Announcement

Collapse
No announcement yet.

modellflytilhenger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kommer ikke til å registrere den,så får vi ta diskusjonen den gangen man blir vinket inn Har stått ute eg og for det meste,men fikk sveist og lakket "buret" inne i verkstedet.Gikk akkurat det med litt ommøbelering
    Spente opp en 6x10m presenning mellom garasje og verksted,så eg har stått under tak med resten og for så vitt.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #32
      Jeg er enda ikke ferdig med min, men tilhengeren er iallefall godkjent og den har fått nytt og fint skilt. Atpåtil uten at jeg måtte betale omregistreringsavgift.
      Nå er det på tide å flytte over skapet og begynne på innredningen.

      Hvordan har dere innredet tilhengerene deres?
      Har dere noen gode tips for en innredning som er lett å tilpasse både store og små fly?
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #33
        Sånn kanskje
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Fra seriøst til mer seriøst.
          Denne ser jo ryddig ut.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Originally posted by anders e View Post
            Sånn kanskje

            Hehe.. Jo, hadde vært noe det gitt! Dæven så harry
            All you need is love

            Comment


            • #36
              Ja med en sånn tilhenger med lagerplass til fly og deler kunne det kansje blitt mulig å trå direkte på gulvet i garasjen min igjen
              Tor Helseth
              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

              Comment


              • #37
                Innredningen i min henger sier seg nesten selv,siden det bare er plass til eit flymen vingene blir surret med stropper inntil sideveggene i noen hjemmelaget vingeposer.Resten av utstyr/verktøy har eg i ein verktøykasse på tvers helt i front av henger.har også montert eit 2kg pulverapparat inni hengeren.
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • #38
                  Ble så inspirert av denne tråden at jeg vil sette i gang selv. Må bare skaffe et passende understell først. Noen bilder? Er spesielt interessert i hvordan du/ dere lager etasjeskille
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #39
                    Det er bare å sette i gang!
                    Jeg har hatt lange opphold i byggingen pga. vinteren og været , men nå er den registrert og er det drittvær sleper jeg den til verkstedet så jeg får jobbet på den allikevel.
                    Nå har jeg flyttet over skapet til det nye understellet og forlenget med en meter, installert låser i lukene (undersøkt litt rundt forsikring av innholdet) og skal liste utvendig med rustfrie profiler og isolere samt bygge innredning.
                    Det meste er planlagt og handlet inn så det skal ikke stå så lenge på håper jeg.
                    Attached Files
                    Tor Helseth
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                    Comment


                    • #40
                      Planen over innredningen er nærmest ferdig
                      Lukene skal ha gassfjærer, taket skal ha lastebøyler,i allefall et 60ah batteri fast montert. Solcelle på taket for vedlikeholdslading?? godt med lys innv. ventiler for godt klima...det er jo bare fantasien som setter begrensningene
                      Mellom stålrørene isolerer jeg med 20mm isopor (slik at det flukter) og så legger jeg på et lag med 10mm isopor utenpå og dekker rørene også. ytterst legger jeg et lag med tynn finèr for å beskytte isoporen.
                      Tilhengeren skal ha to hyller som går i hele bredden slik at den får tre etg.
                      Øverste etg blir lav og skal bære vinger o lign. midterste skal være for små og mellomstore fly og dørken skal være for fieldboks, batterier og større fly.
                      hyllene blir laget av 6mm kryssfinèr som blir forsterket med en ramme av lekter(vurderer om jeg skal frese spor i disse slik at de ligger litt inn på finèren)
                      hyllene skal enkelt kunne justeres i høyden og skal kunne trekkes ut bak tilhengeren for å laste og losse de enkelt.
                      Når jeg trekker de ut feller jeg ned to bein som støtter de i uttrekt posisjon.
                      hyllene holdes oppe av slike:
                      404 - biltema.se
                      disse sikres med strikk nedover slik at de ikke hopper av.
                      3 skinner på hver side og finèr skrudd mellom hylleknektene slik at hyllene kan trekkes ut....
                      Ja og så et digert bilde av gjengen hos Ålesund Rådhus på pauserommet sammen med noen ord om hvordan de har prestert å trenere saken vedr. idrettsanlegget til Ålesund og omegn modellflyklubb i 20 år
                      Steike dette er morro!
                      Last edited by nybegunda; 06-04-09, 22:46.
                      Tor Helseth
                      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                      Comment


                      • #41
                        blir skikkelig snadder den hengeren din nybegunda, men hvor mye kommer prosjektet på tilsammen
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #42
                          Skremmende billig i forhold til utstyr. Blir kvalm av hvor mye han har fått til i forhold til penger.
                          Thomas Rongve

                          Comment


                          • #43
                            Den blir ikke så ille kostbar egentlig.
                            Jeg betalte 1000 for understellet
                            ca 3000 i stål og materialer
                            ca 1600 til innredning.
                            deretter er det litt biltema dill som innvendig belysning, ventiler og noe småtteri som er kjekt å ha.
                            5600 ++ som ferdig tilhenger er jo greit i forhold til hva en ny koster
                            Innredningen er det fort gjort å plukke ut hvis det utenkelige skulle skje at jeg har behov for en skaphenger til noe annet enn fly en gang.
                            I dag tilpasset jeg alle listene (det ble endel etterhvert) i morgen skal de syrevaskes og monteres. Så gleder jeg meg til å isolere og bygge innredning.
                            Last edited by nybegunda; 07-04-09, 23:13.
                            Tor Helseth
                            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                            Comment


                            • #44
                              Ha,da vart hengeren min 100kr billigere Tor men den blir jo i en "simplere" klasse da.
                              Alt som kan fjernstyres.
                              ---------------------------------------------
                              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                              Steinar Kvarme.

                              Comment


                              • #45
                                Ja en hundrelapp her og en der. Jeg skal legge sammen alle utleggene når den er ferdig så vil du sikkert gå enda gunstigere ut.
                                Last edited by nybegunda; 08-04-09, 14:44.
                                Tor Helseth
                                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                                Comment

                                Working...
                                X