Unconfigured Ad

Collapse

Surve tråden...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

"Fløy ditt og datt, svisj, mange turer, fine forhold, skal ikke klage bla bla bla"

Det gjør liksom ventetia på ny modell mye bedre...not!
    Uforskamme som dekk er...

Nei da, fint å høre at være klarner opp litt rundt om i norges langstrakte land.

Ang. brenning av bildekk: Det sies jo at det forårsaker kraftigere svingninger i temperaturer så dermed blir overgangen mellom høst og kort gress på stripa og islagte vann kortere så bare fortsett å brenn dekka dine du...! Perioden med slafs, 1cm tykk is og null mulighet for å flyging i fornuftige former ser jeg ikke særlig frem til...
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• sigve
      • Apr 2005
      • 484

Let the burning continue

Helt enig med det esmel, denne tråden burde være utelukkende for folk som har hatt en helt for jæ..ig dag, slik at alle andre som har hatt en dårlig dag kan finne frem denne, lese litt og dermed komme i litt bedre humør

For å fortsette sytingen...: Her snødde det i dag....vannrett..

sigve
      Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• Psyko-lefse
        • Feb 2004
        • 1438

Er kjekt med en sytetråd
        Kan jo nevne at det er oppholdsvær idag, men da skal det selvfølgelig blåse stiv kuling. Det første jeg gjør når jeg er millionær er å bygge meg ett eget hus/indoor-hall
        Morten Smøraas

Comment

• erlend
          • Apr 2004
          • 528

Kjøp ett stort og dyrt byggesett, da garanterer jeg at flyværet kommer med en gang dere åpner esken og skal til å sette igang med byggingen
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

Comment

• Psyko-lefse
            • Feb 2004
            • 1438

Ett byggesett hadde vært kos i høstværet
            Blir nok ihverfall en del timer med tweaking av Trex, og simulatorflyging...
            Morten Smøraas

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Når dere andre kommer og forteller så mye positivt i denne sytetråden(!) så kan jammen jeg få fortelle at det kommer småtroll i heimen for første gang i mai om alt går som det skal!
              Slå den!

Om jeg skal surve over noe nå så må det bli at det fortsatt ikke er noe fremgang på flyfronten, venter fortsatt, og at fjernkontrollen er like død som før... Må se å få byttet batterier i den... hehe

(Har mao ikke så mye å klage over...)
              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Seiler`n
                • Mar 2005
                • 821

Se til å få byttet det batteriet før mai...

Da kan jeg låve deg penga flyr andre veier en ønskelig

Gratulerer
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Trondhjem
                  • Dec 2004
                  • 639

Hei.
                  Henger meg på for å gratulere med en ny modellflyver
                  Tidlig krøkes som god krok skal bli.
                  Hilsen Odd Arne
                  OAF
                  Caliber 30FT MiniTitan
                  Div Fly
                  Radio Hitec Aurora 9
                  www.ringerikemfk.com
                  http://modelsport.no/

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Mange takk!
                    Vi var av de "heldige" som måtte punge ut tilsvarende et stort(!) prosjekt i medisiner og anna behandling, men heldigvis gikk det på første forsøk.
                    Er jo ikke alle som er like heldige, så om et prosjekt eller to gikk i vasken i år så får ikke det hjelpe.

Så nå er det bare å krysse fingra og håpe på det beste.

Hmmm... lurer på hvor tidlig jeg skal starte med påvirknig i retning modellfly... Tenker å male fly i taket på et evnt. barnerom...
                    Espen Melby

Comment

• Vingemutteren
                      • Jul 2002
                      • 2421

Æ bæ! Forbaska så posetive alle vart da. Jada jada, jeg selv satt og gliste her om dagen. Men nå er det krise. Har fly (flere faktisk) som er flyklare, radioene er klare, jeg er klar. Men trur dere det forbaska været er klart? Nei dette er til å bli virkligt deppa av. Kjører rundt med T-Hawken og EasyGlideren i baksetet og laderen i midtkonsollet, og venter på muligheten for en liten tur eller to. Er det så mye å forlange da? Her blåser det, og blåser det ikke så reiner det, eller så er det begge deler på en gang. Blæh! Møkka ver.
                      Ikke har jeg råd til nytt leketøy heller E-Meter eller noe slikt, så jeg kan få gjort noe nyttigt i dritt veret. På toppen av det hele er det kun kjedlige program på tv`n. Ja jeg mener det alle 2000 kanalene viser kjedlige ting, og skulle en av de faktisk sende noe bra så finner jeg det ikke ut før etterpå. I tillegg har jeg lest alle bøkene i huset minst tre ganger, gi meg litt fly ver, før jeg kreperer av kjedsomhet. Kjeder meg så mye at til og med å se på at vaskemaskina vasker sokkene mine er bedre enn tv`n. Nå må det vel bli en dag eller to med litt flyver, please.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Niklas
                        • Sep 2003
                        • 899

Jeg fikk flydd en del T-rex i går tidlig, og i dag hadde jeg tenkt å ta en tur med Easy glideren, men det ble mørkt før jeg fikk tid... Som vanlig...

Comment

• esmel
                          • Dec 2004
                          • 2830

Bare for å gni det inn, strø salt i såret og hevne meg litt så var jeg å fløy 3 turer med minifuntana'n i dag.... Så å si vindstille og ikke ei sky foran sola! 22grader viste gradestokken (ja, den sto i sola..)
                          Espen Melby

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

Ja, livet er hardt...

I motsetning til VM som ikke får flya ut av bilen er jeg dessverre airborne flere dager i uka og sliter med det forbaska været på Østlandet (16 grader og skyfritt i dag...) Problemet jeg sliter med er å velge mellom hang, stripa, depron eller el-heli... og det er slett ikke noen enkel sak det! Det koster det også Ikke uten grunn at det snakkes om "valgets kval".

I kveld er jeg også i den utrivelige situasjonen at jeg må bestemme meg for hvilket storprosjekt jeg skal velge på seilfly-fronten for vinteren. DG600, Ventus eller Habicht... Aaaaargh... (Det blir DG600...) Bare å skrive specs på bestillingen... Kanskje det blir bestilt 3 gromfugler i morra til klubben med en samlet sum på ca. 44k... Det betyr at vi må grue oss stort til neste sesong når vi mååå ut og lufte objektene våre, møte andre modellflygere flere helger med påtvungne sosiale sammenkomster, masse prat, masse flyging og alt det andre slitet det medfører... For ikke å snakke om all kaffedrikkinga, video-mimringa det medfører neste høst og nye planer som må legges! Skjønner ikke at man gidder. Jeg gruer.

Nye gadgets på hobbyrommet som skal testes (RAM2), artikler det medfører og annet slit. Grøss...

Kanskje begynne med Hardangersøm?

Men uansett gartulasjoner til esmel, krysser fingre og tær og ønsker dere alt godt med det som skjer
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ThomasB
                              • Aug 2004
                              • 1305

Originally posted by esmel
                              Perioden med slafs, 1cm tykk is og null mulighet for å flyging i fornuftige former ser jeg ikke særlig frem til...
                              He He. har du ikke helikopter du da? T-Rex'n din trenger da ikke stripe for takeoff..
                              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                              www.airheads.no

Comment

• esmel
                                • Dec 2004
                                • 2830

Hvorfor tror du jeg driver å reparerer trex'en a...hehe
                                Espen Melby

Comment

Working...