Unconfigured Ad

Collapse

Surve tråden...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Surve tråden...

Er du deppa eller nedstemt over noe...? Er ikke bare unger som bør få lov til å surve..!

Huff... Etter at Cessna'n ble sendt til de evige flystriper er liksom ikke alt som før. Ingen oljete fingre, ingen eim av forbrendt fuel, ingen motordur. Er jo greit nok med elektro men det er noe eget med en skikkelig lowpass etterfulgt av den gode luften av fuel...

Sitter her og ser på bilder mens en eller anna oppi himmelen tydelig vis er på do... Heldigvis er det overskyet så jeg ikke ser helt opp dit...

Å så var det å smøre seg med tålmodighet til nytt fly kommer i posten (om ikke posten blir lagt ned i mellomtider...). Skal liksom prøve å være tålmodig men får det ikke helt til

Sitter å lurer på om jeg skal tippe lotto for første gang (!) for å spe på litt på inntektssia men er så lei at jeg ikke tror jeg gidder å vente helt til onsdag på resultatet så jeg lar være.

Vurterte å sette meg ned med simulatoren men da var selvfølgelig sender-batteriet tomt!

Samboeren er borte og i kjøleskapet ligger 3 pølser og 1 lompe...

Jobbet natt til i dag og våknet i 12 tia av at svigers valgte å starte med oppussing av rommet rett over soverommet. 4 timer søvn for holde tenkte de nok... Fint å få hjelp men...

Nå går jeg og finner sofaen og ser på TV. Fjernkontrollen er selvfølgelig tom for strøm så jeg ikke kan ligge å switsje men må stå opp hver gang jeg skal bytte kanal, og på en søndag er det jo begrenset med kvalitet å titte på... Blir fort lei liksom.

Vel det var dagens
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • pleym
    • Dec 2001
    • 909

Oki....og jeg trodde jeg hadde hatt en dårlig dag

I mitt tilfelle så er det mangel på flystripe som er det store problemet. Flyene står linet opp og er klare til innsats, men med over 1 times kjøring til nærmeste modellflystripe så blir man litt giddeslaus. Det blir lenge mellom hver gang man får flydd, og når man da en sjelden gang kommer seg på stripa for så å oppdage at man har glemt gløderen, pluggnøkkelen e.l. så...... Jeg har stående en urørt fuel-kanne som har stått siden før sommeren

For å hjelpe på problemet så har man elektrofly. Da trenger jeg ikke kjøre så langt, MEN. Var ute i går og skulle ha jomfrutur på en liten elektro delta jeg bygget bare for å få rørt litt på stikkene. Den har 370 motor og GWS gir fra en vraket Wild Beast. Selvfølgelig tok propellen borti noe i takeoff, skrudde seg av og kastet de bittesmå muttrene laaaaaangt inn i skogen.
    Det ble på en måte ikke noe særlig fart i sakene med kun bar aksel uansett hvor høyt turtall jeg kunne få.

Hvis noen i mandalstraktene, eller egentlig hvor som helst vest for Kristiansand føler for å leie bort et stykke dyrket mark, så er det bare å sende en PM

Comment

• Zniila
      • Mar 2004
      • 194

Her (gjøvik) høljer det ned, kaldere ute enn i kjøleskapet, og verden er generellt bare ufin.
      Jeg har en artig turnus på jobb som rotter seg sammen med værguder for å ødelegge mest mulig for flyplaner jeg mot formodning skulle finne på å ha. Når jeg har fri, så regner det, eller det er mørkt.

Lurer faktisk på å finne meg en idrettshall der jeg kan leke fritt... hm..

Comment

• sigve
        • Apr 2005
        • 484

jeg tror rett og slett vi e blitt lurt... Her har metrologene lovet oss global oppvarming hvis forurensningen fortsatte..., så jeg satte i gang med å brenne 20 bildekk om dagen i en kontainer i hagen.... men blir det varmere...NEI. det blir kaldere , det blåser mer, det regner mer, men om vinteren blir det akkurat så varmt at snøen legger seg som et fint tykt lag med slaps på stripa, slik at man ikke kan fly med ski heller

Det er bare en ting å si: takk gud for elektro og innendørs haller Det eneste problemet er at det blåser så kraftig at flyet mitt ble ødelagt på den 100 meter lange gåturen til hallen

Nei ser ut til at den eneste flygingen jeg kan drive på med i overskuelig fremtid er simulator og helikopter i hybelen

sigve (har savnet en tråd som dette)
        Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
        www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Akk ja...

Vi pakka noen fra klubben i en bil og dro over fjorden på slepetreff. På Spydeberg var det et par seilflyvere til og både Bellanca og Wilga til å hale oss opp i 350-450 meters høyde. TUG`ene sørga for at der ikke ble kø så vi måtte pent finne oss i å fly og kose oss nesten hele dagen...
          Ja det er fælt å henge etter TUG`en, klinke ut og så måtte fly seileren over himmelrommet sammen med andre og lete etter løft, ta en plystrende lowpass før landingsinnlegget og nytt slep.

Livet er tøfft...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Celtic-Griffin
            • Oct 2004
            • 873

Endelig hadde jeg tenkt å fly, ramlet fra rullestol og knakk ribbeinet - istedenfor havnet jeg på Aker's - so y'all think y'all had blue weekend...Murphy strikes again.

Ken Bates
            Never Mind the Label

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Virker som det er deppetid nå. Været hjelper ihverfall ikke på.
              Jeg sitter her og irriterer meg over været ihverfall, får ikke flydd Trex'en skikkelig før det løyer litt, og slutter å regne.

Takk gud for Reflex
              Morten Smøraas

Comment

• MicroMac
                • Jan 2003
                • 632

Skikkelig uflaks Ken......Trøsten får være at det går over. Få han Murphy ut av huset fort som fy.
                mvh MM

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Hadde søppeldag jeg også, men ikke på grunn av været, det var eksemplarisk. Skulle ut og fly, endelig, men ble plaga med rare vibrasjoner i over en halv time. Etter det holdt jeg på å miste orientering et par ganger så jeg landa før jeg ødela den enda en gang. Holdt på å plante et helikopter-tre med kamera i nesa.

Føles som jeg ikke har kontroll over flymaskinen lenger. Klarer ikke å holde følge med den i lufta, liksom.

Comment

• Ulven
                    • Jun 2002
                    • 451

Vet ikke om jeg har helt rett til å surve... men jeg fikk nå bare 3 timers flytid på lørdag jeg.. så måtte jeg reise igjen..
                    Men det ble 5 fine turer med mustangen.. 1 buk landing på grunn av dritt retract'en som er så myk som smør, og landing på gress betyr at hjulene ligger langstrak bak... usj.. skulle hatt noen skikkelige legger, MED demping! (finnes vel til 120 size vel?)

Det skal sies at den nye potta (fleksibel) fra Saito hadde veldig fin låt fra seg, ingenting er som en symforni fra en 150 saito i lowpass (i nese høyde).

Vel som sagt, det ble bare 3 timer... men fine tider med sol og passe vind...
                    Så sakl jeg surve over noe så blir det vel av dritt leggene som fulgte med flyet.. vel vel..

Start leder i hvertfall 3-0 over vålrenga, så da overlever jeg denne helgen også. hihi... HEIA STAAAAART!!!! GULT OG SVAAAART...
                    Med vennlig hilsen / Best Regards
                    Freddy Ulvseth
                    http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

I dag er det liksom ikke rette dagen for meg å surmule, hvilkensom helst dag i de siste to månedene (med unntak av to dager for ett par uker siden) kunne jeg stemt i en depresiv monolog på høyde med de ovenfor. Men akkurat i dag har det vert fint vær med bortimot vindstille og litt sol her hjemme hos meg, og siden jeg faktisk har en T-Hawk til låns for å teste den for hobby-tech.no, med tanke på å lære innehaverenn å fly etterhvert. Var det duket for litt flyving. Slike høyvingede pusher fly med overvekt er egentlig ikke det morsomste jeg vet, men i nøden spiser selv fanden fluer. Stakk bortom den lokale grusbana og holdt på i ett kvarter før jeg måtte i middag med svigers. T-Hawken fløy omtrent som forventet (full gass opp, og seile ned), men overasket litt med sitt villige sideror. Seinere var jeg ute hos mine foreldre (gård med marker, telefon ledninger m/mere ) og fløy litt mellom øktene med plenklipperen (dvs. Plenklipperen sto parkert på bakkens mens jeg fløy med T-Hawken). Kom til slutt på å fjerne understellet på T-Hawken og fikk det mektigt morsomt med lovpases og krappe vendinger kombinert med en og annen seil tur. Siden flyet ikke er mitt , og attpåtil er ett demo fly , tenkte jeg at jeg skulle se hvor morsomt jeg kunne ha det med det uten at understellet bremset det ned og tynget ned fronten. Min far har ett stømgjerde type not av tråd (normalt med strøm på) og jeg koste meg verre med å komme i ti tjue cm høyde over gresset for så å trekke opp i siste sekund over gjerdet. Min mor og samboeren sto og så på med beundring og redsel etter som jeg snittet gjerdet gang på gang (berusende følelse ), og jeg kom nærmere og nærmere gjerdet. Ja til slutt så nært at det kom en katjukk lyd og ett rykk i flyet. Etter påfølgende landing 4-5 meter bortenfor gjerdet, kunne jeg konstatere noen skrammer på staben og en propell med ett fett hakk i (omtrent som en gammel ti øre). Jeg fløy ett par turer til mest på trass, og fikk belønning i form av ett par nydlige landings innlegg (utroligt hva noen få gram mindre vekt og litt mindre luftmotstand kan gjøre med ett fly). Alt i alt har jeg i dag fløyet i ca 45 min, og alle 45 min har vært såpass på kanten at jeg virkligt har kost meg. På toppen av det hele har jeg ikke betalt en krone for moroa.
                      Kan det bli bedre folkens.
                      Beklager på det dypeste dette ultra positive innlegget, ville bare minne dere på at av og til klaffer været, med tilgjengligt fly, og fritid. Da folkens er livet bare så hærligt.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Trondhjem
                        • Dec 2004
                        • 639

Slenger meg med og sier:
                        Her har det vært et kjempe vær til å være inne i!!!!!!!!
                        OAF
                        Caliber 30FT MiniTitan
                        Div Fly
                        Radio Hitec Aurora 9
                        www.ringerikemfk.com
                        http://modelsport.no/

Comment

• torgeir
                          • Oct 2003
                          • 398

Aaahh. Dette er en tråd jeg kan like. Har så altfor ofte hatt behov for utløp for fortvilede følelser grunnet i modellfly. Enten fordi jeg ikke har noe fly, eller fordi været har vært crap.

Men akkurat nå er jeg relativt fornøyd. Har i løpet av den siste uken hatt 3 fulldager (dvs mer enn 4 timer) på Vingtors flystripe. Har fått fløyet inn min den nye fuglen min, jeg har rukket å bli bedre kjent med motoren, været har vært flott, har møtt trivelige folk og hatt mange hyggelige samtaler. Får tilogmed bildene mine fra Vingtors vingtreff på trykk i neste MI.

Den siste uken har vært en opptur, men jeg håper jeg slipper å leve lenge på den.
                          Torgeir K. Haugstad

Comment

• Onkel Modellfly
                            • Feb 2005
                            • 146

Ho Ho ingen surmuling i dag nei. Har hatt en strøken dag på stripa. Fylte opp bilen med fly. Klarte å kvitte meg med 2.5 liter fuel. Ingen styrt eller noe uehell. Bare flydd, flydd og flydd. men akk, regner med at det blir et par millioner år til neste gang desverre.
                            Hans P Førde

Comment

• Supra25
                              • Sep 2003
                              • 1825

Klage skal vel heller ikke jeg gjøre..har jo vært brukbart med flyvær på mine kanter den siste uka....men jeg har for det meste vært i hobbyrommet

Igår hadde vi dog en knalldag oppe hos Rena-kara. Været var ikke helt perfekt, men vinden var fraværende, folka hyggelige og stemningen god.
                              Med unntak av hjulvisper'n var alt det andre lufta innen dagen var omme..
                              Attached Files
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

Comment

Working...