Unconfigured Ad

Collapse

Posten Norge og reklamasjon..?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

der har man det fra en som jobber i posten! Ting tar litt lengre tid, når man bestemmer seg for å flytte dit man skatter mindre og har lov til å kjøre snøskuter!!!
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

Comment

• ERJ
      • Aug 2007
      • 935

Feil om skatt!

Originally posted by Øyvind M
      der har man det fra en som jobber i posten! Ting tar litt lengre tid, når man bestemmer seg for å flytte dit man skatter mindre og har lov til å kjøre snøskuter!!!

Bomma litt der gitt... Det er Nord-Troms og Finnmark som har redusert skatt...
      I.e. Tromsø er ikke i denne kategorien så vi betaler lik skatt med dere sørpå!

Mvh Einar - og skatten betales med en ikke alt for stor etusiasme...

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by orjanp
        For å ta det første først. Dersom du mottar en skadd pakke i posten, ikke ta den i mot. Dette er en sak mellom avsender og Posten. Det er avsender som har kjøpt en tjeneste av Posten, selv om det i praksis er mottaker som betaler for den. Så kontakter du avsender og ber om å få send ting på nytt. Så får avsender sloss med Posten. Dersom de er store, så går sikkert reklamasjonen raskere også.

Når det gjelder at ting blir liggende på en terminal, så hadde det vært greit å vite hvordan dere vet at de ligger der, siden det ikke er noen registrering på pakkene når de sendes fra terminalen, kun når de ankommer. Pakken ligger i de tilfellene ikke på terminalen, men er på tur til neste terminal, som i dette tilfellet vel var i Tromsø. Den 22. var en fredag, lørdag og søndag regnes ikke med, da tok turen nordover tre dager, noe som er helt normalt.

Ting som sendes uten sporing kan ikke Posten hjelpe med å finne, for man har ingen indikasjon på hvor dette befinner seg, og om det i det hele tatt er ankommet Norge. For å få hjelp, må man koste på seg transportmåte med sporing.

Så for å ha det på det rene, så jobber jeg natt på postterminalen i Tromsø.
        Jeg syns det er direkte flaut at posten ikke klarer å levere pakker like hele som de fikk dem. Når feks epler kommer fra usa, så er det rimelig avgjørende at de ikke blir skadet på veien. De er svært følsomme ovenfor trykk feks.

Dette gjelder ikke bare epler, men svært mange andre varer og, og da spesielt matvarer. Og disse kommer frem like hele. Hadde posten gjort samme jobben, hadde garantert Norge vært så og si fritt for frukt på vinterhalvåret.

Det er noe fundamentalt feil med holdningene til posten og de som leverer internasjonalt når det er så mye skader på varene som blir levert. Tror mye kommer av holdningen "Det er ikke mitt"....

Dette innlegget er ikke ment som personlig angrep, men vil bare belyse saken.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• ERJ
          • Aug 2007
          • 935

På sin plass...

Originally posted by spitmk16
          Jeg syns det er direkte flaut at posten ikke klarer å levere pakker like hele som de fikk dem. Når feks epler kommer fra usa, så er det rimelig avgjørende at de ikke blir skadet på veien. De er svært følsomme ovenfor trykk feks.

Dette gjelder ikke bare epler, men svært mange andre varer og, og da spesielt matvarer. Og disse kommer frem like hele. Hadde posten gjort samme jobben, hadde garantert Norge vært så og si fritt for frukt på vinterhalvåret.

Det er noe fundamentalt feil med holdningene til posten og de som leverer internasjonalt når det er så mye skader på varene som blir levert. Tror mye kommer av holdningen "Det er ikke mitt"....

Dette innlegget er ikke ment som personlig angrep, men vil bare belyse saken.
          På sin plass med en TAKK her for innlegget ditt!

Mvh Einar - som ikke tar opp noen diskusjon med postansatte her siden disse er
          part i saken...( Meget mulig jurist blir koblet inn etterhvert...)

Comment

• roffe_ek
            • Aug 2008
            • 254

Originally posted by roffe_ek
            Har tidligere aldri hatt problemer med dem, litt lang tid før du får det du har bestilt men de har alltid kommet hittil. Imidlertid er nok forsendelsen blitt borte i posten nå. Litt kjipt at de ikke svarer på henvendelsen min ang at varene ikke har kommet frem, men det er neppe deres skyld alikevel.
            fikk i dag kontakt med micromark, upåklagelig service, de sender alle varene som er blitt borte om igjen kostnadsfritt for meg. En telefon var alt som skulle til, jeg spurte kun etter et sporingsnummer, noe de ikke hadde. Da de hørte at jeg ikke hadde fått varene sendte de nye som international priority mail. Service kan de i såfall over there.

Comment

• Martin_95
              • Nov 2008
              • 146

Bestilte en depron Viggen fra Ultramicro for en del år siden som det var en skadet på vingen men det var ikke skade på esken den lå i. Så jeg sendte en mail til Ultramicro og noen dager etter kom det en ny modell og de delene som var skadet. Dette syntes jeg er bra service.
              Martin Larsen
              Edge Rotorblades
              JR PROPO
              Elefun
              Scorpion Power System
              Kontronik
              Gens Ace

Comment

• ERJ
                • Aug 2007
                • 935

Offentlige "tjenester"... Jo-jo-mesann!

Mottok idag en mail fra leverandør av det famøse ferdigproduktet om at
                denne hadde fått det i retur... "...hvor skadene bare ble ansett som
                kosmetiske..."

Jassånåååh! Bulk i ving med to centimeters diameter og en centimeter dyp,
                ene balanseroret er kraftig skjevet og likeså finne og sideror pluss flere
                mindre og litt større skrape- og objektinntregningsmerker...

"...posten vil ikke erstatte objektet..."! - Jeg vet hva jeg VIL siden jeg er
                så heldig og ha en jurist i nabolaget... Forlange skadde deler utskiftet
                eller heving av kjøpet og avslutting av kundeforhold!

Så langt de råd jeg har fått. - Uansett skal ikke Posten Norge slippe unna
                noen "velvalgte" ord og - for dem - noen totalt uventede CC'er...
                Post og Teletilsyn, Departement og Samferdselkommite. Forbrukerråd og
                presse...

Mvh Einar - nå er jeg arg nå...gnisser tenner mye verre enn en gaffel mot
                talerkenen! Hommmfh!

Comment

Working...