Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny revidert utgave av NLF's regler for modell flyving ute til høring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Føler meg mer vel med dette
    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	35.7 KB
ID:	604767
    Balsa

    Comment


    • Jeg kan ikke se at det å ha bestått en flytest og fått godkjent sertifisert pilot er noe å mobbe At nivået på det ikke er allverden i forhold til enkeltes flyferdigheter skal vi være glad for, man skal ha basis ferdigheter, forstå sikkerhet og utsjekk av modell og radioutstyr og kan fly solo. At man rangerer ett klistremerke eller ett tøymerke for en interessegruppe høyere enn en lisens har vel litt med hva hjertet banker for. Etter å ha sett en del warbirds gutter fly så ville jeg ikke følt meg noe tryggere som medpilot selv med ett slikt medlems merke på brystet
      Last edited by Superstar40; 27-10-13, 05:09.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • Hehe. Warbirdmerke er ikke noe du må fly opp til. Jeg syntes bare tøymerket til lnf virker veldig selvhøytidig samtidig barnslig, men det er nå min mening tror de fleste i klubben har A-beviset nå, men jeg tar like ofte dekning under enkelte flygninger,nå som før
        Balsa

        Comment


        • Jøss. Høres ut som om du skriver om overgripere her. Mulig jeg bare misforstår, men man kan være i mot dette tullet uten å bli stemplet som det vel ?
          Balsa

          Comment


          • ja var lit drøy denne

            Comment


            • Denne må du utdype litt tror jeg...... Kan fort tolkes dithen at alle voksne menn med modellfly er ute etter å gjøre ulovlige ting??? Du har muligens noe dokumentasjon som underbygger "De med "Pilot" bruker bare flyene sine for å komme i kontakt med potensielle ofre"?
              Last edited by xilian; 27-10-13, 10:24.

              Comment


              • Etter å ha lest dusinvis med paranoide anklager mot regelverk og enkeltpersoner så syns jeg ikke den var drøy i det hele tatt. Dersom noen er så hårsåre og humørløse at de føler seg stemplet av fleipen, så bør de kanskje tenke på hvordan deres seriøst mente beskrivelser av andre oppfattes. Men, dersom fleipen faktisk er kjip av grunner jeg ikke kjenner til, så skal jeg fjerne den. Bare send meg PM.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • Mange skjønner'n, men det er alt for mange som ikke gjør det. Så jeg fjerna...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Eh... den fleipen var mindre drøy enn den om Warbird-gutta og infantilisme. Men den lar jeg ligge, midt i kirketiden og alt.
                    Last edited by bjeff; 27-10-13, 10:38. Reason: Kromosonfeil
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • Mye av motstanden mot dette A-beviset er vel at det ikke beviser noen ting av praktisk nytte egentlig. Vi har hatt ett velfungerende regelverk i klubben hele tiden. Og det har fungert helt fint. Også uten A-beviset.
                      Nybegynnere får hjelp, og når det trengs, blir flygere som opptrer uansvarlig blitt gjort oppmerksomme på det.
                      Enkelt og greit. Ironi er en vanskelig kunst, og kan oppfattes ulikt
                      Balsa

                      Comment


                      • Bruttern flyr Super Puma i nordsjøen.

                        Jeg viste ham dette her, og han holdt på å le seg i hjel;

                        Click image for larger version

Name:	Aviation License.jpg
Views:	1
Size:	3.1 KB
ID:	604772

                        Ja, jeg må innrømme at jeg lo, jeg også.

                        Han har derimot en sønn på 12 år som jeg hadde med på stripa for å la ham fly med trainer kabel.

                        Han syns det var kjempetøfft.

                        Så det er nok sikkert laget for barn, allt dette.

                        For meg er det ikke annet enn et bevis på at NLF har snoket til seg 85 kroner fra meg.
                        Last edited by kwik; 27-10-13, 12:03.
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • Hehe. Og B-lappen er dyrere av en eller annen grunn. Kanskje det er vekt avgift på den
                          Husker sønnen min kunne skilte med førerkort fra Hunderfossen lekeland etter å ha kjørt prikkfritt i 1/4 skala Mercedes. Er det noe sånt du tenker på Kenneth ? I så fall blir jeg kraftig fornærmet.
                          Avslutter herved innlegg i denne tråden og beroliger meg over å ha A-bevisene i skrivebordsskuffen
                          Balsa

                          Comment


                          • Neppe noen som går konk av å betale en sum tilsvarende 2 kaffekopper... hvis dette er et problem så er det bare å melde seg ut.... 1 problem løst 10 nye dukker opp.

                            Husker i "gamle dager" da S. A. Fossum satt i gang med å lage et regelverk for Hanggliding Seksjonen - det vrimlet av "besser visserere" som mente dette var helt ræva, håpløst og fullstendig unyttig. Hadde man tatt dette dokumentet til en eller annen pilot dude så hadde han sikkert også dratt på smilebåndet..... Men resultatet var at man fikk ryddet skikkelig opp i rekkene (noen "kamikaze" HG piloter forsvant, og bra var det). I dag er dette regelverket en selvfølge for de som driver med hobbyen!
                            Regelverket tok HG sporten inn i en ny epoke hvor det ble skapt nye muligheter for de som drev med HG samt at regelverket forenklet samspillet og skapte mer forståelse i miljøene utenfor de som drev med flyging.
                            Last edited by Quadrocopter; 27-10-13, 13:00. Reason: qwerty

                            Comment


                            • Originally posted by Wulf View Post
                              Mye av motstanden mot dette A-beviset er vel at det ikke beviser noen ting av praktisk nytte egentlig. Vi har hatt ett velfungerende regelverk i klubben hele tiden. Og det har fungert helt fint. Også uten A-beviset.
                              Nybegynnere får hjelp, og når det trengs, blir flygere som opptrer uansvarlig blitt gjort oppmerksomme på det.
                              Enkelt og greit. Ironi er en vanskelig kunst, og kan oppfattes ulikt
                              Mopedlappen, båtførerprøven og diverse lapper har vi fått,og nå også modellflylappen. Det er jo fint det, men jeg ble litt
                              skremt av den stakkars fyren på New-Zealand som ikke får lov til å fly på en offentlig flyplass fordi noen i forbundet har lagt ham for hat og kansellert modellflylappen hans...

                              Vi har jo allerede sett hvordan temperaturen hos oss har gått i taket i takt med regelparanoia'n hos dem som satt på toppen og skulle utarbeide reglene i beste hensikt for å tilfredstille o-store-luftfartsverket.


                              Vil det kunne skje her i Norge at noen blir fratatt a-beviset sitt? Vil man f.eks miste det den dagen man ikke gidder å vedlikeholde sitt medlemskap i lokal klubb?
                              MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
                              MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

                              Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
                              Bi-Fly 25: turl.no/13pd
                              Quickie: turl.no/13pe
                              Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

                              Comment


                              • Dersom du gidder å lese, så står det "livsvarig". Det betyr at du må dø for å miste A-beviset. Comprende?

                                Finner du ikke det du leter etter?

                                Men ærlig talt, så jævlig mye mas om noe så betydningsløst. Get a life.
                                Anders Eiebakke
                                90078513

                                Comment

                                Working...
                                X