Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hansker til vinterflyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hehe.. Mye bra lesing!

    Jeg kjøpte jo 10par Nille-vanter sist, og bruker de enda.. Med enormt hell! Noen par er litt trangere enn andre, men pokker heller.
    Har og en radioWarm liggende et eller annet sted, men fikk liksom aldri helt dreisen på den.. Likte ikke helt at "vinduet" hele tiden "ramlet ned" og kom i kontakt med hendene. Smaken er som kjent som baken - Helt rævva.

    Vel, har også prøvd å klippe i stykker mangt et par vanter uten hell. Når fingertuppene går over til å bli blå/lilla er det bare å gi opp.
    For min egen del fungerer i alle fall vantene helt fantastisk, og jeg kommer nok til å kjøpe 10par til før denne vinter-sesongen også!
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment


    • #32
      Pass deg for Skjerven...

      Originally posted by Thinnthinn View Post
      hehe.. Mye bra lesing!

      Jeg kjøpte jo 10par Nille-vanter sist, og bruker de enda.. Med enormt hell! Noen par er litt trangere enn andre, men pokker heller.
      Har og en radioWarm liggende et eller annet sted, men fikk liksom aldri helt dreisen på den.. Likte ikke helt at "vinduet" hele tiden "ramlet ned" og kom i kontakt med hendene. Smaken er som kjent som baken - Helt rævva.

      Vel, har også prøvd å klippe i stykker mangt et par vanter uten hell. Når fingertuppene går over til å bli blå/lilla er det bare å gi opp.
      For min egen del fungerer i alle fall vantene helt fantastisk, og jeg kommer nok til å kjøpe 10par til før denne vinter-sesongen også!
      TI PAR!!? - Har du planer om og komme med på NRK's program om samlere..?
      Det hvor Petter Skjerven guider oss så fornøyelig gjennom...

      Mvh Einar - som må stpppe med det og skulle ha to av alt...

      Comment


      • #33
        Originally posted by Thinnthinn View Post
        Har og en radioWarm liggende et eller annet sted, men fikk liksom aldri helt dreisen på den.. Likte ikke helt at "vinduet" hele tiden "ramlet ned" og kom i kontakt med hendene. Smaken er som kjent som baken - Helt rævva.
        Satt du inn de stive padsene i lommene på sidene?
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #34
          Sett inn en ramme av tynne alu/stålrør så holder vinduet seg oppe.En i klubben har gjort det og ser ut som det fungere perfekt..
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

          Comment


          • #35
            Originally posted by Thinnthinn View Post
            Har og en radioWarm liggende et eller annet sted, men fikk liksom aldri helt dreisen på den.. Likte ikke helt at "vinduet" hele tiden "ramlet ned" og kom i kontakt med hendene. Smaken er som kjent som baken - Helt rævva.
            Ja, hadde det samme problemet sist vinter jeg også. Skal prøve å finne på en patent som holder vinduet oppe. Kanskje en ramme av tre elller stål som gir mer rom.
            Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
            Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
            Futaba 12FG

            Comment


            • #36
              Originally posted by Mk.V View Post
              TI PAR!!? - Har du planer om og komme med på NRK's program om samlere..?
              Hehe... Nja.. Testet jo først ett par og blei forelska. Tenkte som så at til 14,90 så var vel ikke kvaliteten helt pr.kassa, så jeg tok ingen sjanser. Slike butikker har det også for vane å slutte å forhandle ting som funker.
              (Ref. salg av CocaCola på en bensinstasjon Nordpå.. "Nei Cola, Nei det er vi fri førr.. Det gikk det så mykkje ta, så det mått vi bærre slutt med..")

              Originally posted by Joto
              Satt du inn de stive padsene i lommene på sidene?
              Prøvde begge deler.. Syntes det var litt kleint å starte modellen med starter, holde modellen, ta av klypa og styre throttle på samme tid når radioen lå inni en vått..
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #37
                Skal ikke ødelegge tråden din!

                Originally posted by Thinnthinn View Post
                Hehe... Nja.. Testet jo først ett par og blei forelska. Tenkte som så at til 14,90 så var vel ikke kvaliteten helt pr.kassa, så jeg tok ingen sjanser. Slike butikker har det også for vane å slutte å forhandle ting som funker.
                (Ref. salg av CocaCola på en bensinstasjon Nordpå.. "Nei Cola, Nei det er vi fri førr.. Det gikk det så mykkje ta, så det mått vi bærre slutt med..")



                Prøvde begge deler.. Syntes det var litt kleint å starte modellen med starter, holde modellen, ta av klypa og styre throttle på samme tid når radioen lå inni en vått..
                Er jo aldeles ikke meningen og ødelegge tråden din, så moroa kunne jeg spart
                til slutt...

                La nå så være sakt... Hanskene Thinnthinn anbefaler, fungerer så aldeles
                utmerket og er faktisk like varme som dem med Thinsulate...Og... Jeg er
                enig med deg i at ting som er brukbare og som disse kjedebutikkene forhandler,
                bare sånn helt plutselig blir vekk... Jfr. norgesmester i dette...Europris...

                Mvh Einar - MÅ ha mere enn to par etter test..!

                Comment


                • #38
                  Æhh, i dag var jeg innom den lokale Nille´n og skjønte at jeg har tatt feil, hele tiden. Jeg trodde de små, svarte greiene var for unger. Hun som jobber i den lokale sjappa er ganske søt, så jeg testa dem. De er helt på grensen, selv for mine relativt små hender.
                  Last edited by bjeff; 29-10-09, 11:52.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by bjeff View Post
                    Hun som jobber i den lokale sjappa er ganske søt, [...]
                    Jeg sier som de gjør på Helifreak-forumene: THIS THREAD IS WORTHLESS WITHOUT PICS!
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #40
                      Må innrømme at jeg kjøpte et par av de sorte "pyse varmerne" sist vinter og har væt innom et par Nille for å sjekke om de kan skaffes i år også.
                      De små sorte som henger der er laget av samme stoff men er vesentlig mindre enn de som ble solgt tidligere - tror de har tatt inn barne størrelsen i år mens det var dame størrelse i fjor. (Jeg her ingen mulighet til å få tredd årets på hendene)

                      Originally posted by bjeff View Post
                      Hun som jobber i den lokale sjappa er ganske søt, så jeg testa dem. De er helt på grensen.
                      Hun er søt og du testet dem og de var på grensen..... Hmmmmm hva var det du testet - regner med at fruen i huset ikke er innom dette forumet.
                      Last edited by Quadrocopter; 29-10-09, 12:58.

                      Comment


                      • #41
                        Tror ikke hun er så ofte innom forumet, men hun ville neppe satt caffe latten i halsen av den grunn!

                        Forøvrig har du sannsynligvis rett ang størrelse, tviler på at labbene dine ville fått plass (hun jeg nevnte mente at det var damestørrelse og ikke barnestørrelse,
                        men det var sikkert bare for å være høflig).
                        Last edited by bjeff; 29-10-09, 12:21.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment

                        Working...
                        X