Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elefun&posten imponerer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dette er hvorfor jeg er fornøyd...:

    12.03.07 11.30 AVVIK I PRODUKSJONEN
    Årsak: Avtalt kunde: Pakken kjøres ikke ut
    Tiltak: Sendingen levert utleveringsenhet 0024 OSLO
    09.03.07 17.31 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 2061 GARDERMOEN
    09.03.07 17.31 UTSENDT FORENKLET TOLLBEHANDLING 2061 GARDERMOEN
    09.03.07 16.18 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN
    09.03.07 16.18 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN
    08.03.07 10.30 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
    Pakken gikk torsdag, kom til landet fredag ettermiddag, i morges ringte de meg og lurte på om jeg kunne ta i mot pakken mellom 11 og 13 så jeg ba dem ta den med til mitt postkontor i stedet som allikevel er på vei hjem.
    Jeg hadde sørget for faktura på pakken så fortollingen gikk smertefritt + at de hadde mitt mobilnr.

    Dette er andre gang på rad at de fikser dette så raskt for meg, 3 arbeidsdager fra Asia til mitt Postkontor sier jeg meg svært fornøyd med for kr 150,-.

    Comment


    • #17
      Wow..... my wife is in Perth, Australia - flight time 36 hours without delays - your parcel was really flying Tintin.
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment


      • #18
        Yup det er helt klart, Posten somler ikke

        Comment


        • #19
          Tintin,

          Jeg har ikke opplevd at det har gått så fort, med EMS, fra Asia som du viser i eksemplet. Jeg opplever at det tar mere tid enn som så, i tollen.
          For å spørre, i all uvitenhet, forenklet tollbehandling, på varer bestilt fra Asia inkl. frakt? Det må vel ha noe med verdien å gjøre? :-0 Hmmmm.

          S

          Comment


          • #20
            Ja i dette tilfellet er det varer for under kr 1000,- (Align CF + GF blader), da lager de en forenklet deklarasjon men det tar ikke lengre tid med en for verdier over kr 1000,- bare de får fakturaen og vet de kan fortolle for deg.
            Det gikk like fort gjennom tollen med Cessnaen fra Japan...

            Comment


            • #21
              Begynner å bli nervøs nå, la inn en stor bestilling hos Elefun på søndag, men er ikke sendt enda :S

              Hater å gå å vente på pakker, ihvertfall da dette er en pakke som skulle vært her helst før jeg bestilte
              Morten Smøraas

              Comment


              • #22
                Originally posted by Psyko-lefse
                ... ihvertfall da dette er en pakke som skulle vært her helst før jeg bestilte
                Finnes det andre typer pakker?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Psyko-lefse
                  Begynner å bli nervøs nå, la inn en stor bestilling hos Elefun på søndag, men er ikke sendt enda :S

                  Hater å gå å vente på pakker, ihvertfall da dette er en pakke som skulle vært her helst før jeg bestilte
                  He he. Var i samme situasjon selv i dag, men ikke stor pakke. Uansett jeg mailet med Knut hos Elefun nå for noen minutter siden og pakken min blir sendt nå. De hadde datakræsj i går og har visst slitt med det. Derfor en dag sent ute

                  Gisle
                  Gisle Ranum
                  Trondheim
                  "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                  Comment


                  • #24
                    Fikk nettopp en mail fra Alf om det samme, får bare smøre meg med min begrensende tålmodighet
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #25
                      Og der var den sendt...

                      Elefun
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Soarer
                        Det er ikke bare Posten som har variabel kvalitet..
                        Den 26. februar fikk jeg tbm om at Ventusen fra LET var sendt fra Sjekkia med UPS.
                        Pakka kom til spedisjonsfirmaet i Norge forrige tirsdag, altså 9 dager etterpå.
                        Den ligger så til fredag før de gidder å si at det er kommet noe til meg som jeg må ha betalt moms++ for, før de sender den videre. Det ble selvfølgelig gjort omgående. Da er vi oppe i 12 dager.
                        I skrivende stund er det blitt 14, men det er jo håp om at ting ordner seg nå da.. 16-17 dager blir det helt sikkert, for spedisjonsfirmaet her også må jo få tid til å snu seg, før de ringer meg om at UPS har en leveranse til meg.
                        420 dollar i frakt, ikke mye for ei pakke på 25 kilo, men det får jo være måte på...
                        Siterer meg selv her, men det er vel greit?..

                        Den ble sendt oppover idag, etter 8 dager på lageret hos spedisjonsfirmatet i Olso ( Universal Spedisjon, PASS OPP!! ).

                        Jeg er alldeles ikke imponert over hverken universale spedisjonsfirma, eller UPS som sådan (etterhvert)..

                        Ikke forstå det slik at det er min første pakke fra UPS, men når en betaler blindt vel 2500 spenn på at ting går som på reklamen på Discovery, ja da blir en litt xxxxx!..

                        Det er igrunnen ikke ikke verre enn at den kommer i morra (kanskje), og gjør den ikke det, så har jeg både lommelykt og brekkjern og spikermatte for trailer`n ..
                        Lei av sokker og denslags..
                        Juleaften i år kommer sent, men godt!
                        Det var noe med at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves?
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #27
                          Det var synd. Universal var svært bra de, på 80 tallet i alle fall

                          Comment


                          • #28
                            Det ble endel på sia av Elefun det her, beklager det..
                            Men den kom idag, endelig. Fint fly forøvrig..

                            Universal Spedisjon har rotet noe forferdelig, men det kan vel skje alle.
                            Hadde de gjort jobben sin bedre, så hadde den vært her for ei uke sia.
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #29
                              Kan få tråden på sporet igjen...

                              Bestilte en vare kl 14:13 i går den gikk ut med 15:00 posten derfra

                              Lastet om imorges i Oslo men var dessverre ikke kommet til posthuset mitt i ettermiddag, eller i allefall er det ikke registrert ankommet men jeg vet de får en ladning pakker på ettermiddagen rett før de stenger som de ikke leser inn før neste morgen Er ikke få ganger jeg har hentet pakker der som ikke er registrert mottatt men som allikevel ligger i et bur nedi lokalet.
                              Sånn var det da Raptoren kom men så den jo godt fra disken med all Elefun tapen rundt så jeg fikk dem til å hente den frem...idag var det litt flaut for jeg har vært etter et par pakker i det siste som bare ikke er lest inn, de tror jo jeg er smårar....fikk en gang høre "åja det er du som pleier å få greier fra Kina det" da skjønte jeg at jeg fikk begynne å holde en lavere profil. Vurderer postboks i nabodistriktet

                              Comment


                              • #30
                                hihi vi har sånn post i butikk her. og det er flere ganger jeg har stått og skulle betale i butikken så sier dama bak disken, vent litt tror vi har noe til deg her Det med postboks kan kanskje være en løsning.
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X