Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lipo ladere i klassen 2-3'000kr anbefalinger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    78uv fordi det var noen som hengte seg opp i oppløsning og ikke nøyaktighet.
    pl6/8 er fortsatt mer en nøyaktig nok for så og si alle, med mindre du er stal nazi på virtuelle tall som ikke gir stor mening i den reele verden.

    Og lade 4x5000mah på 10 min er som en drøm for meg. Når du sier du ikke har behovet, hvordan holder du da stand på ladingen?
    Lader du kvelden før? Dette er kun av ren nysjerrighet. Da vi alle hvet at jo kortere batteriene oppbevares på ekstremsidene jo bedre.

    Comment


    • #32
      Hei,
      Robbe har også fete ladere, fex 1000W duolader. Denne er jeg kjempefornøyd med. Kan lade 2X20A. Kan kjøpes hos modellers;

      The resource cannot be found.
      Tor Arne Nicolaisen
      Vingen/Bø MFK

      Comment


      • #33
        Originally posted by tan20 View Post
        Hei,
        Robbe har også fete ladere, fex 1000W duolader. Denne er jeg kjempefornøyd med. Kan lade 2X20A. Kan kjøpes hos modellers;

        The resource cannot be found.
        Jeg har denne, og er for såvidt fornøyd med den... Men når PL6/8 blir nevnt i hver tråd det er snakk om batterier/ladere,blir man jo litt nyskjerrig, selv om de er lite tiltalende...

        - - - Updated - - -

        Originally posted by Sturmvogel View Post
        Og hva gjør pl8 til sjef? Vet om et par andre kandidater......
        Kom med de kandidatene?
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #34
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Den har en 16 bits AD og dette gir i teorien mulighet til å måle en variasjon på ca 78uV (ved ca 5V referanse spenning)
          78uV høres kult ut - amerikanske marketing geeks elsker å publisere tall som ser kule ut men som ingen forstår......
          Det aktuelle tallet er det som står lenger opp i teksten og sier at laderen er kalibrert til +-6 mV m.a.o en nøyaktighet på 12mV.

          Jeg gikk til anskaffelse av en PL8 for noen år tilbake - laderen hadde bra spesifikasjoner og jeg regnet med at denne skulle bli den nye hoved laderen min. PL8 blir mindre og mindre brukt og de gamle iCharger'ene mine har gjenerobret posisjonen som hoved ladere. (Jeg har ikke behov for å lade 4x 5000mA batterier i parallell på 10 minutter)
          Mulig jeg miss tolker 6mv nøyaktighet, men vil den stoppe på 4,14v eller 4,26v hvis setpunktet er 4,2v?
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #35
            Originally posted by jijohans View Post
            Mulig jeg miss tolker 6mv nøyaktighet, men vil den stoppe på 4,14v eller 4,26v hvis setpunktet er 4,2v?
            Bruker du +-6mV som utgangspunkt så betyr det at avviket på en eksakt 4,2V vedi kan være alt mellom 4,194V og 4,206V er akseptert.

            Bruker du 6mV (m.a.o +-3mV) som utgangspunkt så betyr det at avviket på en eksakt 4,2V vedi kan være alt mellom 4,197V og 4,203V er akseptert.


            Mener at jeg så +- 6mV en eller annen plass i dokumentasjonen til PL6
            Last edited by Quadrocopter; 28-12-14, 13:57.

            Comment


            • #36
              Originally posted by jijohans View Post
              Mulig jeg miss tolker 6mv nøyaktighet, men vil den stoppe på 4,14v eller 4,26v hvis setpunktet er 4,2v?
              mV er millivolt, altså tusendels volt. Nøyaktigheten er med andre ord 0,006V. Spenningen ender på mellom 4,194V og 4,206V.

              Det er heldigvis ikke MV (megavolt) det er snakk om. Det er viktig å passe på at store/små bokstaver er riktige..
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #37
                Heiv meg på monstertecnobølgen for ettpar år siden jeg og, dette kulminerte med en brann på hobbyrommet.
                Har det siste året ladet på 1C og klart meg fint med det.
                Derfor ville jeg satset på en rimelig velkjent lader, det er mange å velge mellom, kjøp heller dyrere batterier.Det kan være lurt å kjøpe dette av en seriøs forhandler mtp garanti. Det er ikke uvanlig at man kan få en blåmandag-lader.
                Tor Arne Nicolaisen
                Vingen/Bø MFK

                Comment


                • #38
                  Originally posted by tan20 View Post
                  Heiv meg på monstertecnobølgen for ettpar år siden jeg og, dette kulminerte med en brann på hobbyrommet.
                  Har det siste året ladet på 1C og klart meg fint med det.
                  Derfor ville jeg satset på en rimelig velkjent lader, det er mange å velge mellom, kjøp heller dyrere batterier.Det kan være lurt å kjøpe dette av en seriøs forhandler mtp garanti. Det er ikke uvanlig at man kan få en blåmandag-lader.
                  med pl8 eller pl6?

                  Comment


                  • #39
                    En lipo brann kan skyldes både batteriet og laderen. Det viktigste er at man er tilstede og kan gripe inn.
                    Kjetil
                    oops: . . ! . .

                    http://www.vingmfk.com

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Quadrocopter View Post
                      Bruker du +-6mV som utgangspunkt så betyr det at avviket på en eksakt 4,2V vedi kan være alt mellom 4,194V og 4,206V er akseptert.

                      Bruker du 6mV (m.a.o +-3mV) som utgangspunkt så betyr det at avviket på en eksakt 4,2V vedi kan være alt mellom 4,197V og 4,203V er akseptert.


                      Mener at jeg så +- 6mV en eller annen plass i dokumentasjonen til PL6
                      beklager så mye... Har tenkt 100 dels volt,så dere har helt rett.. Da er det ingen ting å bekymre seg over...
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • #41
                        Skjerm? PL8-laderne mine har en 30" skjerm...


                        Click image for larger version

Name:	charging.jpg
Views:	1
Size:	113.9 KB
ID:	610644

                        For anledningen med et batteri med en celle som ikke er helt god, som man ser på den første ladegrafen.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #42
                          Pl 8 ! Den ble "hylle pynt" 😊etter ichager duo kom i hus 😊

                          Comment


                          • #43
                            Nå ryktes det at det kommer en Polaron Ex1400, med 30A ladekapasitet... Så da begynner det å ligne noe...
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #44
                              Tesa; du får selge hyllepynten til meg Sku gjerne hatt en tredje PL8 jeg.
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by OlaGB View Post
                                Tesa; du får selge hyllepynten til meg Sku gjerne hatt en tredje PL8 jeg.
                                hehe mulig det , så kan jeg kjøpe en Ichager til mulig du vil ha med 24v psu og ?
                                Vi får ta det på PM videre vist interesse

                                Comment

                                Working...
                                X