Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brann i campingvogn/hangar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by bardp View Post
    Har nå hatt både LiPo og LiFe batterier lagret ute uten at jeg har merket noen problemer med det. En del av mine LiFe radiobatterier har nå sikkert vært utsatt for minst -25°C men virker da fremdeles.
    Samme her. Tar de inn slik at de får romtemperatur før lading.
    Fred Larssen

    Comment


    • #32
      Thunder Power anbefaler ikke lavere lagrings temp enn +5º C

      404 Not Found

      Quest batterier sier at man kan lagre LiPo ned til -20º C, skal man langtidslagre bør temperaturen ikke være lavere enn +10º C
      For LiIo (LiFe) batterier er laveste anbefalte temperatur +15º C i.h.t. Quest

      404 Not Found
      Last edited by Quadrocopter; 21-10-14, 20:38.

      Comment


      • #33
        Det er vel like mange anbefalinger som det er produsenter.
        A123 celler er jp spesielle på mange måter, også når det gjelder dette: -40 - 60C(!)
        异常访问
        Fred Larssen

        Comment


        • #34
          Det jeg ikke skjønner er innleggene som sier langtidslagring av batterier med spenning helt ned mot 3,2 v. pr celle?
          Jeg har hele tiden trodd at det nærmest er et "must" å lagre de på 3,7 - 3,8 v. jeg?
          Vil dette si at alle spenninger mellom 3,8 og 3,2 v. pr celle er greit da eller?
          Og jeg har skjønt at 3,2 v. pr celle er et absolutt minimum ja.
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • #35
            Originally posted by lars_30 View Post
            Det jeg ikke skjønner er innleggene som sier langtidslagring av batterier med spenning helt ned mot 3,2 v. pr celle?
            Jeg har hele tiden trodd at det nærmest er et "must" å lagre de på 3,7 - 3,8 v. jeg?
            Vil dette si at alle spenninger mellom 3,8 og 3,2 v. pr celle er greit da eller?
            Og jeg har skjønt at 3,2 v. pr celle er et absolutt minimum ja.
            Bruk 3,7 - 3,8V/Celle det fungerer aldeles utmerket og er helt etter boka, du har også god margin hvis cellene skulle synke i spenning.

            Jeg bruker den lave spenningen p.g.a. at det er så mange batterier i skapet og jeg ønsker ikke å ha noe mer energi i cellene enn hva som absolutt er nødvendig. Som nevnt tidligere krever dette at du har stål-kontroll på batterispenningen - det er ingen sikkerhets margin før du er nede på den raske delen av utladningskurven!

            Comment

            Working...
            X