Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styker F-27B MEGA 16/15/4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tror ikke den hyperionen vil funke bra, for lav kv så rpm blir for lav. tror megaen har kv 2300, men helt sikker er jeg ikke
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #17
      Ok. Er det andre motorer (billigere) som vil fungere bra? ganske stiv pris på den mega'n.
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

      Comment


      • #18
        hyperion har jo noen motorer som kanskje vil funke. Y-serien
        kanskje denne vil funke:
        Siden finnes ikke
        eller denne som er litt billigere:
        Siden finnes ikke
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #19
          Originally posted by william123
          hyperion har jo noen motorer som kanskje vil funke. Y-serien
          kanskje denne vil funke:
          Siden finnes ikke
          eller denne som er litt billigere:
          Siden finnes ikke
          Hmm.. 23100rpm på 3s med 4,5x4 på den ST-motoren. Det høres jo temmelig heftig ut. utfordringen blir å feste motoren vel.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment


          • #20
            23100 tja burde gå unna det, emn du vil få mere fart med hyperion motoren

            som sagt vet ikke jeg om de motorene vil fungere bra, men det er noe jeg tror.
            ja, det kan bli en liten utfordring å feste motorene
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #21
              Originally posted by TapZ
              Hmm.. 23100rpm på 3s med 4,5x4 på den ST-motoren. Det høres jo temmelig heftig ut. utfordringen blir å feste motoren vel.
              4.5*4 vil gi ok fart tror jeg, men veldig liten thrust. på andre forum anbefales ikke å gå særlig under 6" i diameter pga propellen blir for liten i forhold til tykkelsen/profilen på skroget. du må opp i en viss diameter for at propellen skal "få tak" i luften skikkelig, dvs min ~5.5 i diameter.

              Tror hyperion motoren det linkes til har litt for høy kv (dvs du må bruke for små propellstørrelser), men ST model sin har for lite watt til å få orntlig guffe på kjerra.

              har lest tråder på rcuniverse der det brukes Himax motorer bl.a., husker ikke hvilken..

              du bør kikke etter motorer som gir 200W (eller mer) for 3s lipo og har en kv omtrent som Megaen

              ta en kikk på denne tråden for tips om hva som funker bra og ikke:

              F27 STRYKER,WAY PAST THE LIMITS! Part 3 - RCU Forums
              Last edited by Alf Surdal; 27-05-06, 16:28.
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #22
                Tøft med gult fly !!!!
                Har en Hacker B40 11S 3873 rpm/V liggende. Tenkte jeg skulle prøve denne. Denne ser ut til å passe perfekt inn i orginalt motorfeste. Hadde egentlig tenkt å sette denne i en EDF, men tror jeg tester den med propell først.

                Kan man bare erstatte en pusher propell med en vanlig propell og montere den motsatt vei ?

                Ser forresten at det kommer en F-27C.
                Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
                Hyperion Yak 55 SP 25e-class
                Superzoom fra www.el-fly.dk
                T-Rex 450 SE V2

                Comment


                • #23
                  jeg brukte en vanlig apc propell som jeg bare snudde, samt reverserte motorrptasjon i forhold til det "normale", funker bra det, kan ikke se at det kan gjøres på andre måter så lenge en ikke bruker pusher propeller vis det finnes noe som heter det
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

                  Comment


                  • #24
                    Jeg skulle bestille en Mega 16/15/4 fra rs-hobbyimport, men han var desverre tom, men har 16/15/3 på lager.
                    Siden jeg ikke har peiling havner spørsmålet her: hva er forskjellen på 16/15/4 og 16/15/3, og hva vil forskjellen si i praksis på en stryker?
                    Frank Thingelstad
                    2050 Jessheim

                    Comment


                    • #25
                      tre'ern har 3 viklinger, mens firern har 4. høyere kv med 3 viklinger (3000 vs 2200), lavere max spenning (10 Nixx celler vs 16), høyere max strøm (30A vs 25A)

                      I praksis vil det vel si at du må bruke mindre propeller på den med 3 viklinger, i alle fall vis du vil holde strømmen nede. Når det er sagt så ser det ut som du kan bruke en 6*4 prop også på 16/15/3 motoren, men da med høyere strømtrekk enn på den med 4 viklinger, mulig du kommer opp mot 30A, du får selvfølgelig også et noe høyere turtall så rent praktisk blir det nok mer fart og thrust enn med firern. dette koster imidlertid i form av strømtrekk.

                      laster du ned motocalc i prøveversjon kan du nok beregne dette ganske nøyaktig da jeg vet at de fleste mega motorene ligger i databasen.
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

                      Comment


                      • #26
                        Ok, forstår. takk for raskt og bra svar. skal laste ned motocalc.
                        Har enda et spm.. Når man kommer "opp i mot" 30A.. Vil en 30A esc være for dårlig? Har nemlig en apache 30A ESC jeg hadde planer om å bruke.
                        Frank Thingelstad
                        2050 Jessheim

                        Comment


                        • #27
                          tja, den bør jo tåle det med GOD kjøling, men du er i grenseland selvfølgelig.

                          sikkert ikke noe særlig opplysende svar, men det eneste du kan gjøre er vel å prøve, eller velge en propell som gir deg 25A heller (kanskje en 5.5*4??)
                          Alf Surdal
                          Hovsherad

                          Comment


                          • #28
                            Hei, sitter og leser tråden her med et stort glis rundt munnen. Sitter nemlig og ruger på en Mamba motor med regulator, som er oppgitt med 8000 kv. Den er beregnet for bil, men kanskje den skulle gjort nytte i en Stryker? Et dumt spørsmål: Tåler Strykeren vanlig lakk (Quick) ?? Eller må man bruke lakk for depron? Er vel en EPP modell dette, er det ikke?

                            Må vel bare si et det hadde vært gøy å sett en filmsnutt av disse flyene deres i full aksjon
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #29
                              8000kv ??? det er MYE, vanskelig å si om den vil være brukende for fly. spørs om den ikke må gires ned en del for en stryker så ikke propellen blir for liten. kan vel kansje brukes med vifte??

                              har desverre ikke noe video..
                              Alf Surdal
                              Hovsherad

                              Comment


                              • #30
                                Hmm.. motocalc forstod jeg ikke så veldig mye av desverre. Noen som kan fortelle meg hva en mega 16/15/3 med APCe 5.5x4.5 på 3s lipo vil trekke av Amp sånn ca?
                                Frank Thingelstad
                                2050 Jessheim

                                Comment

                                Working...
                                X