Vågå er ikke i Valdres...
Unconfigured Ad
Collapse
FPV-treff sommeren 2010
Collapse
X
-
-
jj: enten var det en skrivefeil, eller så er jeg litt rusten i geografi. Nei det var det ødelagte korttidsminnet mitt.....Comment
-
Blir det noe i Vågå tar jeg sikkert turen over fra "Valdres" om det ikke er annet som foregår samtidigComment
-
Finn et øde område uten interesse for andre piloter noen som medfører at mulighetene øker betraktelig og du slipper å få en 2-3 timers slot pr dag....
Styr unna forsvaret - minnes stadig når vi skulle arrangere NM i HG alt var klarert med Luftfartsverket og dispensasjoner var gitt, så henvendte vi oss til forsvaret siden luftfartsverket kun håndterer den sivile delen, her var det ikke mye forståelse å få og de kunne ikke garanterer at det dukket opp militære fly i luftrommet vi hadde fått reservert!Last edited by Quadrocopter; 19-10-09, 16:44.Comment
-
#20 UnapprovedOg man må ha fly-spotter utstyrt med våpen...Nei ikke dumt det dær...Har vert på svalbard 2 ganger og er like fasinert hver gang...Tenk og stå oppe på gruve 7 og sende leken utover...Det hadde vert saker
Fant forresten denne på youtube for en tid tilbake...
Last edited by Guest; 19-10-09, 16:56.Comment
-
Andenes lufthavn er ikke akkurat tungt trafikert.
Svalbard er jo et særdeles spennende og eksotisk sted for et slik arrangement. Jegdrar gjerne dit hvis flere blir med. En kjenning har vært på Jan Mayen og fløyet der. Spektakulært var kommentaren jeg fikk etterpå.Comment
-
NBNBNBNBNB!!!!!!
Dette er en redigering av dette innlegget fra meg:
Jeg tok skammerlig feil å påpeke for Trollet at han ikke må tittulere quadriocopter med navn.
Var ikke oppmerksom på at Quadriocopter ofte signerer med sitt flotte fornavn.
Denne mannen (jeg) legger seg herved ganke flat (på en sala fra 1 til 10 så legger jeg meg på 9,6 flat) og ber om undsylding...
Den opprinlige medlingen herunder::::
trollet:
Det er ikke min oppgave å fortelle folk her inne om oppførsel på nette, men kan ikke la være nå...
Navn skal ikke brukes i diskusjon bare nicks....
Ellers så håper jeg av alt mitt hjerte at det blir et treff og håper enda mer at jeg kan finne tid til å komme. Regn meg med samma f.... hvor det blir..Comment
-
trollet:
Det er ikke min oppgave å fortelle folk her inne om oppførsel på nette, men kan ikke la være nå...
Navn skal ikke brukes i diskusjon bare nicks....
Ellers så håper jeg av alt mitt hjerte at det blir et treff og håper enda mer at jeg kan finne tid til å komme. Regn meg med samma f.... hvor det blir..Comment
-
Jeg tror, håper og mener at Trollet ønsker med dette stevne å vise at FPV kan utføres på en profesjonell måte innenfor et rammeverk som kan aksepteres av myndighetene.
Ved å søke om å få tilgang på/begrense annen luftfart i et område under et begrenset tidsrom vil man kunne vise skeptikerne av denne type luftfart at FPV flyving er mulig å gjennomføre på en sikker og kontrollert måte, og kanskje overbevise flere som sitter i sentrale posisjoner at FPV har livets rett.
Å bare dra en eller annen plass for å sette i gang med cowboy FPV virksomhet styrker ikke vår kandidatur selv om noen synes dette er "kult".
Stå på Trollet, få banket dette treffet igjennom og la det bli en spydspiss inn mot de som fatter besluttinger på vår fremtid.
Send gjerne en innbydelse til nøkkelpersoner hos beslutningstakere slik at de virkelig kan oppleve hvordan FPV utføres i virkeligheten.
O.T.
Har ikke noe i mot at fornavnet mitt brukesLast edited by Quadrocopter; 20-10-09, 12:43.Comment
-
Da har jeg snakket litt med LT og sjekket opplysninger rundt omkring.
Luftledene her i landet går som et spindelvev over alt, så det er stort sett et fett hvor vi legger et arrangement. De områdene som peker seg ut ligger enten langt til fjells, langt mot nord eller ute i havet på nes og øyer.
LT krever en konsekvensanalyse på aktiviteten vår før vi får tildelt segregert luftrom, så valg av sted bør ivareta sikkerheten for tredjepart i området.
Hvis noen vil foreslå aktelle områder, må man huske at all annen trafikk i området blir forbudt. Derfor kan vi ikke være i nærheten av flyplasser med komersiell trafikk, eller luftsportsanlegg.
Jeg har kikket litt på skytefeltet på Hjerkinn i det siste. Der burde være muligheter mht både plass og fasiliteter innen rimelig kjøreavstand. Har også skaffet navn på Forsvarets kontaktpersoner der, men har ikke snakket med dem enda.
Der er noen få ting som jeg ikke har alle detaljer om ennå. Hjerkinn ligger allerede 1100 moh mht forsøk på høyderekorder, følgefly (bemannet småfly) får relativt lang veis opp dit hvis vi ønsker denne typen hjelp til å dokumentere høyde eller distanse (er der brukbare flystriper der for en fullsize Cub?), det er ikke særlig realistisk å følge flyene med bil der oppe, jeg vet ennå ingen ting om evt beskyttelse av rein og moskus i området (der er mange praktiske begrensninger allerede), nærmeste overnattingssted blir vel fjellstue eller camping et stykke ned mot Dombås, jeg har ennå ikke undersøkt noe om Forsvarets aktivitet i den tiden vi kunne tenke oss å være der, men tipper at den er minimal i ferietiden.
Er det noen som vet mer om de nevnte punktene over før jeg evt tar kontakt med Forsvaret?
En "medskyldig" arrangør ønskes også til å dra lasset. Gjerne en som bor i Sør-Norge. Anyone?Comment
-
Da har jeg snakket litt med LT og sjekket opplysninger rundt omkring.
Luftledene her i landet går som et spindelvev over alt, så det er stort sett et fett hvor vi legger et arrangement. De områdene som peker seg ut ligger enten langt til fjells, langt mot nord eller ute i havet på nes og øyer.
LT krever en konsekvensanalyse på aktiviteten vår før vi får tildelt segregert luftrom, så valg av sted bør ivareta sikkerheten for tredjepart i området.
Hvis noen vil foreslå aktelle områder, må man huske at all annen trafikk i området blir forbudt. Derfor kan vi ikke være i nærheten av flyplasser med komersiell trafikk, eller luftsportsanlegg.
Jeg har kikket litt på skytefeltet på Hjerkinn i det siste. Der burde være muligheter mht både plass og fasiliteter innen rimelig kjøreavstand. Har også skaffet navn på Forsvarets kontaktpersoner der, men har ikke snakket med dem enda.
Der er noen få ting som jeg ikke har alle detaljer om ennå. Hjerkinn ligger allerede 1100 moh mht forsøk på høyderekorder, følgefly (bemannet småfly) får relativt lang veis opp dit hvis vi ønsker denne typen hjelp til å dokumentere høyde eller distanse (er der brukbare flystriper der for en fullsize Cub?), det er ikke særlig realistisk å følge flyene med bil der oppe, jeg vet ennå ingen ting om evt beskyttelse av rein og moskus i området (der er mange praktiske begrensninger allerede), nærmeste overnattingssted blir vel fjellstue eller camping et stykke ned mot Dombås, jeg har ennå ikke undersøkt noe om Forsvarets aktivitet i den tiden vi kunne tenke oss å være der, men tipper at den er minimal i ferietiden.
Er det noen som vet mer om de nevnte punktene over før jeg evt tar kontakt med Forsvaret?
En "medskyldig" arrangør ønskes også til å dra lasset. Gjerne en som bor i Sør-Norge. Anyone?
Heisan...
Beklager å si det, men dette tror jeg ikke er noen god ide.
Da våre fly har en tendens til å dette ned, og dermed må hentes.....hehehehe..
Og det er her problemet kommer inn. Har selv en god del år i Kongens klær, og jeg har ikke lyst til å gå inn i et millitørt skytefelt å hente mitt fly. Det ligger som regel så mye gammelt udetonert dritt i slike skytefelt...Comment
-
Heisan...
Beklager å si det, men dette tror jeg ikke er noen god ide.
Da våre fly har en tendens til å dette ned, og dermed må hentes.....hehehehe..
Og det er her problemet kommer inn. Har selv en god del år i Kongens klær, og jeg har ikke lyst til å gå inn i et millitørt skytefelt å hente mitt fly. Det ligger som regel så mye gammelt udetonert dritt i slike skytefelt...
Skal du fly i områder med mye skog i lavlandet havner du i skogen, og da er det vel nesten ingen vits i å gå inn i området for å lete. Det blir i hvertfall ikke lett å finne igjen. Vi trenger "öppna landskap"Last edited by Trolllet; 27-10-09, 21:25.Comment
-
er veldig intressert men det er altfor tidlig å si om jeg kan kommer derfor sier jeg verken ja eller neiThomas RongveComment
-
Hva snakker vi om egentlig av utgifter her?
Det har tidligere vært luftet å prøve å arrangere noe slikt her ute i gokk...
Vi har flere områder som egner seg godt. Relativt åpent terreng, spektakulært landskap og ikke minst; lite flytrafikk.
Problemet blir vel at det mest sannsynlig dukker opp en 2-3 stykker, og da blir det litt for mye jobb for vår klubb å ta på seg!Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment