Unconfigured Ad
Collapse
ARC Jupiter med elektro motor
Collapse
X
-
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
det er ikke noe å snakke om.. Vår kjære Mr nybegunda har litt problemer med å godta at han faktisk begynner å se litt positivt på elektroflyh ehe Hn begynner faktisk å like det.. Og bare vent til han får se CessnaŽn min, med elektro, i lufta.. Da er han solgt.. he he
Og en annen ting.. Har ikke du batteri i bilen din? Og laderen min veier 600gh ehe
Thomas Molnes
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Hehe, ja en chicken stick og en kanne fuel er ikke så mye å drasse på, par flick og vi er i gang. Har aldri skjønt hvorfor man skal drasse på så mye utstyr. Unntakene er hvis man har ys eller pumpemotorer. Men men hver sin smak.Futaba 10C Fasst
Last Down 3XL V3
Spirit Elite
Primo
Hellcat
Sukhoi
Pt 19
Ucd
Bossanova
Giles 202
Boomerang
Mojo
Ultra Stick
Riva Silver X
Laser 3d
Hobbyrommet er fullt av leker.Comment
-
Tja...
Ser at kommentarene etterhvert heller mot det mer fleipete...
Godt humør skal man ha, men seriøst....
Hver sin smak. Noen liker lukten av eksos, og den røffe lyden av en drivstoffmotor. Andre hater griseriet og start og innstillingsproblemene.
Er selv tilhenger av at en flymotor skal låte som en flymotor.
Men seriøst, altså...verden går videre.
Er helt enig i at det er godt å slippe griseriet, startproblemene, evt en motor som ikke vil trottle, stopper i utide osv.
Skjønner ikke helt sammenligningen med fuel og batteri, starter og lader osv?
Et par tre batterier veier da langt mindre en en kanne med fuel? Og oppladet kan de være på forhånd? Så var det dette med start og innstilling da? Alt har sin sjarmMen ikke alle skjønner sjarmen med startproblemer
Så var det dette med YS og starter da?? Ingen motor er vel lettere å starte uten starter!? Tørne propellen 15 ganger uten gløding. På med glødingen. Flikk en gang, og pang, så går den til tanken er tom. Skyld ikke på motoren
. I hvert fall ikke når det gjelder YS.
Men, som sagt, verden går videre. Elektro kommer for fullt, men fuel og bensin består
Vinteren er lang. I natt stilles klokka til mørkere tider. Men flyes skal det. Med eller uten lys. Fuel, bensin eller elektro. Hele vinteren.
olleComment
-
Ja, det var ment som en spøk..
Jeg har både elektro, nitro og bensin. De er alle bra til sine anledninger. Fordeler og ulemper med de alle..
Og ja, elektro kommer fort.. etter hvert som batteriene blir betre, så blir det mer og mer fly som vil komme med elektro, vil jeg tro..
Jeg liker å prøve nye ting, derfor denne JupiterŽn og den kommende CessnaŽn... Jeg har tro på at de vil fly minste like bra med elektro som med fuel... JupiterŽn gjorde det.. Jeg savnet litt mer guffe, dette pga av modellen min var litt tyngre enn nødvendig.. Men med 5celler, så vil de gå betre enn min Jupiter med fuelThomas Molnes
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Hei
Lurer veldig på en slik en.
Har en .48 2t vil den være egnet i en jupiter?
Hvordan er den å ta med seg? Litt avhengig av at vingen er demonterbar. Hel eller delt?
RogerCessna 182 Relativt knust
Sukhoi-26 XP
ARC Jupiter med en trøblete Rmx .48 nitro
Hangar 9 Twist 60 med .91 nitro
HK Piaget under konstruksjon.Comment
-
Vingen er hel.
0.48 er sikkert nok til å få den i lufta.Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment