Unconfigured Ad

Collapse

Hvor langt er du villig til å kjøre for å komme til stripa?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Ja, enig der. Det er mye artigere å være med til elvenes enn å stå på fotballbanen aleine. Da kan jeg fly de store flya også.

Comment

• sap_2000
      • Sep 2003
      • 524

Jeg kjører en time eller ca 6 mil hver vei for å fly.
      Bor utenfor Oslo og flyr på Eggemoen ved Hønefoss.

Før vi fikk anledning til å fly på Eggemoen var nærmeste mulighet Rena. 36 mil og overkant av 5 timer i bilen skjedde rett som det var, bare for å få flydd en dag.
      Sammenlignet med Rena er den timen vi må kjøre nå bare en koselig svipptur
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

med depron fly så har jeg flydd mest i hagen, noen turer på forball banen, er så heldig at jeg bor på vestlandet, så folk er mer eller mindre sjenerte, ingen som kommer bort til meg :P
        for å fly på stripa så er jeg vell der alt etter om purken patruljerer eller ikke ca 20min og 40 min.
        er der utaket til landslaget i helihopter fyking blei holdt i sommer. kvinnherad.
        Liker ikke klubb, for organsirte ting er altid boss, og disse store kara med store bråkete illiluktende fly er som oftest noe for seg selv. er vell ikke lett å komme der når en er 10-15 år yngre enn snitet, og har mye nytt om moderne på gang hehe

Comment

• extracap
          • Feb 2006
          • 556

hadde før en 20-25 min til stripa,men nå har vi fått oss stripe(bygd 05) mitt i bygda
          med naboer som maser om att vi må fly mere!!!........di sier att det er artig med litt
          liv på "bøvra`n"
          så nå kjører jeg ca 6 min så er jeg der men tar gjerne en tur lengre får
          å komme kontakt med flere,for det sosiale er også viktig.

mvh geir
          Last edited by extracap; 06-10-07, 10:45.
          Mvh Geir Mogstad
          ---------------------------------------
          slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• hanza
            • Jun 2006
            • 160

Eg syns at 2-3 mil hver vei må være nok, no har eg kjørt nestn hver helg t elvenes i 2 mnd (ca 9 mil hver vei) å d bli man faktisk lei av, men d e jo sånn at må man så må man....HUFF..
            MC 22s
            Toplight standard
            Tragi 603 custum
            Hjemmestøpt f3a (Uprøvd)
            Raptor 50v2. Os hyper
            Seb-art katana 30
            taxi 2400 on floats. roto 35vi
            extreme composite Otop 3D. Os 140rx
            Super Decathlon 1/3 Skala. DL 100
            C-arf Superextra 3,1. 3w 150

Comment

• Flamingooo
              • Feb 2007
              • 93

Fly på jordet!

Kommer akkurat tilbake fra en liten kveldstur på et så godt som perfekt egnet sted nær oslo (ca 20 min fra sentrum).

Jordet er en kornåker- flatt og åpent- der bare kornpipene står igjen og tar imot småtassene når de er tomme for batteri.
              Ikke noe boligfelt i umiddelbar nærhet heller, så man burde kunne stå ifred for folk med kløende pølsefingre og andre overinteresserte.

Nå vet ikke jeg hvordan lørenskogbøndene er; men etter hva jeg har blitt fortalt annensteds her på forumet, så er de ikke spess bekymret for tråkking på slike jorder. Den som flyr får vel med tid og stunder høre....

Tror jeg har funnet et sted jeg returnerer til.

Her er link til stedet

F

Comment

• tema95
                • Aug 2002
                • 977

Originally posted by Flamingooo
                Kommer akkurat tilbake fra en liten kveldstur på et så godt som perfekt egnet sted nær oslo (ca 20 min fra sentrum).

Jordet er en kornåker- flatt og åpent- der bare kornpipene står igjen og tar imot småtassene når de er tomme for batteri.
                Ikke noe boligfelt i umiddelbar nærhet heller, så man burde kunne stå ifred for folk med kløende pølsefingre og andre overinteresserte.

Nå vet ikke jeg hvordan lørenskogbøndene er; men etter hva jeg har blitt fortalt annensteds her på forumet, så er de ikke spess bekymret for tråkking på slike jorder. Den som flyr får vel med tid og stunder høre....

Tror jeg har funnet et sted jeg returnerer til.

Her er link til stedet

F
                Da ses vi kanskje der en eller annen gang. Meld gjerne fra dersom du får noen negative eller positive tilbakemeldinger.
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

Comment

• Flamingooo
                  • Feb 2007
                  • 93

Skal holde forumet oppdatert om det kommer sure miner fra markens træller...
                  Var det her du selv hadde fløyet tidligere, Terje?
                  Skriv selv om de andre plassene du vurderte i ditt første innlegg; godt å ha alternativer vett'u.

F

Comment

• atlemo
                    • Jul 2006
                    • 320

Jeg skulle så gjerne hatt en bil slik at jeg kunne blitt mer sosial merker jeg. Turene til Ekebergsletta fører jo til noen få tilfeldige møter med andre piloter, men det blir ensomt i lengden.
                    Kanskje vi kunne arrangert uhøytidelige flytreff på f.eks søndager?
                    Atle Mo, Oslo

Comment

• tema95
                      • Aug 2002
                      • 977

Skal holde forumet oppdatert om det kommer sure miner fra markens træller...
                      Var det her du selv hadde fløyet tidligere, Terje?
                      Skriv selv om de andre plassene du vurderte i ditt første innlegg; godt å ha alternativer vett'u.

F
                      Som jeg skrev: Har selv bare prøvd ved Losbyveien, men var for en stund siden på øvelseskjøring inn mot Feiring bruk,........... Det siste altså det stedet du la ut kart fra.
                      Innover mot Losby fløy vi for noen (mange?) år siden. Det er om mulig enda mer åpent, men det er bygd endel i åsen rett mot de senere årene. Og dette var før børsteløs og lipoens tid, så det var metanol og olje som gjaldt den gangen. De siste årene har det blitt lite flyging, og de få gangene jeg har vært ute i år har det blitt Sørumsand eller Larvik.
                      Mvh Terje Martinsen
                      leder Modellflyseksjonen/NLF
                      www.modellfly.info

Comment

• Flamingooo
                        • Feb 2007
                        • 93

Originally posted by atlemo
                        Jeg skulle så gjerne hatt en bil slik at jeg kunne blitt mer sosial merker jeg. Turene til Ekebergsletta fører jo til noen få tilfeldige møter med andre piloter, men det blir ensomt i lengden.
                        Kanskje vi kunne arrangert uhøytidelige flytreff på f.eks søndager?
                        kommer langt med buss også; til stedet jeg merket av finner jeg rute 411 fra bussterminalen til finstadsletta; ikke mer enn 15 min å gå derfra til jordet. se kart for finstadsletta på trafikanten.no

Er ikke helt borte for tanken om uformelle samlinger. Har fru og barn som skal ha sitt i helgene, men regner med at jeg kan snike meg avgårde en gang i mellom.

F

Comment

• atlemo
                          • Jul 2006
                          • 320

kommer langt med buss også; til stedet jeg merket av finner jeg rute 411 fra bussterminalen til finstadsletta; ikke mer enn 15 min å gå derfra til jordet. se kart for finstadsletta på trafikanten.no

Er ikke helt borte for tanken om uformelle samlinger. Har fru og barn som skal ha sitt i helgene, men regner med at jeg kan snike meg avgårde en gang i mellom.

F
                          Men det jordet har vel ingen klubb? Saken er at jeg gjerne skulle komt meg til en klubb. Ellers så hadde det vært kjekt med noe uformeltpå Ekebergsletten på søndager, må innrømme det.
                          Atle Mo, Oslo

Comment

• Flamingooo
                            • Feb 2007
                            • 93

el-modellflyving og lukter

Var tilbake på jordet ved losbyveien idag og tok en runde.
                            I mangel på brent olje-duft, kunne bonden idag varte opp med dufter av annen art; han frøyet jorda , og det ble en landlig opplevelse å stå der i en åker som stinket gjæret ku og fly )

På den positive siden, stod jeg der og fløy da bonden kjørte ut ett lass godlukt- uten at han reagerte på det. Dessverre var han for langt unna da jeg hadde landet til at jeg kunne spørre ham direkte hva han synes om denne aktiviteten på jordet hans.

Så inntil videre ser det lyst ut for flyvning her.

På den andre siden; dere som driver med sånt; betyr denne frøyingen at han snart kommer til å pløye åkeren?

Comment

Working...