Sluttet med brennstaver også?
Unconfigured Ad
Collapse
Raydiowarm sendervott - erfaringer ?
Collapse
X
-
I Oslo var de tomme for varmer og brennstaver, gikk over til Clas Ohlson og kjøpte en fra dem. Bernnstavene til CO ser identisk ut med dem BT hadde så du kan sikkert bruke dem.
Du kan jo sjekke med ditt lokale BT varehus for å se om de har noen igjenLast edited by Quadrocopter; 12-01-08, 17:37.Comment
-
Hva har dere med 2,4Ghz radio gjort ang. hull for antenne? Den er så kort at det i utgangspunktet ikke er nødvendig å lage hull for at antenna. Den ligger fint sideveis innvendig. Men så var det dette med 'fri sikt' da.
Noen som har erfaring med denne og 2,4Ghz?
SComment
-
Da lagde jeg hull for antenna, men ikke ved bruk av medfølgende plastmalje. I stedet tok jeg og varmet opp en knivspiss slik at den ble rødglødene og brant et vertikalt spor i trekket som åpning. Nylonstoffet smelter og forsegles slik at det ikke rakner. Tror faktisk det er en bedre løsning enn bruk av malje, iallefall for denne korte 2,4Ghz antenna.
SComment
-
Tokk den kjappe vaarianten med å lagde hullet med drillen jeg. Tilpasset hullet ved å dytte antennen inn og brukte lighteren for stoppe at hulet ble større. Men nå har jeg tre hull i min radiowarm som måtte til før jeg fant et komfertabelt nok håndgrep, men som tahustvedt så følger jeg meg også litt hema av votten..
Gått på den fella at jeg ikke hører lyden fra radioen flere ganger, så får å skåne mine lipo pakker videre så skaffet jeg meg en som ligner på dennehttp://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=19239368
Pleier å bruke sånne engangs lommevarmer som jeg handler billig over ebay. De funker helt fint for min del.. For å drive ut fuktigheten plasser jeg en av åpningene til votten inntil bilens varmtluft utakk og kjører på fult varme/vifte i 5 min..Comment
-
Da fikk jeg prøvd min i dag.
Med kort 2,4Ghz antenne så må jeg skyve radioen helt frem for å få antenna ut og med mulighet for å "knekke" den.
Med radioen så langt frem så måtte jeg skyve opp arma på kjeledressen for å komme til stikkene og bryterne, og etter hvert gled kjeledressarmene ned og som igjen gjorde at radioen gled bakover mot meg og dermed antenna også.(Ikke så lett å forstå dette for de som ikke har en slik sak)
For mitt bruk kunne utstikkerne til hendene gjerne vært kortet noe ned slik at jeg rakk fram til stikkene uten å skyve opp armene.
Ang. kulde så gjorde den helt klar nytten sin.
Men som de fleste har nevnt så dugger det på plasten etter kort tids bruk.
SComment
-
Må man ta hull til 2,4ghz antennene også, eller er det greit nok å la de ligge sideveis inni sendervotten? Skulle ikke tro at tekstilene begrenset signalene?Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
Futaba 12FGComment
-
-
Temaet har vært diskutert tidligere - husker ikke helt hva konklusjonen ble.
Radiowarm'en blir veldig fuktig innvendig når du bruker den, i Teorien er vått stoff er ikke optimalt for 2.4GHz, jeg har ikke gjort noen "real world" tester for se om det virkelig demper signalet (uaktuelt siden jeg har antenna utenfor)
Videre syntes jeg at senderen kom for langt bak (inn mot kroppen) når antenna var på innsiden.
Har fjernet den idiotiske plastringen som følger med originalt og laget et større hull - legg på noe lynlim rundt det nye hullet , dette gir en bedre forsterkning enn plastringen.
Bruker en JR 9x2 med Spektrum modulLast edited by Quadrocopter; 15-11-08, 10:23.Comment
-
Comment
-
Comment
-
Personlig blir jeg ikke komfortabel med radiowarm, det blir som å bruke pult og taket legger seg over hendene.
Da jeg fikk snusen i at redningspersonell bruker bobbleplast for å holde varmen i folk, fikk jeg en ide om det også kan fungere som radiowarm. Har tapet sammen en pose med velcro i åpningen. Den fungerer meget bra. Fordelen er at du kan holde radioen som på vanlig måte (uten pult), og du merker knapt den er der. Minuset er: litt knotete å tre på, umulig å se display og du ser ut som en uteliggerLast edited by havard.j; 24-11-10, 11:39.EF 60" Edge. Torque.
EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
Multiplex FunCub XL on floats.
Jeti DS-16Comment
-
Hehe.. Det siste forslaget der må jeg teste! Vanlig bobleplast altså..?
Sent from my iPhone using TapatalkALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment