Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ladekoffert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ladekoffert

    Hei!

    Jeg vurderer å gå til innkjøp av en ladekoffert for bruk hjemme og på feltet. Kriteriene er at psu og lader skal være integret i kofferten og at jeg skal kunne lade 2x 6S 5200 mah samtidig i sync mode i 4-6C hastighet. kofferten skal bare være å legge sammen og hive i bilen når jeg skal ut.

    Om mulig er jeg ute etter ferdige løsninger, men kan også bygge selv om det finnes gode beskrivelser på hva som trengs og hvor disse komponentene kan skaffes

    Regner med at det er en del her inne som har erfaring med slikt utstyr, setter pris på om dere kan dele denne med meg
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Sjekk koffertene på PRC Home - FPV Racing Drones, Fat Shark, Tiny Whoop - iCharger, iSDT,. De har vel både komplett pakke og kun koffert.

    Jeg har ikke testet dem selv, men de ser jo fet ut på bilder
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Progressive får veldig mye skryt på nettet, så jeg ville gått for dem hvis det ikke var så dyrt i forhold til å bygge selv.

      Comment


      • #4
        Jøss, de var da fancy..? Nice, takk for link!
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          DU klarer å bygge selv ganske rimelig, spesielt om du kjenner noen inne IT bransjen som kan skaffe server PSU for en billig peng. Jeg er i gang med min fjerde koffert nå, og det er en grei måte å slå ihjel noen timer på hobbyen mens du venter på sol og opphold. Jeg startet denne tråden på HF for lenge siden, og den er full av inspirasjon for de som kan litt selv

          Post your charger case - HeliFreak

          Comment


          • #6
            courtesy av mr trulsen sin fres, det hvite er fresestøv bare, ble veldig synlig på bildet...

            er 4 psu koblet 2s på hver PL8, totalt 3.6KW tilgjengelig inn i laderne fint når man har 7s og 8s pakker kan lade 6, 7 og 8s @ 80A "all day" forutsatt jeg finner 16 amper uttak

            Click image for larger version

Name:	314480.jpg
Views:	1
Size:	116.7 KB
ID:	605693
            Click image for larger version

Name:	126673.jpg
Views:	1
Size:	126.4 KB
ID:	605694
            Click image for larger version

Name:	188922.jpg
Views:	1
Size:	138.9 KB
ID:	605695

            Comment


            • #7
              Headrc har kofferter med PSU.
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

              Comment


              • #8
                Originally posted by andersand View Post
                er 4 psu koblet 2s på hver PL8, totalt 3.6KW tilgjengelig inn i laderne fint når man har 7s og 8s pakker kan lade 6, 7 og 8s @ 80A "all day" forutsatt jeg finner 16 amper uttak
                Nydelig oppsett Skal ikke stå på effekt i hvertfall, det der er en "mean mashine"!

                Takk for linken til progressiveRC Jotto, mange fine kofferter der, må si det frister å kjøpe ferdig koffert!! Men er det noen her som har testet iCharger 4010 DUO? Vet at Powerlab8 er grisebra, men kunne tenkt meg en lader med stor skjerm slik som ichargern der en på en god og oversiktlig måte kan få all relevant info opp på skjermen på en gang.

                Ville dere valgt oppsettet med icharger eller powerlab?
                Tormod
                _________________
                SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

                Comment


                • #9
                  powerlab, fancy skjerm er kult en stund.. men jeg er veldig powerlab fan, men er win win begge deler....

                  Comment


                  • #10
                    Har begge, duo er genial, beste skjermen i bransjen med alt du trenger av data og du får to kanaler for modern størrelse. Pl8 har nok bedre byggekvalitet, og mye funksjoner, men et display som tilhører en 9 kroners kalkulator

                    Comment


                    • #11
                      Har hørt på rc heli nation at det er en del feil på de duo laderne. Søk litt på det før du bestemmer deg.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tormod.ihlen View Post
                        Ville dere valgt oppsettet med icharger eller powerlab?
                        Du gjør ikke feil uansett hvilken du velger.

                        Jeg har to stk PowerLab8. Jeg vurderte å bytte dem ut med én iCharger 4010 Duo pga den fine skjermen, men jeg droppet det.

                        Noen fordeler og ulemper med iCharger ifht PL8:

                        - iCharger Er mye særere på strømforsyning. Du bør vel ha 40-50V inn for å få max ladeeffekt, hvis jeg husker riktig. PowerLab8 yter max på 24V inn.
                        - iCharger har hatt en del feil, og det har vært skrevet en del om det på rcgroups og Helifreak. Jeg vet ikke om nyere utgaver er bedre.
                        + iCharger er billigere enn to stk PL8 (du må jo ha to PL8 eller en dual PL8 for å få samme ladeeffekt)
                        + iCharger har mye bedre skjerm
                        -/+ iCharger ser ut som en Nintendo fra 90-tallet. Det kan man jo like eller mislike, alt ettersom
                        + iCharger kan lade opptil 10S-pakker, hvis det er interessant. PL8 tar opptil 8S.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=jotto;369157]
                          -/+ iCharger ser ut som en Nintendo fra 90-tallet. Det kan man jo like eller mislike, alt ettersom

                          Hehe synes min lille 308 duo er fiiin jeg og den kan faktisk gi mer Power en PL8 jeg og har, ved lading av 6celle 40vs50A
                          Click image for larger version

Name:	20140104_142019.jpg
Views:	1
Size:	100.3 KB
ID:	605709

                          Comment


                          • #14
                            Kunne tenkt meg en to kanals PL8 med displayet til en Duo iCharger, men siden de konsekvent velger å holde på verdens mest elendige display på sine ladere så blir det til at jeg bruker min Duo 9 av 10 ganger. PL8'en står som backup i kjelleren. Som Otto sier så handler du veldig bra ladere uansett.

                            Comment


                            • #15
                              display er litt sånn som va rkult en stund, samme var data interfacet, nå bare lader jeg

                              Comment

                              Working...
                              X