Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valenta Thermic XXXL 4,94m vs.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nydelige fly...

    Originally posted by sjaa View Post
    Kingfisher: Godt å høre at vinterens prosjekter fungerte som forventet!

    Her er en videosnutt av take off fra tralle: ASH 26 - Start wagon launch

    Vogna er som nevnt laget fritt etter den tegningen Kinfisher sendte meg, fungerer som bare det.
    Bruker 6mm gjengestang mellom sideveggene og 5mm pianotråd som aksling for 5" hjul.
    Aldeles nydelig Minimoa du har...Også de skalalandingene..!
    Har rappet noen "krigs"-bilder av forbildet fra eBay og den sitter på nesa på
    nøyaktig samme måte som din.

    Mvh Einar - utrolig skrogbyggeteknik dem la for dagen...for 75 år siden nå...

    Comment


    • #17
      Startvogn

      Her er tegning på startvogn. Bredden er 35 cm. Det er bare to sammenbindinspunkter mellom sidene og det vha.akslingene. Min vogn er laget av kryssfineer av abachi eller lignende. Øverst er det foret ut for å få større hvileflate. Ovenpå er det limt tynn gummi for skåne vingen.
      Jeg har de minste hjulene og de er store nok i massevis.

      Stein
      Attached Files
      Last edited by Kingfisher; 17-05-09, 17:48.

      Comment


      • #18
        Kjempe..!

        Originally posted by Kingfisher View Post
        Her er tegning på startvogn. Bredden er 35 cm. Det er bare to sammenbindinspunkter mellom sidene og det vha.akslingene. Min vogn er laget av kryssfineer av abachi eller lignende. Øverst er det foret ut for å få større hvileflate. Ovenpå er det limt tynn gummi for skåne vingen.
        Jeg har de minste hjulene og de er store nok i massevis.

        Stein

        Tusen takk Stein! - Vogna ser ut som et meget godt hjelpemiddel for modeller
        av denne størrelsen.

        Appropos størrelse...Den Valenta'en er skikkelig linjelekker...

        Mvh Einar - fortsatt vill og seilflygal...

        Comment


        • #19
          Originally posted by Mk.V View Post
          Aldeles nydelig Minimoa du har...Også de skalalandingene..!
          Har rappet noen "krigs"-bilder av forbildet fra eBay og den sitter på nesa på
          nøyaktig samme måte som din.

          Mvh Einar - utrolig skrogbyggeteknik dem la for dagen...for 75 år siden nå...
          Mk.V: Takk for hyggelige ord!

          Kan legge til at jeg har laget veggene av 4mm finér, derfor har jeg valgt gjengestag for å holde stivheten i kontruksjonen. Bredden på min er tilpasset ASH 26 i videoen, 27cm mener jeg det er. Har brukt EPP til beskyttelse for vingene, hadde tilfeldigvis noe med passende profil liggende. Vingen har dermed kontakt over hele flaten.
          Mvh
          JoE
          Agder Modellflyklubb

          Comment


          • #20
            For et kick!

            YESS. Da er årets målsetting allerede nådd. Dro Alpina'en opp til 200 meter.Bare synk men på 150 meter traff jeg på "monsteret". Opp til 200 og 300-400-500-600-700-800-900 og da piccolario-dama sa 1030 meter gav jeg meg, lettere skjelven.
            Fin kontrast mot grå skybas gjorde det mulig. På med halv brems og prøver å holde meg under skybasen for å beholde kontasten men må mate på med mer brems får å komme ned.

            Utrolig morsomt og er fremdeles gira her jeg sitter med en velfortjent kald pils Vet ikke helt hvilket nytt mål jeg skal sette meg akkurat nå men finner vel på noe etterhvert.

            Stein

            PS. Alpina'en nærmest på bildet. Thermic XXXL ved siden av.
            Attached Files

            Comment


            • #21
              Du verden!

              Originally posted by Kingfisher View Post
              YESS. Da er årets målsetting allerede nådd. Dro Alpina'en opp til 200 meter.Bare synk men på 150 meter traff jeg på "monsteret". Opp til 200 og 300-400-500-600-700-800-900 og da piccolario-dama sa 1030 meter gav jeg meg, lettere skjelven.
              Fin kontrast mot grå skybas gjorde det mulig. På med halv brems og prøver å holde meg under skybasen for å beholde kontasten men må mate på med mer brems får å komme ned.

              Utrolig morsomt og er fremdeles gira her jeg sitter med en velfortjent kald pils Vet ikke helt hvilket nytt mål jeg skal sette meg akkurat nå men finner vel på noe etterhvert.

              Stein

              PS. Alpina'en nærmest på bildet. Thermic XXXL ved siden av.

              Gratulerer! - 3000 føtter opp...Hvorledes klarte du og holde fokus..? Blir
              jo ikke rare størrelsen, selv på en Alpina...

              ...og da blir prestasjonen imponerende kort og greit!

              Mvh Einar - hadde ikke tort..!

              Comment


              • #22
                Grattis Stein....
                Her i gården var det synk over hele feltet, fra 400m til landing på 3-4 min...
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Mk.V View Post
                  Gratulerer! - 3000 føtter opp...Hvorledes klarte du og holde fokus..? Blir
                  jo ikke rare størrelsen, selv på en Alpina...

                  ...og da blir prestasjonen imponerende kort og greit!

                  Mvh Einar - hadde ikke tort..!
                  Vel, skal nok ikke skryte på meg noen store prestasjoner, men ny pers. var det.
                  SJAA(Jo Erlend) og Kristiansandgutta er vel ofte på de høyder, og vel så det. 1600?

                  Det blir smått der oppe men med klar luft som i dag og under skybas går det faktisk greit. Værre er det med disig luft og bare blå himmel å se mot.
                  Hvis jeg, når, opplever det samme igjen og med de samme forhold så ville jeg nok ha tatt 2-300 meter til.
                  Det eneste lille problemet jeg hadde i dag var at sambandet med Piccolarioen begynte å bli skurrete på 8-900 meter. Får prøve å plassere antenna i Alpina'en litt anderleders.
                  Men FASST fungerte helt problemfritt(12FG)
                  Last edited by Kingfisher; 23-05-09, 22:55.

                  Comment


                  • #24
                    Hehe, man skal ikke skjære alle over en kam......

                    En kompis, Termikk Kongen, har 1515 med en 1:3 Ventus 2cx.. Selv har jeg ikke bikket de 1000 enda, pers 926. Men trøster meg med at jeg fremdeles har et mål

                    Kos deg med pilsen, den er vel fortjent!!
                    Mvh
                    JoE
                    Agder Modellflyklubb

                    Comment

                    Working...
                    X