Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, igjen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • treg post ja , har en pakke liggende i OSLO LETTER CENTER på 17 dagen nå


    Sendingen er ankommet mottakerlandet
    14.07.2013 15:22 OSLO LETTER CENTER

    Sendingen er sendt fra avsenderland
    09.07.2013 23:21 BEIJING, Kina

    Sendingen er sendt fra avsenderland
    08.07.2013 23:20 BEIJING, Kina

    Comment


    • Siden det er så populært å klage på posten, så får jeg fortelle min historie fra i vår...

      Jeg hadde bestilt et eller annet av litt størrelse som ble sendt som brev. Jeg hadde tilfeldigvis hjemmekontor den dagen det kom. Det ringte på døra, og der stod det en blid postmann. "Hei, jeg fikk ikke plass til brevet i postkassa, og så tenkte jeg å bare sjekke om det var noen hjemme".

      Bra service!
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • Jeg skulle sende heli i posten nå til medlem her inn.. tok 5! forsøk før det gikk og mange timer med surring/kjøring.

        Forsøk1)
        Lokale rimi, skulle både hente og sende, det gikk ikke, de hadde ikke ladet terminalen man signerer på.... etter 30 min venting finner jeg ut at jeg drar hjem og venter.

        Forsøk 2)
        Kommer tilbake 1-2 timer senere, samme problem! etter ca 20 min venting får de i gang terminalen og jeg får ut pakken min, men når jeg skal sende den andre sier de den er for stor?! Drar hjem og sjekker specs på posten.no.. hmm innenfor den. bare 7.5KG og halen er jo av.

        Forsøk 3)
        Tenker at vanlig skikkelig postkontor er lurt, kommer 2 min over 3 og det er jo sommer.. stengt.

        Forsøk 4)
        Videosjappe med post på haslum, nei.. går ikke her heller, de er TOM for pakkelapper? kan sende som post express eller oppkrav bare til hinnsides pris, assisterer meg å hjelpe å finne nytt sted å sende og hvor de har lapper.

        Forsøk 5) rimi lokasjon #2 f, her har de både pakkelapper og får sendt, veier ikke pakken engang, bare tar betalt og jeg er happy. Iaf en stund, viste seg at han hadde glemt å scanne pakken så måtte minne på det, kommer avgårde neste dag.

        Comment


        • Jeg har nå samme problem med en pakke fra TS. Fikk melding om at den er sendt med sporingsnummer på mandag 29, men når jeg sjekker den idag så står det fortsatt at Posten ikke har mottatt noen sending, så nå blir det spennende å se om jeg får den i det hele tatt før jeg drar om en drøy uke.

          Comment


          • Da er det kansje TS som er sein. Jeg ga de en sjanse til og bestilte en ESC under timesalget.
            Dette skulle sendes som brev og skulle også være fremme i dag. MEN den er nok heller ikke her.
            Utrolig at det går fortere fra kina og hong kong enn innen Norge.

            Comment


            • Jeg ringte inn til postfortollingen mandag og brukte meg. Alle papirer var da i orden og dem lovte å få det videre med en gang.
              Sjekket igjen i dag tidlig og dem hadde ikke gjort en drit. Ny tlf runde med et språk som ikke gjør seg her, og jaggu ble den fortollet nå for en time siden med lovnad om levering i morgen.............noe jeg aldri kan tenke meg blir gjort
              Så det spørs om 123cc edgen blir med til Arvika

              Comment


              • Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested

                so much for ems..?

                helikraft hakke sendt tinga, 2 andre levrandører har bomma på lagerstatus, så samme del er nå bestilt 3 steder, og 1 pakke tusler rundt i nærområdet uten at jeg helt klarer få tak i den... yay

                Comment


                • Dette er awsome, jeg har ferie og er hjemme akkuratt nå, og har realtime tracking på sporing, ifølge posten, er jeg ikke hjemme, men vil ha den på postkontoret mitt.. ja?


                  Sendingen er forsøkt levert, men leveransen kunne ikke gjennomføres. Mottaker ønsker å hente sendingen på det lokale postkontoret
                  06.08.2013 10x
                  Sendingen er lastet opp for utkjøring
                  06.08.2013 09x 0024 OSLO
                  Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                  05.08.2013 18x 0024 OSLO
                  Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested
                  05.08.2013 10x 1351 RUD
                  Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                  05.08.2013 07x 0024 OSLO

                  Comment


                  • Originally posted by andersand View Post
                    Dette er awsome, jeg har ferie og er hjemme akkuratt nå, og har realtime tracking på sporing, ifølge posten, er jeg ikke hjemme, men vil ha den på postkontoret mitt.. ja?


                    Sendingen er forsøkt levert, men leveransen kunne ikke gjennomføres. Mottaker ønsker å hente sendingen på det lokale postkontoret
                    06.08.2013 10x
                    Sendingen er lastet opp for utkjøring
                    06.08.2013 09x 0024 OSLO
                    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                    05.08.2013 18x 0024 OSLO
                    Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested
                    05.08.2013 10x 1351 RUD
                    Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
                    05.08.2013 07x 0024 OSLO
                    Sikkert en EMS pakke som har noe moms som må betales. Den meldingen kommer automatisk hos posten når budet ikke har betalingsmulighet i bilen, skjer hos meg hele tiden dessverre.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • Originally posted by Lars N View Post
                      Sikkert en EMS pakke som har noe moms som må betales. Den meldingen kommer automatisk hos posten når budet ikke har betalingsmulighet i bilen, skjer hos meg hele tiden dessverre.
                      Stemmer, er vel 500 lapp i mva ca på den.

                      Comment


                      • Tror tollpost nesten slår posten nå, bestilte av rcpro på mandag, så jeg trodde jeg hadde i god tid før hamar huck, de sendte samme dag, og etter det har den stadig ligget i bodø....

                        Comment


                        • hva savner du? kan jo hende noen har noe å låne bort
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • En liten "solskinnshistorie":

                            Bestillte noe småtteri fra Norwegian Modellers på tirsdags morgen. Kun kort tid etterpå fikk jeg bekreftelse på at pakken var sendt. I dag, torsdag, kunne pakken hentes på posten kl 0900 på morgenen. Ca 48 timer fra bestilling til henting. Og det var ikke brev, ca 2 kilo og ca 70x30x20cm stor.

                            Takk til NM og Posten for vel utført jobb!
                            Olav Moe

                            -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                            Innholdet i min hangar, sånn ca

                            Comment


                            • Jeg opplevde i sommer å få ting som ble sendt som brevpost levert i postkassen dagen etter, fra et lite sted til et annet og til og med på en lørdag. Og det skjedde flere ganger, så all ære til Posten (og Hobby24) for det.

                              Comment


                              • sendte 1stk 3gx som Apost på fredag(riktig nok etter kl 4), den kom frem i dag..

                                sendte annen pakke til nordnorge på lørdag , den har da vært innom bergen en tur og er nå tilbake i oslo, postnr/adresse bodø.. tjoho!

                                Comment

                                Working...
                                X