Unconfigured Ad

Collapse

Telemetri-utstyr

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Jeg har lest litt om Jeti-systemet nå. Den fungerer visst til og med bra med V-Bar governor. Fett!

thomasek, bestilte du fra espritmodel? De er jo utsolgt for det meste av Jeti-stuff.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• thomasek
      • Jun 2011
      • 66

Jeg kjøpte fra espritmodel ja, det dukker opp hos HeadRC og elefun etterhvert tenker jeg.

Du kan sette alarmer på forbrukt mah, volt pr celle og volt totalt i pakka + et max trekk i mah kan settes til f.eks reduced RPM.
      TMFK/CMFK
      Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
      CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
      Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
      Indoor Elanor 2015, Clik NG
      EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
      Freestyler 3, Ocelot

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Re: Telemetri-utstyr

Originally posted by thomasek
        Jeg kjøpte fra espritmodel ja, det dukker opp hos HeadRC og elefun etterhvert tenker jeg.

Du kan sette alarmer på forbrukt mah, volt pr celle og volt totalt i pakka + et max trekk i mah kan settes til f.eks reduced RPM.
        Men må du sette dette hver gang du bytter modell? Eller kjenner mottakeren igjen de forskjellige telemetri-enhetene?

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Jeti DS-16 ser forresten utrolig fet ut. Det ender vel med at jeg handler inn nye ESC, mottakere og radio

Comment

• thomasek
            • Jun 2011
            • 66

Alarmene (og oppsett) på Jeti Telemetri enhetene er programmert i enhetene selv ser det ut til.

Dvs at alarmen som settes på ESC'en er lagret i ESC'en. Har du en annen modell med annen ESC så er det andre alarmer.
            TMFK/CMFK
            Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
            CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
            Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
            Indoor Elanor 2015, Clik NG
            EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
            Freestyler 3, Ocelot

Comment

• ehaga
              • Feb 2005
              • 1173

Hei,

Dersom du vurderer 14SG, så vil den bli levert med samme mottaker som 18MZ. Dvs. 7008SB. Denne kan du koble direkte til en 12S konfigurasjon for å måle spenning. Dersom 14SG fungerer på samme måte som 18MZ vil du kunne sette alarmer dersom du kommer under et gitt nivå.

Det eneste du vil trenge er en kabel inn på regulatoren sine kontakter og til mottakeren.
              - Erik -

------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Originally posted by ehaga
                Hei,

Dersom du vurderer 14SG, så vil den bli levert med samme mottaker som 18MZ. Dvs. 7008SB. Denne kan du koble direkte til en 12S konfigurasjon for å måle spenning. Dersom 14SG fungerer på samme måte som 18MZ vil du kunne sette alarmer dersom du kommer under et gitt nivå.

Det eneste du vil trenge er en kabel inn på regulatoren sine kontakter og til mottakeren.
                Se innlegg #1 , ved harde belastninger av batteriet så er ikke spenningen på pakka en god indikator på hvor mye som er igjen.
                Last edited by Quadrocopter; 21-11-12, 23:55.

Comment

• Morten Brun
                  • Nov 2011
                  • 343

Hmmm, fikk lyst på sånn Jeti profibox nå. Ser at elefun har dem inne og har mye sensorer og snacks også.

Comment

• jotto
                    • Jul 2007
                    • 3060

Originally posted by Morten Brun
                    Hmmm, fikk lyst på sånn Jeti profibox nå. Ser at elefun har dem inne og har mye sensorer og snacks også.
                    Ja, men de har bare de gamle sensorene inne. Du må ha de nye MUI EX-sensorene for å få utnyttet profiboxen helt.

Comment

• Hanzo
                      • Nov 2005
                      • 845

Noen som har testet dette? Leste gjennom dette først nå, og det virker ganske bra. At ingen andre har varsler på forbrukt mAh er for meg bare helt utrolig. Hva slags telemetri sender behoves i selve helikopteret? Jeg flyr Spektrum, og ser de har en Jeti Telemetry Sensor Current/Voltage MUI EX, som skal måle spenning, amper og forbrukt amper. Men jeg antar det behøves en slags telemetry sender som monteres i helikopteret også ut over bare sensoren?

Comment

• jotto
                        • Jul 2007
                        • 3060

Originally posted by Hanzo
                        Noen som har testet dette? Leste gjennom dette først nå, og det virker ganske bra. At ingen andre har varsler på forbrukt mAh er for meg bare helt utrolig. Hva slags telemetri sender behoves i selve helikopteret? Jeg flyr Spektrum, og ser de har en Jeti Telemetry Sensor Current/Voltage MUI EX, som skal måle spenning, amper og forbrukt amper. Men jeg antar det behøves en slags telemetry sender som monteres i helikopteret også ut over bare sensoren?
                        Jeg har det i quaden min, og jeg kommer til å bruke det på helikopterne også. Funker bra som snus! Du trenger en Jeti-mottaker med telemetristøtte i tillegg, f.eks. rsat2. Den følger med i Jetiboxen: Jeti Duplex Profibox EX + Rsat2 (J-JBP) - elefun.no - Radiostyrt hobby

Jeg skal bytte ut ESCene i helikopterne mine med Jeti-ESCer som har innebygget strømsensor. Da trenger jeg ikke å bruke ekstern sensor.

Comment

• gadyrdal
                          • Sep 2008
                          • 344

Re: Telemetri-utstyr

Tenker å sette inn fartsmåler på jet-en min for å kunne få ned hastighet på landing. Bruker måler/pitotrør som gir IAS i stedet for gps som gir groundspeed. Da blir det lettere å kontrollere landinga...
                          Geir Dyrdal
                          Scale Warbirds of Norway

Comment

Working...