Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, siden du ikke hadde noe mer for å underbygge påstanden din, hadde jeg ikke gidda å kaste bort tiden på det. Du hadde ikke engang fått et svar fra meg.

    Du framsatte ingen informasjon som skulle tilsi at det var noe annet enn surt oppgulp fra en misfornøyd kunde. Det er ikke å anse som et signal om at noe har gått galt underveis og ikke et tegn på at posten har et dårlig rykte. Personangrep er heller ikke med på å underbygge seriøsiteten din.


    Og nå for å slå beina bort under dine udokumenterte påstander.

    Ifølge Norsk Kundebarometer, Norsk Kundebarometer - BI

    Kundetilfredsheten til Posten har hatt en god stigning siden 2002. Kundelojaliteten er på 87% i 2011.

    2011 68,7 %
    2010 69,3 %
    2009 65,9 %
    2008 63,7 %
    2007 66,6 %
    2006 63,7 %
    2005 61,5 %
    2004 59,2 %
    2003 52,5 %
    2002 55,2 %

    Års- og bærekraftrapport Posten Norge 2010 - postennorge.no/aarsrapport

    Resultatene viser bl.a at pakkevolumet er økt fra 31,3 millioner pakker i 2005 til 36,6 millioner pakker i 2010. Og det på tross av at konkurransen på transport av pakker er sterkt økende. Antall brev er gått ned, men det er ikke rart med tanke på stadig økende bruk av epost samt bruk av elektroniske fakturaer. Omdømmet til Posten har også økt fra 56% i 2005 til 63% i 2010.

    Så at alt peker nedover er bare tull.

    Ja, Posten har endel å ta tak i. Tullemailer fra misfornøyde kunder er ikke en av dem.
    Last edited by orjanp; 12-10-11, 16:42.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • Må si meg imponert over postskjefen som i det heletatt svarte på en slik tullmeil. De fleste ville vel bare ha slettet noe slikt sammens med resten av alt våset som kommer på meilen.

      Comment


      • Heh, du skal være rimelig irritert når man oppretter en egen facebook-anti-posten gruppe og i tillegg sender mail til sjefen sjøl.. Om det er så inni granskauen irriterende så er det vell for pokker bare å bruke DHL eller UPS el.l så man slipper unna posten helt? autogiro og efaktura + nei takk til reklame er stikkord som gjør at man slipper å ha noe med posten å gjøre. Om man på død og liv MÅ ha de propellene til flyet som skal opp i helgen får man gå på den lokale hobbysjappa og kjøpe det man trenger der. Makan...

        Comment


        • Er enig i at Posten har endel å jobbe med. Og at de bør få tilbakemeldinger på hva som er problematisk. Men gjør det no på en saklig måte. Å sende konserndirektøren en mail uten å komme med noe konstruktiv og i tillegg antyde at han er inkompetent er så til de grader usaklig at jeg synes du skal være veldig fornøyd med at du i det hele tatt fikk noe tilbake.

          Men en slik mail, hvilket svar hadde du forventet?

          Jeg skulle ønske flere valgte å benytte andre transportører innad i Norge for pakker. Slik at Posten hadde fått sterkere konkurranse. Det kunne nok gjort at man hadde fått en høyere kvalitet på pakkeposten.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • Tro meg, HVIS jeg kunne velge en annen leverandør enn posten på Ems pakker fra utlandet hadde jeg gjort det for lenge siden, men jeg betaler ikke ekstra for at en annen speditør skal gjøre jobben som jeg allerede har betalt posten for å gjøre.
            Dere mottar antagligvis ikke pakker flere ganger i uka og hver eneste uke, så for dere er det ikke noe problem, men for meg som mottar ting av betydning for mitt firma er det en helt annen sak, og den propellen dere venter på er ikke av betydning, for dere har allerede fått beskjed om at det vil ta 20-30 dager før den kommer frem, dessuten snakker vi om leketøy og reservedeler til dette, så det blir helt irelevant i denne sammenheng.
            Jeg bruker i snitt 2 timer hver uke på oppfølging av pakker når de har ankommet norge, jeg har 1250,- timen for mitt daglige virke, altså koster det meg 10 000 hver mnd i tapt arbeidstid, hvem skal dekke dette???.
            1 dag fra andre siden av kloden, 5-7 dager for å tolldeklarere pakken, så om ikke det er nok klarer de ikke sende pakken til den adressen som STÅR SKREVET på pakken, nei de snur det rundt og slår opp på opplysningen og finner en helt annen adresse, det har skjedd på de fem siste sendingene mine. Og INGEN vet hvorfor ingen vet HVEM som har gjort det.
            Eks, firmanavnet mitt, v mitt navn, det klarer de altså snu til å bli meg som privatperson.
            Siste pakken nå er et klassisk eksempel, det er adressert til mitt firma i drøbak, isteden har en smarting funnet ut at v/ navnet også har en navne bror i stavanger, der vedk tom har fått den utlevert, men vistnok levert inn igjen og sendt videre til?? Det er nå 6 dager siden, og fortsatt vet ingen hvor pakken er, også skal dere skryte posten opp i skyene, wtf, jobber dere i posten selv eller siden dere er fanboys?

            Posten gjør INGENTING for å bedre sin service, logistikksjefen jobber på tvers av hva kundene selv ønsker, selv om kundeservice melder tilbake om stadig missnøje, sitat; ansatt på postens ems gardermoen, også mener du at jeg ikke kan ta meg friheten til å kritisere direktøren som har det overordnede ansvar hvis ting går i dass?
            Nei, sånn funker det ikke, uansett hvor dårlig jobb de ansatte gjør, så er det like fordømt direktøren som har det totale ansvaret, derav tittelen daglig leder, hva er ellers poenget med en sjef dersom ingen tar ansvar for det som skjer?

            En proffesjonel sjef med respekt for seg selv og sin jobb tar slike henvendelser på alvor og ber om en utdypning og bakgrunn for en slik uttalelse, for hvis noen tar seg det bryet og gå til dt skrittet er det urovekkende for selskapet, og da er strikken blitt tøyet for langt.
            Jeg har løst mange lignende saker på denne måten, for en normalt oppegående sjef reagerer og tar tak i tingene og får de ordnet før de skalerer til noe mer, litt som når noe kommer på tv, så går sjefen ut og rydder opp for å vise seg fra sin beste side, de som ikke gjør det fremstår bare som arrogante og usympatiske, men det er jo ikke her overraskende, iom at Posten hever seg over alle kundene og allikevel anser seg som feilfrie og uten forbedringspotensiale, allerede her feiler de...

            Statistikken over her sier overhodet ingen ting om leveringstjenestene og kvaliteten til posten, men en generel uttalelese om hva folk synes om posten i sin helhet, dessuten er det bare noen hundre som blir spurt i slike undersøkelser, og er dermed ikke representativ for massen,de driver også bank, så hva vet jeg om hva folk er fornøyd med, de har vel neppe spurt alle de som sitter og ser postbudet kjører rett forbi og mener pakken er forsøkt levert.
            Ta en titt på Posten sin off side på facebook og fortell meg om dere finner et flertall av fornøyde eller missfornøyde kunder der, mange banner tom, så jeg vet ikke helt jeg, ikke mye som ser ut som 87% fornøyde kunder der iaf
            Nei gutta, problemene stikker nok litt dypere en det dere har anelse om, men det merkes nok ikke med mindre man er aktiv bruker av posten...



            Regards Chris
            Sent from my iPad using Tapatalk

            Comment


            • Også apropo, en halv milliard lavere resultat i år en i fjor første halvår, Dag Mejdell ser ut til å ha kjempekontroll
              Nationen
              En ting er klinkende klart, dersom posten norge hadde fått fri konkuranse på alle post tjenestene sine, så hadde de vært borte vekk i løpet av de neste 10 år, hvor jeg en går og hvem jeg enn prater med, så hører jeg aldri noen SKRYTE av posten...
              God natt!


              Regards Chris
              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • Originally posted by Trulsen View Post
                Heh, du skal være rimelig irritert når man oppretter en egen facebook-anti-posten gruppe og i tillegg sender mail til sjefen sjøl.. Om det er så inni granskauen irriterende så er det vell for pokker bare å bruke DHL eller UPS el.l så man slipper unna posten helt? autogiro og efaktura + nei takk til reklame er stikkord som gjør at man slipper å ha noe med posten å gjøre. Om man på død og liv MÅ ha de propellene til flyet som skal opp i helgen får man gå på den lokale hobbysjappa og kjøpe det man trenger der. Makan...
                Kanskje ikke "bare" å velge.
                En forsendelse fra utlandet med UPS ble elegant dumpet over til posten i Oslo.
                Paris via Køln og Malmø til Gardermoen tok 15 timer, og Gardermoen - Oslo-Trondheim-Melhus ble estimert til 3 DØGN!!
                Ble riktignok omgjort til "bedrift over natt" etter et par illsinte telefoner.
                Stein Løberg

                Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
                Honey Bee CP2
                Honey Bee King 2
                Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
                JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
                FS One Sim

                Comment


                • å diskutere bedrift og privatkunde sammen er vel ikke helt riktig?

                  for min egen del synes jeg EMS med statlige postorgan er det beste inn til norge. ofte 1/3 av pris, og pluss at alt tollstyr og gebyrer er betalt. selv om det tar like lang tid innad i Norge, som det gjør å få pakken til landet, så synes jeg prisen er avgjørende. en ting til 2000 kroner kan fort bli det dobbelte med UPS/DHL.....
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • Sendt fra Kristiansand med Tollpost 22.12.2011. Overlevert til posten i Oslo.
                    Kommer forhåpentligvis i morra. Over ei uke på knappe seks mil!

                    Produktnavn: KLIMANØYTRAL SERVICEPAKKE

                    Sendingen er sortert og videresendt
                    02.12.2011 09:11 1714 SARPSBORG
                    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                    01.12.2011 19:31 0024 OSLO
                    Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested
                    29.11.2011 17:50 0623 OSLO
                    Varsel er sendt mottaker på SMS til +47xxxxxxxx
                    26.11.2011 11:37
                    Sendingen er ankommet MENY Alna
                    Siste hentedato: 10.12.2011
                    Hentekode: xxxx
                    26.11.2011 11:23 0623 OSLO
                    Sendingen kan være forsinket
                    25.11.2011 18:06
                    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                    25.11.2011 04:21 0024 OSLO
                    Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested
                    24.11.2011 13:33 1714 SARPSBORG
                    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                    24.11.2011 10:45 1714 SARPSBORG
                    Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
                    23.11.2011 15:36 0024 OSLO
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • Tollpost Globe ? og så Posten.........klarer ikke Tollpost G å levere på døra lenger ?
                      Øyvind

                      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                      Comment


                      • Pakken var merket med at den skulle videresendes fra Oslo med Posten. Underveis fant en eller annen ut at det stod Tollpost på den, og trodde den skulle til Tollpost og ikke oss.
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • Originally posted by daytonabeach View Post

                          Statistikken over her sier overhodet ingen ting om leveringstjenestene og kvaliteten til posten, men en generel uttalelese om hva folk synes om posten i sin helhet, dessuten er det bare noen hundre som blir spurt i slike undersøkelser, og er dermed ikke representativ for massen,de driver også bank, så hva vet jeg om hva folk er fornøyd med, de har vel neppe spurt alle de som sitter og ser postbudet kjører rett forbi og mener pakken er forsøkt levert.
                          Ta en titt på Posten sin off side på facebook og fortell meg om dere finner et flertall av fornøyde eller missfornøyde kunder der, mange banner tom, så jeg vet ikke helt jeg, ikke mye som ser ut som 87% fornøyde kunder der iaf
                          Nei gutta, problemene stikker nok litt dypere en det dere har anelse om, men det merkes nok ikke med mindre man er aktiv bruker av posten...



                          Regards Chris
                          Sent from my iPad using Tapatalk
                          Først så er ikke statistikken representativ. Deretter er alle som tømmer sin eder og galle på postens offisielle FB-side representative?

                          Jeg synes også posten har veldig stort forbedringspotensiale - har vært irritert over unødvendig sommel flere ganger. Samtidig er jeg fornøyd med at postens medarbeidere så og si alltid er blide og imøtekommende.

                          Ønsker dog deg og de 7 andre medlemmene i gruppa lykke til..
                          Geir


                          3D plane - 1D brain

                          Comment


                          • De som skriver på Postens FB-side er de som er misfornøyde. De som er fornøyde skriver ingen ting. Derfor sier ikke en sånn side noe som helst om hvor mange som er positive eller negative.

                            Galluper er ofte overraskende treffsikre - se bare på de politiske meningsmålingene. Det er snakk om 3-5 prosent feilmargin selv ved så omfattende målinger. Kvaliteten (altså troverdigheten) på gallupen er også grunnen til at Posten og andre er villige til å betale tusenvis av kroner for slike undersøkelser.

                            Det er nok sånn at ganske mange faktisk er fornøyd med Posten. Selv om de ikke alltid har alt på stell.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • Folk som forsvarer Posten Norge er enten ansatt, eller har familie og eller venner som jobber der, så enkelt er det bare, det samme gjelder Nsb, man kan rett og slett ikke si at Nsb er bra, det henger bare ikke på greip...
                              Siden dere utaler dere på grunnlag av hva dere personlig mener, og ikke på faktiske opplysninger, så kan jeg informere dere om at posten ligger på 130 plass av 194 over firmaer folk er fornøyd med
                              | BI
                              Det er vel kanskje fortsatt i kategorien bra for dere?

                              Konklusjonen må jo da bli for dere gutta, kvalitet betyr ingenting, og dere stiller vel ikke særlig høye krav til mye annet i livet heller... Andre grunner til å forsvare Posten og si at de generelt er bra, og at blide ansatte veier opp for et udugelig system, er for meg helt usakelig og meningsløst, ref, det jeg skrev innledningsvis...

                              Forøvrig håper jeg ingen av dere får anledning til å drive en stor service bedrift, med slike ambisjoner om hva som er "bra nok"
                              Antageligvis en slik person som feilaktig har blitt hyret inn til å lede Posten, og dermed også årsaken til den middelmådige standaren, eplet faller ikke langt fra stammen...



                              Regards Chris
                              Sent from my iPad using Tapatalk

                              Comment


                              • Skjønner ikke dette maset om posten for meg fungerer den helt greit. Og jeg jobber ikke der men i en bedrift som er en stor bruker av postens tjenester. Posten har ikke mye og skamme seg over når jeg sammenligner den med en del andre transportører.

                                Comment

                                Working...
                                X