Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
er det mange som viste at Øgrey skal slutte å føre multiplex etter at Hitec kjøpte opp mpx?
hvem er det da i norge som fører mpx? RS hobbyimport har en Movie star og noe annet, men er det noen som har "fullt lager" hvis dere skjønner hva jeg mener
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
er det mange som viste at Øgrey skal slutte å føre multiplex etter at Hitec kjøpte opp mpx?
hvem er det da i norge som fører mpx? RS hobbyimport har en Movie star og noe annet, men er det noen som har "fullt lager" hvis dere skjønner hva jeg mener
Hei
Er dette informasjon fra Øgrey selv mon tro?
Noen informasjon om når Øgrey i såfall slutter med Multiplex?
Multiplex er viktig, så jeg håper at noen i såfall kan overta og samtidig yte like bra service som Øgrey har gjort så langt jeg kjenner firmaet.
hei.
det stod i Modell-tec nr.60, fra Øgrey. står på side 3 der.
sitat fra Modell-tec nr. 60: som et resultat av denne utviklingen, er flere av de tidligere MULTIPLEX importørene sagt opp, med beskjed om at produktene i framtiden skal distribueres gjennom HiTEC. dette gjelder også oss.
"vi har måtte akseptere opphør pr. 31 mars 2006"
øgrey har fullt lager og kommer til å føre mange tilbud gjennom Modell-Tec.
ja, øgrey har hatt veldig god service så lenge jeg kan huske.
Jørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
Det er dessverre sånn at Multiplex skal reduseres og kanskje totalt opphøre... Altså vil sannsynligvis ikke noe produseres i Niefern lenger i nær framtid.
Så om ikke så lenge vil det sannsynligvis selges bare Hitec, men en del av sakene derfra med Multiplex-navnet på. (Hitec regner vel med å trekke enhver gevinst som er mulig ut av MPX-navnet før alle skjønner at det er bare Hitec-skrammel...) I praksis har røkla overtatt og kvalitetsstemplet som fulgte med Multiplex-navnet kan man skyte en hvit pil etter
Øgrey er sagt opp som MPX-importør fra 31 mars, så det er ikke lang tid igjen å sikre seg kvalitets-gadgets nå... Godt jeg har en nesten ny MPX-sender i alle fall, går noen år før jeg må ut i Korea-markedet og finne det minst dårlige pinnsvinet!
Men Øgrey utvider kolleksjonen sin med andre merker, og servicen der i gården regner jeg med består og fortsatt er i særklasse.
Det er dessverre sånn at Multiplex skal reduseres og kanskje totalt opphøre... Altså vil sannsynligvis ikke noe produseres i Niefern lenger i nær framtid.
Så om ikke så lenge vil det sannsynligvis selges bare Hitec, men en del av sakene derfra med Multiplex-navnet på. (Hitec regner vel med å trekke enhver gevinst som er mulig ut av MPX-navnet før alle skjønner at det er bare Hitec-skrammel...) I praksis har røkla overtatt og kvalitetsstemplet som fulgte med Multiplex-navnet kan man skyte en hvit pil etter
Øgrey er sagt opp som MPX-importør fra 31 mars, så det er ikke lang tid igjen å sikre seg kvalitets-gadgets nå... Godt jeg har en nesten ny MPX-sender i alle fall, går noen år før jeg må ut i Korea-markedet og finne det minst dårlige pinnsvinet!
Men Øgrey utvider kolleksjonen sin med andre merker, og servicen der i gården regner jeg med består og fortsatt er i særklasse.
Er da voldsom så negativ du er til Hitec da???
Hitec og Multiplex har ett godt samarbeid etter det jeg har fått med meg, og det er vel heller ikke snakk om å legge ned Multiplex, bare å integrere det under Hitec. Det vil vel også si at Hitec-forhandlere kan snart få fatt i Multiplex-produkter, noe som er positivt for alle
Selv om MPX radioen kan ha en og annen fordel, som mange andre radioer også har, skal en neppe vente mye annet enn gospel av disipler som ser radioen mer som et religiøst ikon enn bare et verktøy ..
Slik jeg skjønte det leste det nå i siste blad fra Øgrey. så blir det ikke produsert multiplex lenger. multiplex i tyskland blir bare ett distrubisjons selskap for hitec. Nå har ikke jeg noe spesielt for eller i mot noen av merkene. men slikke fusjoner skaper jo mindre konkuranse og høyere priser
Seilflyene er vel kjøpt opp av tangent og vil fortsatt selges under det navnet.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Kanskje vi kan håpe på litt fornuftige priser i fremtiden på Multiplex. Men jeg tviler på det. Blir nok som vanlig å kjøpe sender fra Tyskland i steden...
Å kjøpe en MPX sender av Øgrey var helt uaktuelt uansett hvor god service han hadde (best når sønnen var i butikken og). Til det var nok Tyske priser altfor fristende. Kunne nesten kjøpe en ekstra sender i tilfelle feil...
Nei det er IKKE snakk om "samarbeide" mellom Hitec og MPX lenger selv om det var planene da Hitec-eierne overtok MPX for 3 år siden. All tysk produksjon er redusert og vil sannsynligvis bli helt avviklet snart. Altså er det ikke noe "Made in Germany" igjen, bare navnet.
Hvis man sitter på et konsern som har etablert en mengde produksjonslinjer i østen, hvor man kan lage produkter til en brøkdel av hva man gjør i Tyskland, så blir det unaturlig å opprettholde produksjonen i Tyskland.
De driver tross alt buissness disse folkene.
Derfor har jeg heller ingen tro på at de vil fjerne de tradisjonelle multiplex-radioene i den tro at de da vil selge mer hitec. Det er ikke mitt inntrykk at en som har brukt MPX i mange år løper ut og kjøper Hitec hvis MPX forsvinner, de dekker på en måte ikke samme kundegrunnlag, men det kan være jeg tenker feil der.
Hva gjelder kvaliteten, så tror jeg ærlig talt ikke det betyr noe om ting blir produsert i Europa eller Asia, men det er min personlige oppfatning. Om en Kineser blir betalt mindre enn en Tysker for å gjøre samme jobben, så betyr ikke det at han gjør den dårligere.
Etter en liten titt på hjemmesidene til MPX, så ser jeg også at de har et par stillinger utlyst, så det kan vel ikke være rett før de setter kroken på døra heller.
Jeg antok at man flyttet produksjonen til Korea eller hvor nå disse gresselige nuddelgreiene kommer fra og at teknologien/produktet skal bestå (Pliiiz!! Do!!!) men med annet navn..
Er jeg helt på jordet nå?? Isåfall... Rop når bonden kommer...
MultiPlex blir NoodlePlex og Freia blir et lite stykke Estland.. Hvorfor kan ingenting få være som de er??
MultiPlex blir NoodlePlex og Freia blir et lite stykke Estland.. Hvorfor kan ingenting få være som de er??
Pengene rår i verden. Vi får bare håpe utviklerne i Multiplex fortsetter og at tekniske løsninger og nyvinninger kommer til Hitec og. Det var nyvinninger og løsninger Multiplex "var" gode på, ikke produksjon.
så, hvis jeg har lyst på f.eks en easy glider og en magister. burde jeg kjøpe det så fort som mulig, fordi de vil gå ut av produksjo, eller kan man fortsatt kjøpe MPX om noen år?
men hvis MPX bare skifter navn til hitec, kommer vel importørene av hitec til å ta inn de "gamle" MPX modellene...
William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment