Flyet vil selvfølgelig ikke stå stille på båndet uten motor igang!
Unconfigured Ad
Collapse
Airplane on a treadmill!
Collapse
X
-
Jeg angrer. (hvis det er lov)
Flyet vil selvfølgelig LETTE !
Med mindre de har et rullebånd fra helvete!http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Det vil fly
Jo, for da står også båndet i ro. Skjønner ikke hvor mange får det fra at det er båndet som styrer farten på flyet. Teksten sier jo helt klart at båndet følger flyets fart.
Hjulene går fritt rundt, bevegelsen fra båndet omdannes til rotasjon i hjulene. Båndet drar hjulene rundt, det drar ikke flyet bakover. At båndet går like fort bakover som flyet går fremover får ikke flyet til å stå rolig.
(Hvis man låser hjulene, vil like krefter i motsatt retning utligne hverandre. Da må motoren til båndet være like sterk som motoren til flyet for å holde flyet i ro. Det er selvfølgelig ikke relevant til selve spørsmålet)
Last edited by erlend; 18-01-08, 23:14.Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend LarssenComment
-
Man vil opplagt ikke klare det med bare beltet, men du er enig i at hvis det hadde stått stille ville det ikke kommet i luften?
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Eg har en swamp boat som eg flere ganger har stått stille med i en elvemunning .blir ikke det samme greia da?
Kan filme det om noen ikke tror på detAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend LarssenComment
-
eller holder eg på å bli senilAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Originally posted by phammersNei, dette er ikke samme fenomen.
Du kan lande vertikalt med et fly også, bare du har nok motvind...Twin Otter på kortbane i Nord-Norge er kjent for dette fenomenet.
Groundspeed = 0, men airspeed = tilstrekkelig flyhastighet.
Mvh
-PålAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Originally posted by phammersJeg forstår hvordan du tenker, men det er ikke direkte sammenlignbart på grunn av de forskjellige fysiske størrelsene vi snakker om her.
"Vannmotstanden" i ditt eksempel, må sammenlignes med rullemotstanden til flyet. Og vi må anta at sistnevnte er nærmest neglisjerbar, slik at motoren lett kan akselerere flyet til tross for "motstrøm" i underlaget.
På samme måte vil du være i stand til å akselerere båten din videre oppover elven, dersom strømmen og vannmotstanden ikke er større en motorkraften din.
Mvh
-PålAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Comment
-
Flyet vil ta av, EOD.Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend LarssenComment
-
Ha, ha, dette må være noe av det minst skremmende jeg har sett, men vi er jo forskjellig.
Med et rullebånd fra helvete ville man kanskje (kanskje) klart å oppnå tilstrekkelig friksjon til å holde flyet tilbake. Men jeg er nok redd hjullagrene hadde gått føyka...http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment