Unconfigured Ad

Collapse

Cyclone yak-54

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

    #31
    Originally posted by anders e
    Greit med hull til plugghette. Kan hende du må skifte eller ha ut pluggen. F.eks om den blir fuktig.
    ja men jeg har ikke laget hullet SÅ stort at jeg kan få ut pluggen, er bare hjørnet av pluggen som stikker ut, jeg får helller bite i det sure eplet å skru av hele cowlingen om jeg må ut med pluggen.

    jeg kunne jo laget et større hull. MEN skal jo se så fint ut som overhodet mulig
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment

    • lillejon78
      • Dec 2005
      • 1530

      #32
      jaujau, da har jeg fått sveisa eksosbendet. da er det å vente til kl blir 22.00 sånn jeg kan dra hjem fra jobb å montere bendet, så satser på det blir oppstart i morgen, da er planen å gjøre følgende prosedyre: blande til en halvliter med bensin, 4% MINERAL-olje, så blir det å starte opp, la den gå på tomgang i 30sekunder, får så å dryle på med full gass i 10sekunder, dette skal vist være supert når man har en motor som ikke har gått før, (DLE55). gjorde akkurat det samme med min DLE30 å den er bare helt super etter 1år og ca 10liten bensin gjennom seg
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment

      • Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

        #33
        Slik kjørte jeg min DLE-55 også første gang, det førte til bytte av nålelager etter 5 liter...(Selv med nye typen lager) Jeg gjør ikke det igjen.
        Utallige meninger om innkjøring av motorer, men det viktigste er å passe på et motoren ikke blir for varm i starten..
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment

        • lillejon78
          • Dec 2005
          • 1530

          #34
          Originally posted by Kenolang
          Slik kjørte jeg min DLE-55 også første gang, det førte til bytte av nålelager etter 5 liter...(Selv med nye typen lager) Jeg gjør ikke det igjen.
          Utallige meninger om innkjøring av motorer, men det viktigste er å passe på et motoren ikke blir for varm i starten..
          bruker selvfølgelig temperaturmåler ja dette med innkjøring blir man aldri klok på, men ang nålene dine, det er ikke 100% sikkert at det var noe med innkjøringen som ødela nålene, ang innkjøring så er det stempel og sylinder som blir slitt, går lagrene så er det feil på smøring/varmgang eller produksjonsfeil.
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment

          • Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

            #35
            Skal ikke legge meg noe bort hvordan man kjører inn motorene sine, men det garantert beste er å sette motoren i flyet, og fly avsted, med litt rik blanding, så går resten av seg selv.
            Jeg fant hverken hegsler eller tank til deg Jon, men du får jo tak i det nå, ser jeg. Flyvær i morra (onsdag), ser jeg, blir du med?
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment

            • Ruduz
              • Jul 2005
              • 847

              #36
              Originally posted by Kenolang
              Slik kjørte jeg min DLE-55 også første gang, det førte til bytte av nålelager etter 5 liter...(Selv med nye typen lager) Jeg gjør ikke det igjen.
              Utallige meninger om innkjøring av motorer, men det viktigste er å passe på et motoren ikke blir for varm i starten..
              *host* nå skal jeg ikke nevne hva du hadde som oljeblanding da kjekken *host*
              All you need is love

              Comment

              • Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

                #37
                Originally posted by Ruduz
                *host* nå skal jeg ikke nevne hva du hadde som oljeblanding da kjekken *host*
                He he. Litt mye olje, men tror ikke det ødela... En vet aldri
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment

                • lillejon78
                  • Dec 2005
                  • 1530

                  #38
                  Originally posted by Eagle
                  Skal ikke legge meg noe bort hvordan man kjører inn motorene sine, men det garantert beste er å sette motoren i flyet, og fly avsted, med litt rik blanding, så går resten av seg selv.
                  Jeg fant hverken hegsler eller tank til deg Jon, men du får jo tak i det nå, ser jeg. Flyvær i morra (onsdag), ser jeg, blir du med?
                  har allerede fått elefun til å bestille inn til meg tanker er på vei fra hobbycity, har brannvakt knut så må evt bli elektro her i vik da?
                  trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                  trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                  arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                  PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                  homemade quad med diverse elektronikk.
                  noen depronkjerrer.
                  futaba10c 2.4ghz.
                  radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                  Comment

                  • lillejon78
                    • Dec 2005
                    • 1530

                    #39
                    Originally posted by Ruduz
                    *host* nå skal jeg ikke nevne hva du hadde som oljeblanding da kjekken *host*
                    kan du utdype dette?
                    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                    homemade quad med diverse elektronikk.
                    noen depronkjerrer.
                    futaba10c 2.4ghz.
                    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                    Comment

                    • lillejon78
                      • Dec 2005
                      • 1530

                      #40
                      da var jomfru-oppstarten ferdig, har frest igjennom et par desiliter med suppe, å den throttler veldig fint med fabrikkinnstillingene, så nå er det bare å vente på de siste delene sånn jeg kan få doningen til himmels
                      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                      homemade quad med diverse elektronikk.
                      noen depronkjerrer.
                      futaba10c 2.4ghz.
                      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                      Comment

                      • lillejon78
                        • Dec 2005
                        • 1530

                        #41
                        i går kom han "STEIKJE GALEN" innom med et par hengsler til meg, så jeg har begynt å lime inn hengslene, smører grease midt i hengsla sånn den ikke blir limt fast, legger ved et bilde
                        Attached Files
                        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                        homemade quad med diverse elektronikk.
                        noen depronkjerrer.
                        futaba10c 2.4ghz.
                        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                        Comment

                        • Kenolang
                          • Jul 2010
                          • 2530

                          #42
                          Originally posted by lillejon78
                          kan du utdype dette?
                          Kan gjøre det jeg...
                          Aspen med 2% og 4% i tillegg... Har lært nå
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment

                          • lillejon78
                            • Dec 2005
                            • 1530

                            #43
                            Originally posted by Kenolang
                            Kan gjøre det jeg...
                            Aspen med 2% og 4% i tillegg... Har lært nå
                            skal vel ikke være noe stort problem men litt for mye olje, men det kan bli mye veske som ikke blir forbrent å dermed mere belastning på stempel og lager, motorene mine går ihvertfall enda
                            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                            homemade quad med diverse elektronikk.
                            noen depronkjerrer.
                            futaba10c 2.4ghz.
                            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                            Comment

                            • Larsern
                              • Sep 2007
                              • 756

                              #44
                              Jeg tør nesten garantere at den ekstra oljen ikke gjorde noe som helst galt med motoren. Før i tiden med dårlige oljer kjørte man jo med 5% oljeblanding for at det i det heletatt skulle holde.
                              Jeg starter opp mine motorer med 4% mineralolje for og smøre lager godt, skylle ut "spon" og kjøle motoren litt ekstra. Etter en ett par liter går jeg over på 3% fullsynt.

                              Det virker for at normen er å kjøre med lite olje og heller pøse på med bensin. Jeg går motsatt vei og kjører med rikelig olje og kan heller magre ut forgasserinnstillingene for å få det beste ut av motoren.

                              Comment

                              • lillejon78
                                • Dec 2005
                                • 1530

                                #45
                                Originally posted by Larsern
                                Jeg tør nesten garantere at den ekstra oljen ikke gjorde noe som helst galt med motoren. Før i tiden med dårlige oljer kjørte man jo med 5% oljeblanding for at det i det heletatt skulle holde.
                                Jeg starter opp mine motorer med 4% mineralolje for og smøre lager godt, skylle ut "spon" og kjøle motoren litt ekstra. Etter en ett par liter går jeg over på 3% fullsynt.

                                Det virker for at normen er å kjøre med lite olje og heller pøse på med bensin. Jeg går motsatt vei og kjører med rikelig olje og kan heller magre ut forgasserinnstillingene for å få det beste ut av motoren.
                                ja tviler svært på at motoren blir ødelagt av noen få prosent ekstra olje, husker når jeg hadde moped, da måtte jeg blande i olje, å det bar ofte jeg røykla hele regionen MEN motoren holdt, selv når motorn var godt trimma
                                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                                homemade quad med diverse elektronikk.
                                noen depronkjerrer.
                                futaba10c 2.4ghz.
                                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                                Comment

                                Working...