Da var Mythbusters episoden sett, og resultatet var vel ikke spesielt overraskende for de fleste håper jeg.
Unconfigured Ad
Collapse
Airplane on a treadmill!
Collapse
X
-
Hvor fikk du sett MB episoden?William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend LarssenComment
-
Var piloten WERY SURPRISED? Bekymringsverdig....
Jeg fatter ikke med beste viten og vilje hva dette EGENTLIG er for en myte... I neste episode skal vi få se de svi av noen tusen dollar på å sjekke om 1 kilo bly virkelig ER tyngre enn 1 kilo bommull........Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
hehe.prøvde meg tidligere i tråden å kommentere pilotens tvilsomme utsagn om at flyet kom til å stå i ro.da fikk jeg kjeft.At han var "very surprised" bekymrer meg og.få håpe han holder seg til småfly.Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)
ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍComment
-
hehe.jeg refererte til den ja men skulle vel skrevet "kjeft".Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)
ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍComment
-
Om man tar en stoor container, plasserer et 10 kilo tungt 90 size helikopter midt på gulvet og fyrer opp. Hovrer midt i containeren. Containeren er hermetisk lukket og helikopteret er elektrisk.
Blir containeren tyngre, lettere, eller like tung når helikopteret tar av?Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Containeren blir litt tyngre. Hvorfor?
Når dørene lukkes mistes radiokontakten, helikopteret havarerer, og legger seg pent på gulvet og tilfører sin egenvekt.http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Nei nå må du gi deg!
Alle som har sett et helikopter gå ned vet med sikkerhet at det er MYE tyngre når det krasjer. Det eneste som er lettere etter et helikræsj er lommeboka. BASTA!http://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
I det siste må jeg si at svarene er mer fantasifulle enn spørsmålene
Snart kommer vel den om at du redder deg med å hoppe hvis heiswiren rykerhttp://www.phoenix-rc.org/
http://www.glamdalrck.net
http://www.scalewarbird.org/
---------------------------------------------------
Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the firstComment
-
Ka med å fly heli inne på bussen, så bremser bussen....
Eller fly heli inne i en 747, så kommer turbulensen...
Eller kanskje fly inne i en kontainer i fritt fall med konstant fart.....
Eller kanskje fly inne i en kontainer i fritt fall med 19.6m/s/s konstant akselerasjon....
hehe, blir reine fysikk quiz dette!Sigve Haugsnes
Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor
sigve.haugsnes.net
www.youtube.com/bergenflyerComment
-
Vet at de faktisk testet denne myten også på MB, men jeg husker ikke om myten ble "busta"OM noen gidder å lete finnes det sikkert video av den.
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Originally posted by phammersIkke så langt unna en annen variant jeg har hørt. En 747 fullastet med fugler. Akkurat i det flyet skal lande eller ta av, så letter alle fuglene og flyr inne i flyet. Hva skjer da? Da står man vel igjen med bare nettovekten på flyet, eller....?
Vel - denne kjøper ikke jeg så lett som denne treadmill saken.
Han mener energi ikke kan verken oppstå eller forsvinne (hvilket han har rett i), og dermed mener han at veken er eksakt den samme. Jeg på min side mener at siden noe av vinden fra helikopteret vil gå som turbulens og møte taket, MÅ nødvendigvis noe av luften i bevegelse også avgi energi oppover mot taket, og dermed vil man ikke kunne si at den utelukkende veier det samme, men at den rent teoretisk blir lettere.
Evt. om man gjør som flyene når de bremser, å montere noe som leder luftstrømmen direkte oppigjen i taket i stedet for ned mot gulvet... hva da?
Jeg er usikker - og dette er en mye mer interessant diskusjon enn den opprinnelige...Synest iallefall jeg...
Selv om jeg forsåvidt heller til at han kanskje har rett...Last edited by andersh; 02-02-08, 01:23.Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment