If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Kommer ikke til å registrere den,så får vi ta diskusjonen den gangen man blir vinket inn Har stått ute eg og for det meste,men fikk sveist og lakket "buret" inne i verkstedet.Gikk akkurat det med litt ommøbelering
Spente opp en 6x10m presenning mellom garasje og verksted,så eg har stått under tak med resten og for så vitt.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
Jeg er enda ikke ferdig med min, men tilhengeren er iallefall godkjent og den har fått nytt og fint skilt. Atpåtil uten at jeg måtte betale omregistreringsavgift.
Nå er det på tide å flytte over skapet og begynne på innredningen.
Hvordan har dere innredet tilhengerene deres?
Har dere noen gode tips for en innredning som er lett å tilpasse både store og små fly?
Innredningen i min henger sier seg nesten selv,siden det bare er plass til eit flymen vingene blir surret med stropper inntil sideveggene i noen hjemmelaget vingeposer.Resten av utstyr/verktøy har eg i ein verktøykasse på tvers helt i front av henger.har også montert eit 2kg pulverapparat inni hengeren.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
Ble så inspirert av denne tråden at jeg vil sette i gang selv. Må bare skaffe et passende understell først. Noen bilder? Er spesielt interessert i hvordan du/ dere lager etasjeskille
Det er bare å sette i gang!
Jeg har hatt lange opphold i byggingen pga. vinteren og været , men nå er den registrert og er det drittvær sleper jeg den til verkstedet så jeg får jobbet på den allikevel.
Nå har jeg flyttet over skapet til det nye understellet og forlenget med en meter, installert låser i lukene (undersøkt litt rundt forsikring av innholdet) og skal liste utvendig med rustfrie profiler og isolere samt bygge innredning.
Det meste er planlagt og handlet inn så det skal ikke stå så lenge på håper jeg.
Planen over innredningen er nærmest ferdig
Lukene skal ha gassfjærer, taket skal ha lastebøyler,i allefall et 60ah batteri fast montert. Solcelle på taket for vedlikeholdslading?? godt med lys innv. ventiler for godt klima...det er jo bare fantasien som setter begrensningene
Mellom stålrørene isolerer jeg med 20mm isopor (slik at det flukter) og så legger jeg på et lag med 10mm isopor utenpå og dekker rørene også. ytterst legger jeg et lag med tynn finèr for å beskytte isoporen.
Tilhengeren skal ha to hyller som går i hele bredden slik at den får tre etg.
Øverste etg blir lav og skal bære vinger o lign. midterste skal være for små og mellomstore fly og dørken skal være for fieldboks, batterier og større fly.
hyllene blir laget av 6mm kryssfinèr som blir forsterket med en ramme av lekter(vurderer om jeg skal frese spor i disse slik at de ligger litt inn på finèren)
hyllene skal enkelt kunne justeres i høyden og skal kunne trekkes ut bak tilhengeren for å laste og losse de enkelt.
Når jeg trekker de ut feller jeg ned to bein som støtter de i uttrekt posisjon.
hyllene holdes oppe av slike: 404 - biltema.se
disse sikres med strikk nedover slik at de ikke hopper av.
3 skinner på hver side og finèr skrudd mellom hylleknektene slik at hyllene kan trekkes ut....
Ja og så et digert bilde av gjengen hos Ålesund Rådhus på pauserommet sammen med noen ord om hvordan de har prestert å trenere saken vedr. idrettsanlegget til Ålesund og omegn modellflyklubb i 20 år
Steike dette er morro!
blir skikkelig snadder den hengeren din nybegunda, men hvor mye kommer prosjektet på tilsammen
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
Den blir ikke så ille kostbar egentlig.
Jeg betalte 1000 for understellet
ca 3000 i stål og materialer
ca 1600 til innredning.
deretter er det litt biltema dill som innvendig belysning, ventiler og noe småtteri som er kjekt å ha.
5600 ++ som ferdig tilhenger er jo greit i forhold til hva en ny koster
Innredningen er det fort gjort å plukke ut hvis det utenkelige skulle skje at jeg har behov for en skaphenger til noe annet enn fly en gang.
I dag tilpasset jeg alle listene (det ble endel etterhvert) i morgen skal de syrevaskes og monteres. Så gleder jeg meg til å isolere og bygge innredning.
Ha,da vart hengeren min 100kr billigere Tor men den blir jo i en "simplere" klasse da.
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment