Unconfigured Ad

Collapse

[Oslo & Bærum] Flysteder, sosialt & moro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Grumps og jeg pluss noen andre hadde en flott kveld på Bogstad i kveld. Lite vind og flott vær. Når det er slike forhold kan denne plassen anbefales. Det pleier å være stabil Sønnavind på det jordet. Til og med ren og pen utedo er en av fasilitetene.
    Jeg fikk testet Chopstick glider, med seriøs strikk og line, og Grumps fløy elegant med sine mikromodeller. Prøver igjen i morgen kveld, hvis ikke det blåser alt for mye.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

Fikk tatt en liten tur på tampen igår kveld, siste krampe før sola gikk ned.

Hadde et teit uhell tidligere på dagen, slik at jeg fikk dratt stabben ut av liminga - denne har virkelig vært gjennom krigen nå.

Hva mer kan man si at EF sin 48" elektroserie flyr knallbra!

Var et par hyggelige heli-hoder der også..

ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Grumps
        • Apr 2011
        • 319

Lade litt batterier så er det Bogstad neste!
        Thomas Kristensen (30)
        Oslo, Grefsen

Radio: Spektrum DX6i & DX8
        Ultra Micro: Mange forskjellige
        Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
        Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

Comment

• alflovvold
          • Sep 2009
          • 5527

Ekeberg, anyone? Er oppom der om en 45min tipper jeg, bare hive unga i seng..

Comment

• Grumps
            • Apr 2011
            • 319

Det var lite folk å se idag. Var ute på Bogstad fra rett før syv og litt utover kvelden. Kom meg opp på Ekeberg, men kunne ikke fly og fikk det travelt med å komme meg på jobb.. slit det der med å ha 24/7 service

Men fikk i allefall sett ArneH fly seilflyet sitt elegant over Bogstad og flere turer med mine små micorer. Er nesten ikke nervøs lengre når jeg flyr Beasten! Sukhoien raser jeg rundt med som bare det.

Driver å øver litt på å bruke ror om dagen, spesiellt i rolls for å få de litt jevnere, er morsomt å se framgang!

EDIT: La inn YouTube-video!

Last edited by Grumps; 05-06-11, 23:31.
            Thomas Kristensen (30)
            Oslo, Grefsen

Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear

Comment

• ArneH
              • Dec 2009
              • 1562

Har gjort klar en gammel Grosse UHU. 2 meter seilfly. Tar med den opp på Bogstad i morgen kveld, for å se om den tåler den relativt tøffe strikken. Er der vel i 18 -19 tiden. Må bruke det fine været som er meldt i morgen.

Ser på videoen at fallskjermen faller litt tidlig av, skal bli artig å se om det blir noe forskjell med kroken lenger bak.
              Last edited by ArneH; 08-06-11, 00:03.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

Comment

• Grumps
                • Apr 2011
                • 319

Satser på å dra dit i den tiden her og, har mye mulig med en kompis eller to også som flyr litt Blir moro å se det store seilflyet.

EDIT: Har registrert litt kvining om mye vind og regn, men i helga som var så var det veldig lite folk i allefall på Bogstad/Ekeberg når jeg var der på ettermiddag/kvelden. Må jo gripe sjansen når været glimrer til med sitt nærvær, for det har vært mer enn nok fravær i det siste. :P
                Last edited by Grumps; 08-06-11, 00:18.
                Thomas Kristensen (30)
                Oslo, Grefsen

Comment

• patternplanes
                  • Jun 2009
                  • 253

Jeg drar til Ekeberg med min Clik 2 om ca. 40 min
                  Kristoffer Rosmo
                  Vingtor RC Klubb
                  Great Planes Super Sportster 40
                  SebArt Wind S110
                  Clik 2.0

Comment

• Grumps
                    • Apr 2011
                    • 319

Foreløpig ser det ut som lørdagskvelden blir første aktuelle flydag i Oslo-området nå, i allefall om været fortsetter som dette.

På den positive sida så har det vært en del framgang på byggefronten.
                    Thomas Kristensen (30)
                    Oslo, Grefsen

Comment

• alflovvold
                      • Sep 2009
                      • 5527

Mulig det blir en tur oppom på Lørdagskvelden for undertegnede i alle fall, var en tur oppom igår - helt håpløst.

Comment

• Grumps
                        • Apr 2011
                        • 319

Meldt bra vær på Bogstad i morra. Sol og 1 m/s. Tenker jeg tar en tur på formiddagen. Mulig kjøre opp til Aurskog senere på dagen, får sjå. Er så mye som foregår.

Flyving blir det i allefall!
                        Thomas Kristensen (30)
                        Oslo, Grefsen

Comment

• Biplan
                          • Apr 2008
                          • 903

Da limer jeg sammen Blade Dancer i kveld og satser på en tur til Bogstad jeg også.

Edit: nå er det gjort. Skjøtet sammen vingen til 'den andre' Cub-en med det samme jeg hadde Beli-Zell limet framme. Nå skal det bare tørke over natta for å oppnå full styrke.
                          Last edited by Biplan; 24-06-11, 21:47.
                          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• Biplan
                            • Apr 2008
                            • 903

Nå drar jeg til Bogstad.
                            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• ArneH
                              • Dec 2009
                              • 1562

Det blåser ganske mye ennå. Er meldt roligere forhold senere på dagen. Venter heller til etter 12.00.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

Comment

• ArneH
                                • Dec 2009
                                • 1562

Flott ettermiddag på Bogstad! Må si takk takk til Thomas (Grumps) som fant min forsvunnede UHU glider. Den hadde landet pent i en busk langs Sørkedalsveien. Et helt annet sted enn jeg hadde lett. Og var like hel etter noen netter i det fri. Fikk også god hjelp av gutta til å trimme og sette opp min slow Stick. Så denne gangen slapp jeg å bruke min medbragte søppelsekk.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

Comment

Working...