Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om stasjonsvogn og seilfly...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips om stasjonsvogn og seilfly...

    Ikke noe spesielt med denne bilen..?
    Attached Files
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Helt til en tar en titt inni.
    Her henger det fem seilfly tilsammen 18 meter i vingespenn, helt ute av veien for fører øg passasjerer.
    Sånn sett, så er bilen ikke begynt å fylles opp enda.
    Fem fly er ingen problemer i en bil i denne størrelsen, og den er jo ikke stor..

    Jeg benytter ei lang lastereim som tres igjennom håndtakene over dørene, på tvers og i kryss, slik at den danner ei seng som alt ligger på.
    En har da plenty plass til å legge flyene oppå det som da blir ei slags hylle.

    Sikkert ikke en ny ide, det meste er jo funnet opp mange ganger
    Første gangen jeg gjorde det der, var når jeg skulle ta med meg en stor twinjet.
    Den hang da opp/ned, og fremdeles godt om plass i bilen.

    Så det er stort sett spent opp reimer i bilen min da kan du si..
    Attached Files
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #3
      Nå er vel dette lette greier, men vær obs på at mye last i/på taket gir utrivlige kjøreegenskaper, det kan jo hende du må ta en "elgtest".

      Men ellers så var det jo en god ide
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Mye bedre enn å ha 15 kilo til oppå taket i form av en takboks spør du meg, og er en tilhenger av at "prosjektiler" har bane over hodet istedet for mot hodet når ting er løst inni bilen..
        Og en har jo alltids mulighet til å stroppe det fast akkurat som om det var på taket om en er redd for bråstopp, pluss at en kan jo la en tanke gå til møtende biler også.
        Tyveri,- vil tro risikoen er redusert fordi det ikke vises fra utsida i motsetning til at hele takboksen er borte.
        Vekta det er snakk om her , har ingen ting å si.
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • #5
          En god ide. Passer vel best for kortvokste evt. biler med over gjennomsnittlig takhøyde? Tenkte at dette måtte prøves, men kom på at svenske bilprodusenter (minst en) har funnet ut at bilføreren har viktigere ting å henge fingrene i enn slike håndtak, som dermed ikke er montert på førersiden .
          Fred Larssen

          Comment


          • #6
            Må være Volvo det da, for SAAB har...

            Comment


            • #7
              Blir med i vurderingen av neste bil det da, for den som ikke har mener jeg
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment


              • #8
                Volvo 940, ja. Nei, bytter ikke ut den med det første. Festehullene er der, så det er bare å stikke innom et bilopphuggeri . Fant forøvrig ut at den "rullegardina" som brukes for å skjule lasten er fin som hylle for mindre, lette modeller. Da kan man laste bilen i to plan (tre med lastereimopplegget).
                Fred Larssen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by flarssen View Post
                  Volvo 940, ja. Nei, bytter ikke ut den med det første. Festehullene er der, så det er bare å stikke innom et bilopphuggeri . Fant forøvrig ut at den "rullegardina" som brukes for å skjule lasten er fin som hylle for mindre, lette modeller. Da kan man laste bilen i to plan (tre med lastereimopplegget).
                  Da kan jo jeg fortsette å fortelle voksne folk om sikkerhet (blir skikkelig populær av slikt)

                  Små lette modeller blir fryktelig tunge ved bråstopp fra 50 km/t og slår deg ihjel hvis du får den i bakhodet.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by roadrune View Post
                    Små lette modeller blir fryktelig tunge ved bråstopp fra 50 km/t og slår deg ihjel hvis du får den i bakhodet.
                    Muligens derfor han vil ha de OVER hodet?
                    Mvh
                    Gudmund

                    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Soarer View Post
                      Muligens derfor han vil ha de OVER hodet?
                      Nå tror jeg du misforstår, han jeg siterer skriver at han legger modeller på rullgardinen over bagasjerommet, og du skal være ganske liten for at den kommer over hodet...
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        Jeg synes det var en kjempe idè! At jeg ikke har tenkt på det før. Får håpe min Laguna stasjonsvogn har håndfester, (har ikke sjekka) I såfall er det rett på Europris og hamstre stropper.

                        Takk for tipset!
                        All you need is love

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by roadrune View Post
                          Da kan jo jeg fortsette å fortelle voksne folk om sikkerhet (blir skikkelig populær av slikt)

                          Små lette modeller blir fryktelig tunge ved bråstopp fra 50 km/t og slår deg ihjel hvis du får den i bakhodet.
                          Når jeg sa små, lette modeller, var det med tanke på bæreevnen til duken, og ikke fordi faren for å få de i bakhodet er overhengende.
                          Attached Files
                          Fred Larssen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrune View Post
                            Nå tror jeg du misforstår, han jeg siterer skriver at han legger modeller på rullgardinen over bagasjerommet, og du skal være ganske liten for at den kommer over hodet...
                            Det gjorde jeg gitt!. Takk for at du er mere våken en jeg Beklager..
                            Mvh
                            Gudmund

                            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                            Comment


                            • #15
                              Godt tips Gudmund

                              Nå mangler jeg bare stasjonsvogna... men jeg har doktorgrad i pakking av mange og store modeller i Corsa Når den er stinn kan jeg få lurt giret i "Drive" med isskrapa og bevege venstre lillefinger nok til å kunne beskyldes for å prøve å bruke blinklyset...

                              Tenk at jeg sannsynligvis kan pakke enda 3 fly til inn med metoden din! (Hva skal jeg egentlig med stasjonsvogn da?)
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X