Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg Trex 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Endte opp med å kun jorde halebommen til ramma (ikke halerotorakslingen).
    Det har fungert fint 6-8 turer nå. Har ikke smurt beltet noe mer.

    Må bare legge ved dette idiotiske klippet... Bare rota litt rundt, samboeren skulle filme sa a. Ja vel tenkte jeg... http://airboxer.ning.com/video/video...3AVideo%3A1062

    Tenkte jeg skulle se hvor langt ned jeg kom...kom visst litt for langt ned, ikke hadde jeg flydd spesielt lenge heller hehe Må bare le av hele greia.
    Understellet knakk og det ene halerotorbladet sprakk i tuppen.
    Stay tuned for flere krasj... jeg tipper det blir noen til i høst da jeg skal prøve å komme meg over "må ha høyde og avstand"-barrieren hihi
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #47
      Originally posted by jan Kenneth View Post
      Få med deg en .50 tomme umbrako. eller 1,25mm tror jeg det er. den er grei å ha når du kommer til å sette på canopyfeste. ellers bør du ha 500 eller finere sandpapir til å pusse litt på ramma.
      Ja.. jeg var heldig som hadde en slik bit liggende i et bit-sett.. merkelig løsning fra align. Canopyfestet var vel det jeg strevde mest med på helikopteret.. måtte ty til skiftnøkkel for å skru dritten inn i ramma.

      Ellers så brukte jeg helt vanlig 120 papir for å pusse på ramma.. kan ikke se at det gjorde noe skade.. bare rundet alle kantene lett. Ble forøvrig inni granskauen svart av den ramma.. brukte litt tid på å pusse den så jeg slapp å vaske hendene hver gang jeg tok i den.

      Comment


      • #48
        Originally posted by Illusion View Post
        Ja.. jeg var heldig som hadde en slik bit liggende i et bit-sett.. merkelig løsning fra align. Canopyfestet var vel det jeg strevde mest med på helikopteret.. måtte ty til skiftnøkkel for å skru dritten inn i ramma.

        Ellers så brukte jeg helt vanlig 120 papir for å pusse på ramma.. kan ikke se at det gjorde noe skade.. bare rundet alle kantene lett. Ble forøvrig inni granskauen svart av den ramma.. brukte litt tid på å pusse den så jeg slapp å vaske hendene hver gang jeg tok i den.
        Jeg måtte også slite litt med festene.
        når det gjaldt sliping av ramma har jeg prøvd det før. så det ble gjort ute, med en kald øl ved siden av
        Raptor 50
        TT Redline
        Spektrum AR7100R

        T-Rex 500 CF
        Futaba 611/ BLS251

        Comment


        • #49
          Testen er sluppet !

          (MFN) ModellflyNytt.no
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment

          Working...
          X