Dagen begynte bra med at jeg ringte en kompis for å få hjelp til å laste esken med det nye modellflyet mitt på og av hengeren jeg leide for anledningen. Første gangen jeg har trengt hjelp til det!
Esken ble fraktet hjem (til garasjen i det nye huset jeg skal flytte inn i neste helg) og åpnet, esken var laget av en papp - finer - papp sandwich. I esken fant jeg en stor, gul sak som var meget godt pakket. Det sies å være verdens største ARF som var i den eska. De forskjellige delene var pakket i forskjellige “lommer” i esken, og de var pakket inn i isoportrekk og plastikkposer. Flyet var så å si uten skader, det var kun et sted inne i kroppen det var behov for litt lim.
Byggekvaliteten er meget god, det beste jeg har sett. Det er relativt lite arbeid som gjenstår å gjøre. Motor og radioutstyr skal monteres. Side og høyderor skal hengsles, hullene til hengslene er ferdige og hengslene er med. Cowling skal tilpasses motor og dummy sylindre skal festes på et vis. Understell skal monteres.
Flyet er meget komplett med det meste inkludert, det som mangler er horn og linker, samt tank etc. Understell, hjul hengsler etc er med. Hjulene er 8,5 tommer store, og minner mest om trillebårhjul.
Flyet har følgende mål:
457 cm vingespenn
360 cm langt
105 cm høy
30 kg flyklar
Skal bruke følgende utstyr i modellen:
3W 170 competition series med kanistere og biela 33x12
8 stk JR 8711 (2 pr balanseror, 2 på sideror, 1 pr høyderor)
Power box royale med 2 stk r5014/r5114 mottakere
2 stk 6V 4500 mAh nimh mottakerpakker, 1 stk av disse på tenning (trenger vekt foran uansett)
Modellen skal brukes til å fly hull i lufta med, samt til seilflyslep. Gleder meg til å se denne slepe kompisen min sin ½ skala ASG 29.
Jeg tenker å lage en enkel byggelogg, og tips og triks mottas med takk da dette er det største flyet jeg har bygget/montert, og jeg har ikke så mye erfaring med bensinmodeller.
Esken ble fraktet hjem (til garasjen i det nye huset jeg skal flytte inn i neste helg) og åpnet, esken var laget av en papp - finer - papp sandwich. I esken fant jeg en stor, gul sak som var meget godt pakket. Det sies å være verdens største ARF som var i den eska. De forskjellige delene var pakket i forskjellige “lommer” i esken, og de var pakket inn i isoportrekk og plastikkposer. Flyet var så å si uten skader, det var kun et sted inne i kroppen det var behov for litt lim.
Byggekvaliteten er meget god, det beste jeg har sett. Det er relativt lite arbeid som gjenstår å gjøre. Motor og radioutstyr skal monteres. Side og høyderor skal hengsles, hullene til hengslene er ferdige og hengslene er med. Cowling skal tilpasses motor og dummy sylindre skal festes på et vis. Understell skal monteres.
Flyet er meget komplett med det meste inkludert, det som mangler er horn og linker, samt tank etc. Understell, hjul hengsler etc er med. Hjulene er 8,5 tommer store, og minner mest om trillebårhjul.
Flyet har følgende mål:
457 cm vingespenn
360 cm langt
105 cm høy
30 kg flyklar
Skal bruke følgende utstyr i modellen:
3W 170 competition series med kanistere og biela 33x12
8 stk JR 8711 (2 pr balanseror, 2 på sideror, 1 pr høyderor)
Power box royale med 2 stk r5014/r5114 mottakere
2 stk 6V 4500 mAh nimh mottakerpakker, 1 stk av disse på tenning (trenger vekt foran uansett)
Modellen skal brukes til å fly hull i lufta med, samt til seilflyslep. Gleder meg til å se denne slepe kompisen min sin ½ skala ASG 29.
Jeg tenker å lage en enkel byggelogg, og tips og triks mottas med takk da dette er det største flyet jeg har bygget/montert, og jeg har ikke så mye erfaring med bensinmodeller.
Comment