Unconfigured Ad

Collapse

Cyclone yak-54

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

    #76
    Originally posted by Eagle
    Skal stikke ned på skulen og finne en som ligger der, så kommer jeg ut på jobben din med den etterpå. Men den kan være for tykk til tankåpningen.
    ingen hull er for små for meg
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment

    • lillejon78
      • Dec 2005
      • 1530

      #77
      da er modellen offisielt ferdig, har montert skikkelig klunk inni tanken. tok å testa THRUST på saken nå, å herligheten viste 14.85kg på vekta, da er det dle55, canister, 22x8 trepropell, skal være fornøyd med det, så nå bekymrer jeg meg ikke så masse for vekta lenger som var 8.8kg, er meldt bra vær til helga, så da må vel saken opp da
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment

      • Ruduz
        • Jul 2005
        • 847

        #78
        Fett...! Prøv å få til noe film da,, moro å se dette i action og. Kommer sikkert til å bli rock`n "roll" av dette og
        All you need is love

        Comment

        • lillejon78
          • Dec 2005
          • 1530

          #79
          Originally posted by Ruduz
          Fett...! Prøv å få til noe film da,, moro å se dette i action og. Kommer sikkert til å bli rock`n "roll" av dette og
          skal se hva jeg får til
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment

          • lillejon78
            • Dec 2005
            • 1530

            #80
            må bare gi lett mer PES til Wholesale Electronics - China Wholesale Dropship Electronics from China (cyclonetoy).

            på den modellen jeg fikk fulgte det med en manual og et reklameblad

            ifølge manualen står det: flying weight 4.5kg (ja jeg å forstår at det er en liten smule for lite)

            i reklamebladet jeg fikk med står det: flying weight 6.5 -7.5kg, (dette er vel mer normalt for et sånn fly)

            om dere har lest tråden min så vet dere at jeg har bygd den så lett som overhodet mulig, dvs: liten tank på 5.5dl. kun et batteri på alt. å montert kun 6servoer.

            jeg er ihvertfall 100% sikker på at jeg ikke har gjort noe feil, dette med at produsentene er så useriøse at de trekker fra så mye på vekta er bare et tegn på at de er useriøse, min modell kom som sagt på ærlige 8.8kg, å det er UTEN bensin!

            så om modellen i værstefall skulle veid det meste som dem skriver i papirene (7.5kg), å dem skriver at det er "flying weight" så må jo det si MED bensin.

            da vil min modell sånn den er nå være 8.8kg pluss 0.5kg i bensin, det blir vel 9.3kg sånn ca. dette er 1.8kg mer enn i værste fall fra manualen, å 1.8kg på en sånn modell er ganske mye, så den sjappa der nede kan BRENNE......
            Last edited by lillejon78; 10-02-11, 12:14.
            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
            homemade quad med diverse elektronikk.
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.
            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

            Comment

            • villain
              • May 2009
              • 30

              #81
              Det er ikke vekta du bruker som det er noe galt med da...????
              Mvh
              Rune

              Comment

              • lillejon78
                • Dec 2005
                • 1530

                #82
                Originally posted by villain
                Det er ikke vekta du bruker som det er noe galt med da...????
                har brukt 2 forskjellige, å de viser det samme, så nei jeg tror ikke det
                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                homemade quad med diverse elektronikk.
                noen depronkjerrer.
                futaba10c 2.4ghz.
                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                Comment

                • Eagle
                  • Jan 2006
                  • 1299

                  #83
                  Du kan trøste deg med det, Jon, at de fleste fly jeg har vært borti, har vært mye tyngre enn det som står i manualen, feks 3.5 meter Edgen fra Xtreme Composite, flyvekt på 20-22kg, min veier 26.5, og den første jeg satte sammen veier 28 og noe.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment

                  • lillejon78
                    • Dec 2005
                    • 1530

                    #84
                    Originally posted by Eagle
                    Du kan trøste deg med det, Jon, at de fleste fly jeg har vært borti, har vært mye tyngre enn det som står i manualen, feks 3.5 meter Edgen fra Xtreme Composite, flyvekt på 20-22kg, min veier 26.5, og den første jeg satte sammen veier 28 og noe.
                    spiller ingen rolle, man går alltid utifra at manualen stemmer sånn ca, bittelitt over går greit, MEN når det er så stor forskjell så lurer jeg på hva slags vekt de har nede i kinaland, å evt hva slags helium-utstyr de har inni modellene når de veier dem
                    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                    homemade quad med diverse elektronikk.
                    noen depronkjerrer.
                    futaba10c 2.4ghz.
                    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                    Comment

                    • Larsern
                      • Sep 2007
                      • 756

                      #85
                      Dette med oppgitt vekt på fly er som watt og pioneer. Og som kinesiske motorer. For hver gang de klones, øker avertert volum en cc eller noe og trekkraften oppgis bittelitt høyere, selv om den hverken er større eller sterkere. Det funker hver gang. Den som skryter mest får solgt mest.
                      Og ikke for å si noe stygt om flyet, men det er nå engang slik at billigflya har størst variasjon i trekvalitet osv, slik at vekten kan faktisk variere en god del.
                      Jeg regner "flying weight" som klar til dyst minus bensin.
                      0,5l bensin veier bare 370g +- så det hjelper jo på i riktig retning.

                      Comment

                      • lillejon78
                        • Dec 2005
                        • 1530

                        #86
                        Originally posted by Larsern
                        Dette med oppgitt vekt på fly er som watt og pioneer. Og som kinesiske motorer. For hver gang de klones, øker avertert volum en cc eller noe og trekkraften oppgis bittelitt høyere, selv om den hverken er større eller sterkere. Det funker hver gang. Den som skryter mest får solgt mest.
                        Og ikke for å si noe stygt om flyet, men det er nå engang slik at billigflya har størst variasjon i trekvalitet osv, slik at vekten kan faktisk variere en god del.
                        Jeg regner "flying weight" som klar til dyst minus bensin.
                        0,5l bensin veier bare 370g +- så det hjelper jo på i riktig retning.
                        hvordan skal du kunne fly uten bensin? heter vel ikke 'flying weight" da?
                        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                        homemade quad med diverse elektronikk.
                        noen depronkjerrer.
                        futaba10c 2.4ghz.
                        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                        Comment

                        • Larsern
                          • Sep 2007
                          • 756

                          #87
                          De gangene jeg flyr uten bensin bruker jeg elmotor. B)

                          Jeg mente ikke at flying weight nødvendigvis betyr med full tank. Jeg tar utgangspunkt i tyngste vekt oppgitt og legger bensinvekta oppå som en tommelfingerregel for å trekke fra produsentskrytet.

                          Comment

                          • lillejon78
                            • Dec 2005
                            • 1530

                            #88
                            Originally posted by Larsern
                            De gangene jeg flyr uten bensin bruker jeg elmotor. B)

                            Jeg mente ikke at flying weight nødvendigvis betyr med full tank. Jeg tar utgangspunkt i tyngste vekt oppgitt og legger bensinvekta oppå som en tommelfingerregel for å trekke fra produsentskrytet.
                            tenker det at et elektro-oppsett på denne str er omtrent like tungt som motor og bensin. er ingen elektro-guru. men det må en heftig motor å enda heftigere batteripakke til for å få thrust på 14.85kg å flytid på minst 10min. i min verden så er "flying wight" den vekta flyet er når den er klar til å ta av. ferdig med den diskusjonen!
                            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                            homemade quad med diverse elektronikk.
                            noen depronkjerrer.
                            futaba10c 2.4ghz.
                            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                            Comment

                            • lillejon78
                              • Dec 2005
                              • 1530

                              #89
                              da var "dagen" her, å jeg har gått over utstyret, nå har trim-knappen på sideroret på min futaba 10c slutta heeeelt å virke, så da MÅ jeg få operert den å lodda på en ny bryter, skal prøve å få gjort dette så fort som råd, for hadde tenkt å ta maiden i dag
                              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                              homemade quad med diverse elektronikk.
                              noen depronkjerrer.
                              futaba10c 2.4ghz.
                              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                              Comment

                              • Guest

                                #90 Unapproved
                                Når skal den i luften da?
                                Eller er du redd den er så tung at den ikke vil ta av?(den flyr nok bra skal du se, men blir du ikke fornøyd skal jeg tipse deg om fly som er bra )

                                Comment

                                Working...