Announcement

Collapse
No announcement yet.

Green Sleeve

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oppsettet ser snasent ut. Regner med at du får mange flotte turer med det flyet! Robert (Subzero) hadde sin GreenSleeve oppe i helgen og hva han får til med det er utrolig! Det flyet ikke har i termiske egenskaper, tar det igjen i pure fun!!

    Takk for interessante bilder og lykke til med jomfruturen!!
    Trygve M.
    Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

    "Not within a thousand years will man ever fly!"
    -- Wilbur Wright, 1901.

    Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

    Comment


    • #17
      hehe må le litt av trygve min venn! jeg kan love deg at det flyet får du mye morro med! og hvis noen sier at det ikke kan fly akro skal jeg komme med mitt og vise det (ler litt) kos deg med flyet ditt du kommer til og få det morro
      Robert
      Hole El-Flyforening

      Comment


      • #18
        Originally posted by Alf Surdal
        Vingene er praktisk talt flate på undersiden. på oversiden er det en ørliten anelse washout i bakkant. Hva betyr denne vingeprofilen i praksis?
        Betyr nok at profilet ville reagert meget godt på setting av 1-2mm flaps for termikksirkling. Men så mangler du jo fullspan ror på vingene...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Originally posted by joo
          Betyr nok at profilet ville reagert meget godt på setting av 1-2mm flaps for termikksirkling. Men så mangler du jo fullspan ror på vingene...
          Enig med deg, Joo, om man tar siste forutsetning til grunn: Fullspan. Balanserorene på dette flyet skaper bare drag i termikk. Jeg fikk til litt egenskaper når jeg fløy det med side/høyde. Krevde litt tenking i begynnelsen, men det gikk jo etter hvert

          Alf: Ikke tenk så mye på termikk. Det er litt oppskrytt uansett Tenk at Grønnsleven er uhyggelig morsom, rask, leken, enkel og ikke minst billig og krasje (Da tør du å lære mer!) Jeg lærte å fly med balanseror på dette flyet. Det finnes andre modeller som catcher termikk når den tiden kommer (I april eller noe)

          Lykke til!
          Trygve M.
          Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

          "Not within a thousand years will man ever fly!"
          -- Wilbur Wright, 1901.

          Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

          Comment


          • #20
            Har desverre ikke fått testa flyet enda siden det har regnet både hunder og katter og det som verre er nå de siste 5 ukene..

            Flyet har vært klart lenge nå, kun rekkeviddesjekk og programmering av spoiler som gjenstår.
            Alf Surdal
            Hovsherad

            Comment


            • #21
              Originally posted by Alf Surdal
              Har desverre ikke fått testa flyet enda siden det har regnet både hunder og katter og det som verre er nå de siste 5 ukene..

              Flyet har vært klart lenge nå, kun rekkeviddesjekk og programmering av spoiler som gjenstår.
              så du skal ha bremser på det?
              Robert
              Hole El-Flyforening

              Comment


              • #22
                Veel, med spoiler mener jeg at balanseror kan justeres opp for å gi bremseeffekt. ikke "skikkelig" spoiler altså. dette kalles vel spoilerons så vidt jeg husker?

                er ikke sikker på om jeg trenger denne bremseeffekten under landing, men det er kjekt å ha muligheten i alle fall..
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Alf Surdal
                  Veel, med spoiler mener jeg at balanseror kan justeres opp for å gi bremseeffekt. ikke "skikkelig" spoiler altså. dette kalles vel spoilerons så vidt jeg husker?

                  er ikke sikker på om jeg trenger denne bremseeffekten under landing, men det er kjekt å ha muligheten i alle fall..
                  både ja og nei! egentlig trengere du det ikke, men det flyet ligger i grenseland til og trenge det!
                  Robert
                  Hole El-Flyforening

                  Comment


                  • #24
                    Hei!

                    Jeg innser at jeg har vært litt negativ til GreenSleeves termiske- og generelle glideevner. Faktum er at det er mye oppdrift i dette flyet og som Robert (Subzero) er inne på, ville det antakelig være lurt å programmere inn flapperon på flyet, særlig om man har begrenset plass rundt flystripa.

                    Jeg har prøvd å få til dette, men ikke lykkes. Dette skyldes ene og alene min stressede natur, hvor jeg ikke gidder å sette meg inn i hvordan man gjør det. Grønnsleven min har hengt i taket i kjelleren min i et halvt års tid. Nå er det på tide å ta det fram igjen og endelig få anledning til å lære seg oppsett med flaperons. Når jeg ser hvordan du håndterer flyet, Robert, får jeg lyst til å fly selv. I de rette hender har Grønnsleven såpass akrobatiske egenskaper at man skulle tro det var en litt stor Edge man hadde kastet opp!
                    Trygve M.
                    Medlem av Ringerike Modellflyklubb.

                    "Not within a thousand years will man ever fly!"
                    -- Wilbur Wright, 1901.

                    Vrakgods strødd utover hele Ringerike.

                    Comment

                    Working...
                    X