stk 8mm gjengestang vekt ca 305g (kjøpt på biltema for ca 20kr).

      1stk MPX EasyGlider Electrick 895kr.

      Total kostnad ca 2075kr + 600kr + 350 (mottaker og fartsregulator fra annet fly) = ca 3050kr


      22A ESC er helt sikkert overkill, men det var det jeg hadde liggende (stjal den i likhet med mottakeren, fra Wiild Beasten).
      Last edited by Vingemutteren; 22-01-06, 10:25.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #48
        Hallo alle sammen!

        Takk for en flott tråd om Easy Glider Electro! Jeg har en EGE liggende i shacken, spesialinnkjøpt for hang-eksperimentering. Der har den ligget lenge nå... mest pga ferdiggjøring av Kelly fra Gebhart. Kelly gikk til værs i går og landet perfekt i det kalde været. (Utrolig leken sak!!)
        Da er det tid for EGE til helgen!!

        MVH T
        Last edited by Guest; 18-08-06, 06:29. Reason: Ikke noe med topic å gjøre
        Trygve M.
        Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

        "Not within a thousand years will man ever fly!"
        -- Wilbur Wright, 1901.

        Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

        Comment


        • #49
          selvfølgelig er lipo farlig men det er vel ni-mh og ni-csd også.
          her om dagen odela jeg musa til PC`en min, og gjett hvordan batteri som var inni, joda et ni-mh batteri. det sa PANG og musen slulttet å fungere.
          det hadde kommet en brun væske lignende sak på kretskortet inne i musa...

          greit nok at man kan ha ni-mh eller ni-cad i et stort seilfly på mange meter, men på en liten indoor modell vil ikke bli like bra. alle fly er jo kjent får å fly best når de er litte( forutenom digre seilify på hang i stiv kuling da)

          jeg kommer i allefall ikke til å slutte å bruke lipo.

          tilbake til temaet:
          hadde tenkt litt på en EGE selv. men da med lipo og børsteløs. fant en hyperion som ville funke bra. men etter hva jeg har lest, trenger man kanskje ikke kraftigere motor...
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #50
            jeg er fornøyd med orginal motoren. på 3s så kan jeg fly rett fram og loope hehe men vet jo ikke hvor lenge motoren varer da. men har fungert utmerket så langt. tok forresten å kjørte den inn ordentlig det hjelper sikkert litt det også.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #51
              Tilståelse

              Tilstår at jeg er verdens tregeste bygger, har nå brukt nesten 10 måneder på å ferdigstille Gjedda.
              D.v.s. at Gjedda egentlig har vært ferdig siden september i fjor, men manglet mottaker batteri (jada, det er flaut). Siden jeg nå har fått inn batteri, satte jeg også inn vinge servoene, slik at jeg har to sett vinger klar til bruk.
              Ferdig flyvekt ble med dekaler 759g. Da er der 30g bly i snuten ved siden av ett firkanta 900mah batteri.

              Grunnen til at jeg monterte vingene til Gjedda og ikke brukte EGE`n sine vinger, er så enkel som at jeg kan dra med meg en kamerat og fly sammen med på denne måten.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #52
                Vingemutteren:

                Skal ikke du komme til Hareid snart og fly på hang her? Jeg og Easyglideren min er ensomme her ute i havgapet, og nå er det på tide du får prøvd deg på noen skikkelige hang. Fløy i går, og var oppe i 2,5 timer på 1 kast. Var over 668 m over havet, da en som kom ned fra fjellet her, sa at flyet var høyere enn toppen, og da stod jeg nesten nede i sentrum. HEFTIG.
                Har forøvrig besøk av en kar i fra Østlandet, som også har med seg en easyglider, og han vil flytte hit pga hanga vi har her. Han er helfrelst.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #53
                  Hvilke vindrettninger funker hos deg, og er det mye gåing? Er stor og lat i kroppen.
                  Ellers hadde det vert morsomt med en snar tur til hareidlandet, har en onkel i hjørungavågen som har hintet frempå om besøk, så kansje slå to fluer i en smekk?
                  Ellers så trenger jeg trening og opplæring i faget, så gi meg ett hint når det passer, vi må vel klare å finne en dag det paser for alle.
                  Last edited by Vingemutteren; 15-08-06, 22:20.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #54
                    Ryddet litt i tråden - og vips var vi tilbake til en god tråd.
                    Greit at man har meninger om Li-po også, men da får man heller starte en tråd i korrekt forum.

                    Comment


                    • #55
                      Vingemuttern:

                      Stort sett alle vindretninger funker her, men det er lettest når det blåser fra nord, da kan vi sitte på panseret og fly, med andre ord, lite gåing
                      Fløy litt i dag, i morgen er det meldt frisk bris fra nord, og det betyr fine forhold, så om du har sjangsen, la høre fra deg, så flyr vi.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #56
                        Fly seilfly på Hareid.

                        Kan anbefale hangene på Hareid på det sterkeste. Husk bare å ta med campingstol/ seng + stoooor kanne med kaffe.

                        Eagle: Er det greit at jeg tar en tur om en 3-4 uker? Bestiller de vind?

                        PS: Dog fight med Easyglider er morro amma.

                        Comment


                        • #57
                          Lordi

                          Det er bare å komme det vettu, vind skal vi alltids få, den uteble i dag,(damn TV2 vær). Dogfight er gøy, spesielt når det bare er ditt fly som faller ned

                          Sees om noen uker da.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #58
                            Hang flyving på Hareide er morsomt!

                            Vil takke Eagle for å stille opp med godt hang og lærdom i dag.

                            Etter å ha blitt innvitert på kort varsel (topp forhold i dag var beskjeden på sms) Spurte jeg sjefen om lov, og det fikk jeg (har jeg nevnt at jeg har den snilleste kjerringa nord for statt?). Ble det snar tur til Hareide.

                            Her fikk jeg prøve et flott hang som om jeg husker rett heter vabakkane.
                            Masse løft og stoort område å tumle rundt på i nordavinden. Dårlige landingsforhold (ikke for Gjedda, den fikser det meste) er eneste minuset. Men det skulle ikke forundre meg om det gikk å fjerne litt småskog og lage noe som ligner en landingstripe i lyngen, og gjerne spørre om å få ta ned de bjørkene ved siden av grus plassen i samme veiva. Ellers er området slik at en kan fly både nedenfor seg, ovenfor seg (bak seg altså), bortenfor seg, og så langt ut en tørr, og det er lang når det var som i dag. Nevnte jeg at dette er ett stoort område med løft?

                            Tenk å få kjøre bil til hanget, stige ut av bilen, slenge i gjengestanga, sette på strømen og kaste Gjedda ut for så å se den forsvinne til himmels, snakk om jomfrutur.
                            Lærte litt om hvor manøvrerings dyktig Gjedda er i dag (Egale fløy med kun ett balanseror, og fløy rundinger rundt meg ). Kom meg litt etter hvert som den værste stikke rusten ble slitt av, men her ser jeg at trening kan det ikke bli nok av. Hadde jeg hatt ett tilsvarende hang, hadde jeg vel flydd en runde hver eneste dag det var forhold til det, for her blir en stort sett oppe så lenge en gidder.
                            Klarte å miste Gjedda i en sky (kom litt for høyt) men hadde flaks da den kom ut ett sted jeg så den.
                            Kort sagt en fin opplevelse, som absolutt frister til gjentagelse om jeg får lov til å komme igjen.
                            Dagens lærdom innbefatter også at kamera og videokamera medbringes neste gang, da jeg sanser en mulighet for at eagle er villig til å ta store sjangser med Gjedda for å få en god filmsnutt. Hadde ikke trodd at denne elapor klumpen kunne fly så fort som den gjør med litt vekt, og rolle og lope (inverted også) gjør den så lenge en gidder.
                            Siden jeg hadde med EGE`n fikk den luftet seg en liten tur den også, men jeg synes faktisk at Gjedda var morsomere å fly, kansje det er vissheten om at der ikke er en motor til å dra meg ut av trøbbel som gør det, kansje flyr den litt bedre med den andre snuten, ja ikke vet jeg, men det føltes slik i dag.

                            Neste trinn er å lære seg litt om å fly Gjedda på mere marginale hang, vet eagle fikser det, så da må vel for p..... jeg også få det til.

                            P.s. dere som flyr modellfly på Hareide og omegn, skaff dere en MPX Easy Glider (Gjedde) og pell dere opp i Vabakkane når nordavinden blåser. Dere er noen alvorlige heldig griser som har ett slikt hang rett uten for stue døra, og det med bilvei hele veien opp! Skjønner Lordi godt som har vondt for å riveseg løs fra området.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #59
                              Hei Gert, og takk for sist. Du er velkommen til å fly her hos oss, når du måtte ønske. Blir litt dårlig med flyving nå utover høsten for min del, da jeg jakter hjort store deler av dagene. Men innimellom kan vi nok få til noe.

                              Skal få tak i en ny EasyGlider, som skal oppgraderes og tunes opp, i forhold til originalen. Satser på å få en flyvekt på 1500-2000 gram. Blir vel en liten byggetråd om det her på forumet.

                              Og så fort jeg får tilbake videokameraet mitt (lørdag), skal jeg få noen til å filme noen av stuntene som kan utføres med Gjedda, med ett balanseror

                              Snakkes.
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

                              Comment


                              • #60
                                Da var det sendt en bestilling til Elefun på en EasyGlider.
                                Vi var på Pellestova på lørdag, og det var helt marginale forhold for mitt fly (2,5-3,5 ms). Det var da jeg tenkte Hva om jeg hadde en EasyGlider som jeg har lest så mye om. Den ville takle disse forholdene uten problemer. Så nå er det gjort.
                                Det ble en RR uten motor. Jeg vet det hadde blitt billigere med den ikke ferdige modellen, men jeg mangler noen servoer og jeg skal ha den klar til helgen.
                                Er det noen som har erfaring med RR versjone. Jeg regner med at flyegenskapene er helt like, men er riktig at det kun er å sette i batteri og mottaker (ca 25 min)?
                                Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                                http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                                Comment

                                Working...
                                X