Unconfigured Ad

Collapse

Airplane on a treadmill!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jab
    • May 2007
    • 407

    #76
    Da var Mythbusters episoden sett, og resultatet var vel ikke spesielt overraskende for de fleste håper jeg.

    Comment

    • william123
      • May 2005
      • 2330

      #77
      Hvor fikk du sett MB episoden?
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment

      • jab
        • May 2007
        • 407

        #78
        Lastet ned via torrent.

        Comment

        • erlend
          • Apr 2004
          • 528

          #79

          Ikke overraskende nei
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

          Comment

          • andersh
            • Apr 2003
            • 1734

            #80
            Var piloten WERY SURPRISED? Bekymringsverdig....

            Jeg fatter ikke med beste viten og vilje hva dette EGENTLIG er for en myte... I neste episode skal vi få se de svi av noen tusen dollar på å sjekke om 1 kilo bly virkelig ER tyngre enn 1 kilo bommull........
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment

            • larscato
              • Feb 2004
              • 291

              #81
              hehe.prøvde meg tidligere i tråden å kommentere pilotens tvilsomme utsagn om at flyet kom til å stå i ro.da fikk jeg kjeft.At han var "very surprised" bekymrer meg og.få håpe han holder seg til småfly.
              Align T-Rex 700
              Align T-Rex 250
              Hangar 9 Sundowner
              Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
              Dynam Extra 330
              Vmar Easy 3d,TT pro 46
              ARC Cessna Cardinal
              Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
              CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
              GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


              ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

              Comment

              • larscato
                • Feb 2004
                • 291

                #82
                hehe.jeg refererte til den ja men skulle vel skrevet "kjeft".
                Align T-Rex 700
                Align T-Rex 250
                Hangar 9 Sundowner
                Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                Dynam Extra 330
                Vmar Easy 3d,TT pro 46
                ARC Cessna Cardinal
                Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                Comment

                • andersh
                  • Apr 2003
                  • 1734

                  #83
                  Om man tar en stoor container, plasserer et 10 kilo tungt 90 size helikopter midt på gulvet og fyrer opp. Hovrer midt i containeren. Containeren er hermetisk lukket og helikopteret er elektrisk.

                  Blir containeren tyngre, lettere, eller like tung når helikopteret tar av?
                  Anders Hauge

                  www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                  www.JetsOfBergen.no
                  rc.andersh.com

                  Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                  Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                  Byggeblog for Eurosporten
                  Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                  There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                  Comment

                  • Jan_Petter
                    • Jan 2006
                    • 900

                    #84
                    Containeren blir litt tyngre. Hvorfor?

                    Når dørene lukkes mistes radiokontakten, helikopteret havarerer, og legger seg pent på gulvet og tilfører sin egenvekt.
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment

                    • erlend
                      • Apr 2004
                      • 528

                      #85
                      Egenvekten til heliene er der hele tiden. Et helikopter blir ikke tyngre når det krasjer.
                      Run, live to fly, fly to live, aces high!
                      Erlend Larssen

                      Comment

                      • Jan_Petter
                        • Jan 2006
                        • 900

                        #86
                        Nei nå må du gi deg!

                        Alle som har sett et helikopter gå ned vet med sikkerhet at det er MYE tyngre når det krasjer. Det eneste som er lettere etter et helikræsj er lommeboka. BASTA!
                        http://www.phoenix-rc.org/
                        http://www.glamdalrck.net
                        http://www.scalewarbird.org/
                        ---------------------------------------------------
                        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                        Comment

                        • Jan_Petter
                          • Jan 2006
                          • 900

                          #87
                          I det siste må jeg si at svarene er mer fantasifulle enn spørsmålene

                          Snart kommer vel den om at du redder deg med å hoppe hvis heiswiren ryker
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          http://www.glamdalrck.net
                          http://www.scalewarbird.org/
                          ---------------------------------------------------
                          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                          Comment

                          • sigve
                            • Apr 2005
                            • 484

                            #88
                            Ka med å fly heli inne på bussen, så bremser bussen....
                            Eller fly heli inne i en 747, så kommer turbulensen...
                            Eller kanskje fly inne i en kontainer i fritt fall med konstant fart.....
                            Eller kanskje fly inne i en kontainer i fritt fall med 19.6m/s/s konstant akselerasjon....

                            hehe, blir reine fysikk quiz dette!
                            Sigve Haugsnes

                            Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                            sigve.haugsnes.net
                            www.youtube.com/bergenflyer

                            Comment

                            • william123
                              • May 2005
                              • 2330

                              #89
                              Vet at de faktisk testet denne myten også på MB, men jeg husker ikke om myten ble "busta" OM noen gidder å lete finnes det sikkert video av den.
                              William Jul Ringkjøb
                              Bodø MFK

                              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                              Comment

                              • andersh
                                • Apr 2003
                                • 1734

                                #90
                                Originally posted by phammers
                                Ikke så langt unna en annen variant jeg har hørt. En 747 fullastet med fugler. Akkurat i det flyet skal lande eller ta av, så letter alle fuglene og flyr inne i flyet. Hva skjer da? Da står man vel igjen med bare nettovekten på flyet, eller....?
                                Hehe.. jeg diskuterte denne tråden med en kompis (microfly pilot) og vi godtet oss over alt det var mulig å diskutere. Men så slengte han ut denne tilbake. Jada.. det gjaldt da duer... men da vi begynte å tegne på papir gikk vi over til modellhelikopter siden "vindsøylen" og turbulenser mm blir litt lettere å "se for seg" og argumentere for...

                                Vel - denne kjøper ikke jeg så lett som denne treadmill saken.

                                Han mener energi ikke kan verken oppstå eller forsvinne (hvilket han har rett i), og dermed mener han at veken er eksakt den samme. Jeg på min side mener at siden noe av vinden fra helikopteret vil gå som turbulens og møte taket, MÅ nødvendigvis noe av luften i bevegelse også avgi energi oppover mot taket, og dermed vil man ikke kunne si at den utelukkende veier det samme, men at den rent teoretisk blir lettere.

                                Evt. om man gjør som flyene når de bremser, å montere noe som leder luftstrømmen direkte oppigjen i taket i stedet for ned mot gulvet... hva da?

                                Jeg er usikker - og dette er en mye mer interessant diskusjon enn den opprinnelige... Synest iallefall jeg...

                                Selv om jeg forsåvidt heller til at han kanskje har rett...
                                Last edited by andersh; 02-02-08, 01:23.
                                Anders Hauge

                                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                                www.JetsOfBergen.no
                                rc.andersh.com

                                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                                Byggeblog for Eurosporten
                                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                                Comment

                                Working...