Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pitteliten update!

    Klargjort toppvinger for liming imorgen kveld. Lagt litt press på vingen slik at den er helt bein når sheeting limes på.

    Fjernet litt av isoporen i formene som fulgte med, slik at ledningen fra servo ikke ligger i klem.

    Holderne " på godt Norsk " til topp/bunn vinge har vridd seg endel, så disse er også lagt i press over natten. Noen gamle vekter er fint å ha!

    Skal ta litt bedre/stlrre bilder så snart jeg får prøvemontert den ute nå etterhvert.. For dem som måtte være intresert!

    Ellers må jeg få kjøpt meg en mini høvel, og liten stikksag. Helst til en billig penge. Forslag? Chlas/Biltema?

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Var "heldig" å pådra meg spysyka igår, dog litt bedre utpå dagen idag - så snek meg ut i goværet for å prøvemontere hele Ultimaten - for første gang!

      Det later til at det meste er beint og fint, dog åpningen til den ene støtten på venstre toppvinge må åpnes litt så den går inn - derfor kan det se ut som den ene toppvingen er noe skjev.

      Ikke pusset til åpningene ved kroppen, så vingene ligger ikke helt intill - men dette var godt å endelig få gjort!

      Det blir nok til å pusse ned ror og vinger utendørs, så slipper jeg å støve ned hele rommet mitt..

      Et par bilder..

      Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 103.jpg
Views:	1
Size:	132.9 KB
ID:	578025Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 100.jpg
Views:	1
Size:	137.0 KB
ID:	578024Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 102.jpg
Views:	1
Size:	133.3 KB
ID:	578026Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 101.jpg
Views:	1
Size:	137.8 KB
ID:	578027Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 104.jpg
Views:	1
Size:	112.6 KB
ID:	578028Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 099.jpg
Views:	1
Size:	125.8 KB
ID:	578029Click image for larger version

Name:	iPhone_spysyke 098.jpg
Views:	1
Size:	140.7 KB
ID:	578030
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Snart ferdig
        Trekk pusten, og gå på det siste med rett rygg....
        MVH
        Kjell Kristian

        Comment


        • Du Kjell, på si'a di står det at du bare driver med heli??????

          Comment


          • Originally posted by anders e View Post
            Du Kjell, på si'a di står det at du bare driver med heli??????
            Hmmm, må nok redigere noe der en dag men jeg hovrer, det er da noe
            MVH
            Kjell Kristian

            Comment


            • Vel. Da var alt ferdig limt! Da satser jeg på bra vær i helgen, så jeg får pussa ned vinger mm. utendørs..

              Greit å slippe å støve ned de få kvadratene mine..

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Originally posted by alflovvold View Post
                Vel. Da var alt ferdig limt! Da satser jeg på bra vær i helgen, så jeg får pussa ned vinger mm. utendørs..

                Greit å slippe å støve ned de få kvadratene mine..

                Se der ja, snart klart for litt farge nå.
                Keep on going
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • Hatt ungefri idag, fått gjort en hel del både i hus og heim, egne prosjekter og - endelig - denne!

                  Alle vinger ferdig tilpassede, og pusset ned. Åpninger i kropp har blitt tilpasset, noe jeg grua meg litt til, nå slider vingene fint på plass. Åpningen for den ene vingestøtten er nå åpnet opp i vingen, var uheldig å lime dette feil vei en tid tilbake..

                  De siste tingene er pusset ned på kroppen, og den er blåst ren for balsastøv..

                  Hva betyr det?! Jo, nå skal faenskapen trekkes!

                  Legger ved noen bilder av den, stor grom sak i mine øyne.. Ved siden av står en EF 70" samt Sbach 87" som størrelses referanse - veldig grov i fronten den Ultimaten..

                  Saken virker til å være veldig lett, må få vei den snart..

                  Last edited by alflovvold; 17-04-11, 21:04.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Fått noe farge på saken?
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • Nei, gått tregt - fått den opp på bordet igjen og ryddet/støvsuget alt klart for å trekke - får se om jeg har noe energi igjen til helgen, etter barnebursdager i mente.. hehe

                      Er det noen fremgang du kunne anbefalt? Tenkte å trekke sideroret først, så bunnen, toppen så tilslutt sider.. Eller blir det feil.. Hmm.. Alt blir jo helfarget i knall rød farge, så heldig sånn sett.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Originally posted by alflovvold View Post
                        Nei, gått tregt - fått den opp på bordet igjen og ryddet/støvsuget alt klart for å trekke - får se om jeg har noe energi igjen til helgen, etter barnebursdager i mente.. hehe

                        Er det noen fremgang du kunne anbefalt? Tenkte å trekke sideroret først, så bunnen, toppen så tilslutt sider.. Eller blir det feil.. Hmm.. Alt blir jo helfarget i knall rød farge, så heldig sånn sett.
                        Jeg trekker mine konsekvent bunn, side, topp.
                        Jeg tar alltid bunn først og topp sist på ror og vinger også.
                        Jeg klarte å trekke 50% Challenger med 1 bit trekk på hver side av
                        kroppen til å dekke opp side og topp, så det kan gå på denne også.
                        Men legg på noe trekkbiter i overgangen mellom finne og kropp midt oppå kroppen
                        før du eventuelt prøver dette. Vanskelig å få det 100% tett der og det er mye penere
                        med en bit eller 2 på under enn over.
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • Vel, ikke mye annet å si at startskuddet har endelig gått for trekking av kroppen - juksestartet med sideror, kunne ikke dy meg.

                          Så at 70" Slicken var trekt først under, så topp/finne, tilslutt sider - virker som det passer meg best å gjøre det i mindre etapper da trekking ikke er min sterkeste side.

                          Trekket jeg bruker er riktignok knallbra å jobbe med kontra mye annet jeg har prøvd tidligere - relativt greit å få jevnt, krymper godt - og sitter bra fast.

                          Knallrød Ultimate er tøft! IMO

                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Litt mer gjort ikveld/natt - mesteparten av kroppen er ferdig trekt. Endte opp med å trekke både bunn og sider i 'en hel del - som skulle vise seg å være litt tricky.

                            Det ble endel overflødig trekk mot fronten, som gjorde at jeg måtte være rimelig hard på varmluftspistolen for å krympe alt sammen. Tacket først fast midten, så sidene - før jeg kjørte en kombinasjon av hjernet og pistol for å krympe alt thight og fint.

                            Må virkelig ha noe bedre sakser/kniver til dette; umulig å klippe uten å dra med litt av limet på trekk - eller å få ting helt beint...

                            Vel, god erfaring dette - ikke trekt noe såpass stort før, stort sett mindre reperasjoner..

                            Måtte jo knipse litt!

                            ZzZz
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Dette blir jo bra
                              Blir snart en Ultimate til på stripa nå
                              Olav Jørgensen
                              Low & fast

                              Comment


                              • Dette må da funke greit?



                                Edit: legger opp ved et stort bilde og to, for en gangs skyld..

                                Click image for larger version

Name:	Alt mulig 396.jpg
Views:	1
Size:	183.6 KB
ID:	578900Click image for larger version

Name:	Alt mulig 393.jpg
Views:	1
Size:	162.5 KB
ID:	578901
                                Last edited by alflovvold; 14-05-11, 15:10.
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X