Announcement

Collapse
No announcement yet.

seilfly til sleping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by torgust View Post
    enig med Sjaa. Ta en tur på RCMarked å se hvis det er større greier du er ute etter.

    F,eks denne: 404 - File or directory not found.
    LS4 komplett til 5500,- med opptrekkbart understell, og krok ferdig montert
    Billigere og raskere i lufta enn det tror jeg du skal ha problemer med å få til på andre måter ...

    Jeg kjøpte nylig en 4-m ASW på rcmarked selv jeg
    Det der er et bra kjøp..
    Jeg ville satset litt i den nye modellen din, for det er GARANTERT noe du ikke legger til side når en først er huka på det.
    Skal du investere to ganger så blir det nødvendigvis et tap, det må du beregne inn.
    Mere ready to fly enn det der er ikke så ofte å se i den klassen. Jo bedre fly du velger, jo større glede får du av flyginga di. Jo større fly, jo bedre alt. Inkludert synligheten ved slep i store høyder. Kjøp stort, 4 meter er et minimum i mine øyne.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #17
      selg bilen å ring ned til griffin å bestill deg en sånn 10 metring! Da er du sikker på at du har det som trengs
      Thomas Rongve

      Comment


      • #18
        Originally posted by Lille_Thomas View Post
        selg bilen å ring ned til griffin å bestill deg en sånn 10 metring! Da er du sikker på at du har det som trengs
        En du da? Hadde det ikke vært greit med et godt eksempel?
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #19
          Takk for mange gode svar, har skjønt at stort vingespenn er tingen så da kommer jeg nok til og handle enten den på elefun på 3.4m eller en Reichard DG-300 Acro 4m, syntes begge disse var flotte modeller, har kikket på di brukte på rc marked men vil ha en ny model litt av moroa er jo og sette di sammen
          mvh stin
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment


          • #20
            Joda, men moroa kommer etterpå..
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Lille_Thomas View Post
              selg bilen å ring ned til griffin å bestill deg en sånn 10 metring! Da er du sikker på at du har det som trengs
              Greit å ha bil hvis man skal bruke en timetring, vel?
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #22
                Hvem er de som selger slepe utløser krok til disse seilflya?? hvilken type bør jeg kjøpe? må ha en som er solid og god, merke?? har lest litt om at noen har noen kiler seg av og til
                mvh stin
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                Comment


                • #23
                  Hei Stin..

                  Det er mange måter å gjøre det på, se her

                  Multiplex har en liten og hendig sak, som er grei å feste helt i snuten. Vær klar over at du ikke må over 1-1,2 mm linetykkelse på snutten (line mellom slepeline og seilfly). Elefun har sagt at denne kan de skaffe.

                  Ellers har Petter Østbye en annen variant, som du kan se på sidene. Han skaffer såvidt jeg vet i flere størrelser, for den han har på lager er STOR.

                  Det aller enkleste er nok likevel å benytte seg av den nederste varianten på den siden jeg linket inn fra SSUK: Ta en kloss av hardt treverk, drill hull til pianotråd på langs og skjær et spor på tvers slik at du kan tre en løkke rundt pianotråden (gjennom en slisse i kroppen på seilflyet). Pass på å ha god dimensjon på treklossen slik at trykket fordeles utover, gjerne litt glass- eller carbonfirberforsterkning rundt for sikkerhets skyld. Denne løsningen lager du på en time, og den er bunnsolid.

                  Tommelfingerregel for valg av servo til utløsermekanismen er at den bør kunne dra 1-1,5 ganger flyets vekt.
                  Mvh
                  JoE
                  Agder Modellflyklubb

                  Comment

                  Working...
                  X