Announcement

Collapse
No announcement yet.

ARC Jupiter med elektro motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by nettulven View Post
    Ikke noe drass på fuel, startbatteri, starter.. osv..
    Hold an litt nå kjetting....!
    Fuel=kjørebatterier
    Startbatteri= ladekilde...bilbatteri?,
    Starter=lader
    Sorry, men jeg kunne ikke la denne sjansen gå i fra meg
    Last edited by nybegunda; 27-10-07, 18:40.
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #32
      Originally posted by nybegunda View Post
      Hold an litt nå kjetting....!
      Fuel=kjørebatterier
      Startbatteri= ladekilde...bilbatteri?,
      Starter=lader
      Sorry, men jeg kunne ikke la denne sjansen gå i fra meg
      Men så veier starter, startbatteri pluss en kanne fuel en god del mer en ladikilde og batterier
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #33
        det er ikke noe å snakke om.. Vår kjære Mr nybegunda har litt problemer med å godta at han faktisk begynner å se litt positivt på elektrofly h ehe Hn begynner faktisk å like det.. Og bare vent til han får se Cessna´n min, med elektro, i lufta.. Da er han solgt.. he he

        Og en annen ting.. Har ikke du batteri i bilen din? Og laderen min veier 600g h ehe
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #34
          Originally posted by william123 View Post
          Men så veier starter, startbatteri pluss en kanne fuel en god del mer en ladikilde og batterier
          Hehe, ja en chicken stick og en kanne fuel er ikke så mye å drasse på, par flick og vi er i gang. Har aldri skjønt hvorfor man skal drasse på så mye utstyr. Unntakene er hvis man har ys eller pumpemotorer. Men men hver sin smak.
          Futaba 10C Fasst
          Last Down 3XL V3
          Spirit Elite
          Primo
          Hellcat
          Sukhoi
          Pt 19
          Ucd
          Bossanova
          Giles 202
          Boomerang
          Mojo
          Ultra Stick
          Riva Silver X
          Laser 3d
          Hobbyrommet er fullt av leker.

          Comment


          • #35
            Tja...

            Ser at kommentarene etterhvert heller mot det mer fleipete...
            Godt humør skal man ha , men seriøst....
            Hver sin smak. Noen liker lukten av eksos, og den røffe lyden av en drivstoffmotor. Andre hater griseriet og start og innstillingsproblemene.
            Er selv tilhenger av at en flymotor skal låte som en flymotor.
            Men seriøst, altså...verden går videre.
            Er helt enig i at det er godt å slippe griseriet, startproblemene, evt en motor som ikke vil trottle, stopper i utide osv.
            Skjønner ikke helt sammenligningen med fuel og batteri, starter og lader osv?
            Et par tre batterier veier da langt mindre en en kanne med fuel? Og oppladet kan de være på forhånd? Så var det dette med start og innstilling da? Alt har sin sjarm Men ikke alle skjønner sjarmen med startproblemer
            Så var det dette med YS og starter da?? Ingen motor er vel lettere å starte uten starter !? Tørne propellen 15 ganger uten gløding. På med glødingen. Flikk en gang, og pang, så går den til tanken er tom. Skyld ikke på motoren . I hvert fall ikke når det gjelder YS.
            Men, som sagt, verden går videre. Elektro kommer for fullt, men fuel og bensin består
            Vinteren er lang. I natt stilles klokka til mørkere tider. Men flyes skal det. Med eller uten lys. Fuel, bensin eller elektro. Hele vinteren.

            olle

            Comment


            • #36
              Ja, det var ment som en spøk..

              Jeg har både elektro, nitro og bensin. De er alle bra til sine anledninger. Fordeler og ulemper med de alle..

              Og ja, elektro kommer fort.. etter hvert som batteriene blir betre, så blir det mer og mer fly som vil komme med elektro, vil jeg tro..

              Jeg liker å prøve nye ting, derfor denne Jupiter´n og den kommende Cessna´n... Jeg har tro på at de vil fly minste like bra med elektro som med fuel... Jupiter´n gjorde det.. Jeg savnet litt mer guffe, dette pga av modellen min var litt tyngre enn nødvendig.. Men med 5celler, så vil de gå betre enn min Jupiter med fuel
              Thomas Molnes
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment


              • #37
                Flere vellykkede elektro oppsett?

                Er det flere som har gjort seg erfaringer på elektroutgaven av Jupiter? Har kjøpt modellen men er usikker på motor. Tenkte å holde vekta nede ved å bruke 4S og ikke overmotorisere...

                Comment


                • #38
                  Det er nok kjekt med elektro i en Jupiter, men jeg synes den er best med Ys 63 4takt og 13*8 3blad i nesa. masse fart og mye morro.

                  Comment


                  • #39
                    Hei
                    Lurer veldig på en slik en.
                    Har en .48 2t vil den være egnet i en jupiter?
                    Hvordan er den å ta med seg? Litt avhengig av at vingen er demonterbar. Hel eller delt?

                    Roger
                    Cessna 182 Relativt knust
                    Sukhoi-26 XP
                    ARC Jupiter med en trøblete Rmx .48 nitro
                    Hangar 9 Twist 60 med .91 nitro
                    HK Piaget under konstruksjon.

                    Comment


                    • #40
                      Vingen er hel.
                      0.48 er sikkert nok til å få den i lufta.
                      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                      Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

                      Comment


                      • #41
                        Hvordan er det å få plass til firtaktrere i de ARC/TT flyene tenker da spesiellt på lengde og throttle linking

                        Comment

                        Working...
                        X