Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan få lagt ut video på nett?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilm
    • Jul 2005
    • 88

Hei. Du er kjempe flink til å redigere å legge musikk som passer til videoene dine! Men det er en sang som jeg synes er spesielt bra på fagernes highlights videoen din, å den begynner akkurat når twin otteren filmes. Å slutter når årets beste lading begynner bra den forresten Hehe!
    Hva heter den sangen Anders? Har leita lenge etter den! Å du er ikke den eneste som gleder seg til Fagernes, vi kommer helt fra Alta med tilhenger bare for å få være med på morroa!!
    Attached Files

Comment

• andersh
      • Apr 2003
      • 1734

Originally posted by kjetilm
      det er en sang som jeg synes er spesielt bra på fagernes highlights videoen din, å den begynner akkurat når twin otteren filmes. Å slutter når årets beste lading begynner
      Det er en kanonbra sang fra Norske "Reset" som heter "Theme Svalbard".
      Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• kjetilm
        • Jul 2005
        • 88

Takk skal du ha! Ses på Fagernes da forhåpentligvis!

Comment

• Yul_brünner
          • Sep 2004
          • 249

Ikke for å være onkel politi her nå, men det er ikke bare og bare å legge til musikk som man syns er kul eller passende. Det kunstneriske er det ingen fare med. Men det hender at noen mennesker som har laget denne musikken, ikke blir så glad for at de ikke får pengene sine for denne form for distribusjon. Kvaliteten på lyden er også et aspekt musikere vektlegger, og 4 bits 16khz nettlyd, er neppe CD kvalitet.

Jeg snakker her om TONO rettigheter, og er du virkelig ute å kjører kan du risikere noen kraftige bøter.
          TONO er det organet som sikkrer at artisten får pengene sine for all offentlig publikasjon av musikken, det være seg på kjøpesenteret, live, eller videoer på nettet.

Jeg gjentar, dette er ikke for å demotivere eller være onkel politi, etc.

Det lureste er å høre med artisten først. evt. plateselskapet om det er Ok å bruke musikken. De fleste ganger er det snakk om snutter etc.

Dette gjelder OGSÅ hvis du mixer forskjellige låter.

Fordelen med dette er jo at vi fortsatt kan høre musikken vi liker, og bandet/artisten kan fortsette sin kariere. (dro litt på det her )

På samme måte eier også Andersh alle filmene han lager, og han kan velge om disse filmene skal brukes kommersiellt eller ikke.

(har du hørt noe fra TONO andersh?)

Har vært borti kortfilmer som brukte hele Purple Haze, av Jimmy Hendriks i en film, uten å spørre eller søke om lov. PANG 50. 000,- i krav fra Plateselskap og TONO

se www.tono.no for mer

(Jeg jobber ikke for TONO, så det er sagt. )
          keep flying
          Joachim

Comment

• Stein Arne
            • Jun 2006
            • 213

oi oi oi, dette var akkurat det jeg trengte, jeg søkte bare etter litt hvordan man skal lage filmene, kjekk tråd detta her *sticky i min favorites jah!* kommer nok til å dra tilbake til denne mange ganger for å snappe opp mere
            Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
            Graupner cherokee 1,6m "Brick"
            Multiplex Gemini
            Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
            www.innherredmodellflyklubb.ning.no

Comment