Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axi o.l. alltid verdt merprisen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Mente selvfølgelig i kontekst med den klysete piloten.

    Originally posted by strofe View Post
    Dersom noen ønsker å ha en motor til 4000nok så må vel vedkommende få lov til det uten at du skal gå rundt og irritere deg sinnsykt. Dersom noen har lyst til det må de da for herrens navn få lov til å bruke så mye penger de vil på hobbyen sin som de ønsker uten at noen skal gå rundt å surke av den grunn!!! (untatt kjærringa )
    Jeg har ikke råd til å fleske til med det fineste og dyreste selv, men det er jo fint at andre gjør det så kan i allefall jeg se og høre..........
    At folk ønsker dyrt utstyr MEN er samtidig er som fleste rc piloter(dvs hyggelige) , syns jeg er helt greit. Har null problemer med det. Er opp til enhver enkelt å bruke hva de måtte ønske på flyet sitt.

    Det jeg skrev var rettet til klysene, ikke den vanlig hyggelige rc piloten.
    Last edited by spitmk16; 24-01-09, 08:07.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

    Comment


    • #47
      Syns Ofly61 er inne på noe vesentlig her. Feks jeg som driver med heli, og er relativt fersk, finner jeg det meningsløst å kjøpe feks en esc til 2000 kr fordi den skal holde så lenge. Det som garantert tar knekken på min esc på helien er alle krasjene jeg har, ikke at det er dårlig komponenter i escen fra før.

      Meg personlig så vil jeg ikke kjøpe inn dyre motorer ennå, pga at jeg ikke klarer uansett å utnytte den økte nyttegraden i motorene. Og at holdbarheten i motorene er god nok, da det ikke er driften som tar knekken på dem, men krasjene.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #48
        Originally posted by spitmk16 View Post
        Syns Ofly61 er inne på noe vesentlig her. Feks jeg som driver med heli, og er relativt fersk, finner jeg det meningsløst å kjøpe feks en esc til 2000 kr fordi den skal holde så lenge. Det som garantert tar knekken på min esc på helien er alle krasjene jeg har, ikke at det er dårlig komponenter i escen fra før.
        Selv har jeg vel faktisk sitt flere helikopter brenne opp grunnet feil på fartskontrolleren, kontra at fartskontrolleren går istykker i et krasj. Ligger noen groteske bilder på Helifreak av kondemnerte helikopter der rammer, canopy, drev, servoer og nesten hele greie er er helt smeltet istykker.

        På mine helikopter finner jeg vel en middelvei, ikke high-end, men heller ikke billigeste HC greier. Helikopter stiller enorme krav til motor og fartsregulator kontra fly, og et krasj er dyrere en en grei motor. Jeg synes Scorpion leverer veldig bra kvalitet for pengene, og motorene er også enormt lette å skifte deler som f.eks lagrer på. Scorpion er mitt førstevalg når det gjelder motor der jeg stiller litt krav.

        Jeg flyr også litt fly, og der er jeg ikke så nøye. HobbyCity leverer ofte enormt mye for pengene, når du får en motor, propel og fartsregulatorpakke til 19,99$ som faktisk funker helt OK er det vanskelig å forsvare andre oppsett som koster flere ganger dette. Vi i gjengen hos oss har benyttet endel Hobbycity greier det siste året, og jeg føler vel faktisk altid at jeg har fått veldig bra kvalitet sett i forholdt til prisen jeg har betalt.

        En kompis av meg med et svært begrenset budsjett ønsket en billig inngangsbillet til hobbyen, og uten HC lader til 17$, motor og fartsregulator til 9$, lipe til 11$ etc ville han nok fort satt en strek over hele greia og funnet noe annet å drive tiden med.

        Jeg er godt fornøyd med at det er rom for begge deler, spinndyre tyske motorer og billig kinagreier. Avhengig av bruksområde handler jeg både HC, og det de fleste av oss regner som kvalitetsvarer som Neu, kontronia, CC, scorpion etc. Jeg er godt fornøyd når jeg får et fly i lufta for under tusenlappen, og tidvis føles det veldig godt å spandere på seg en 399$ kontronika regulator bare fordi man hadde lyst å spandere på seg noe litt flott.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Hanzo View Post
          Selv har jeg vel faktisk sitt flere helikopter brenne opp grunnet feil på fartskontrolleren, kontra at fartskontrolleren går istykker i et krasj. Ligger noen groteske bilder på Helifreak av kondemnerte helikopter der rammer, canopy, drev, servoer og nesten hele greie er er helt smeltet istykker.

          På mine helikopter finner jeg vel en middelvei, ikke high-end, men heller ikke billigeste HC greier. Helikopter stiller enorme krav til motor og fartsregulator kontra fly, og et krasj er dyrere en en grei motor. Jeg synes Scorpion leverer veldig bra kvalitet for pengene, og motorene er også enormt lette å skifte deler som f.eks lagrer på. Scorpion er mitt førstevalg når det gjelder motor der jeg stiller litt krav.

          Jeg flyr også litt fly, og der er jeg ikke så nøye. HobbyCity leverer ofte enormt mye for pengene, når du får en motor, propel og fartsregulatorpakke til 19,99$ som faktisk funker helt OK er det vanskelig å forsvare andre oppsett som koster flere ganger dette. Vi i gjengen hos oss har benyttet endel Hobbycity greier det siste året, og jeg føler vel faktisk altid at jeg har fått veldig bra kvalitet sett i forholdt til prisen jeg har betalt.

          En kompis av meg med et svært begrenset budsjett ønsket en billig inngangsbillet til hobbyen, og uten HC lader til 17$, motor og fartsregulator til 9$, lipe til 11$ etc ville han nok fort satt en strek over hele greia og funnet noe annet å drive tiden med.

          Jeg er godt fornøyd med at det er rom for begge deler, spinndyre tyske motorer og billig kinagreier. Avhengig av bruksområde handler jeg både HC, og det de fleste av oss regner som kvalitetsvarer som Neu, kontronia, CC, scorpion etc. Jeg er godt fornøyd når jeg får et fly i lufta for under tusenlappen, og tidvis føles det veldig godt å spandere på seg en 399$ kontronika regulator bare fordi man hadde lyst å spandere på seg noe litt flott.
          Nå kjøper ikke jeg esc til 10 dollar og servoer til 5 dollar til mitt heli, men jeg har en gyllen middelvei. Har feks hitec 65 mg på både mitt fly og heli. Greie servoer, ikke aller værst pris. Og escen som sitter i helien er phoenix 45.(gammel type)

          Men jeg tror vi er rimelig enig angående kjøp. Kjøper kvalitet men ikke high end når det trengs, og handler billig på mye annet.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #50
            Originally posted by Hanzo View Post
            .
            .
            På mine helikopter finner jeg vel en middelvei, ikke high-end, men heller ikke billigeste HC greier.
            .
            .
            Fornuftig! High end er for de med slike behov og/eller ambisjoner
            Paradokset er bare at "middel" nivåt forandrer seg ofte litt etter hvert.
            Så Axi motor er antakelig ikke high end nok for de som virkelig skal ha/må
            det beste.

            Litt avsporing:
            ESC overoppheting: Anbefaler å kutte vekk plast og klebe merker som
            ofte dekker over kjøleribber. I tillegg plassere ESC og kjøleribbene slik at
            de får optimal luft kjøling fra propell eller rotor.

            Odd H.

            Comment


            • #51
              virkningsgrad -det å "kunne fly"

              Ofly61
              Det er små elektrofly som
              interesserer meg. Prøver å "designe" eigne fly til som passar mine behov.

              - Vi har totalt sett ganske likt ståsted. Har også rotet med modellfly egentlig helt siden barndommen.


              Da har jeg
              kuttet ut å bruke de dårligste Kina motorene mine fordi disse
              har dårlig vekt/ytelse forhold.

              - Ja, samme her. Man kan jo google på begrepet virkningsgrad, men har du en grei presis definisjon av det ? Jeg kommer nok til å teste en AXI bare for å se eventuelle forskjeller.

              - Mht. å " kunne fly" så har jeg mer interesse for den som ser ut til å mestre mer i retning av skalalik flyging, med innflyging, kontrollert gjennomsynk og hele pakken, og kanskje mer tradisjonell akro flyging. 3D er morsomt det, men en egen sak. Uansett så er det alltid interessant med motorer med god virkningsgrad. Noen av disse kina-motorene er i alle fall ganske bra mht det, tror jeg. Towerpro-klokkemotorene f.eks 2498-12/18 som du snakker om har vel ganske dårlig virkningsgrad? Har hatt en del av de, men har ikke satset så veldig på dem. Husker en som støyet litt mye.("ulte")

              For tiden driver jeg og modifiserer en Unique EPP (nr2) med lett men demonterbart understell m.styrbart nesehjul. Den er ellers stivet opp med lette karbonrør i kropp og vinge. Det er store hjul med ditto motstand. Det gjør ingenting. Denne varianten hadde jo, uten vektillegget av dette understellet, kraftoverskudd til vertikal avgang fra hendene, så det blir en riktig bra "hoppegreie" - Kombinasjon av bil og fly, he he
              Når man ikke har tilgang til flystripe så må man tilpasse redskapen til realitetene. For meg blir det vel asfaltveien eller en kunstgressbane av og til. Da passer det bra å drive avganger og landinger og kjøre rundt omkring, så ikke omgivelsene får flyet i hodet og man blir jaget.

              mvh
              primera

              Comment

              Working...
              X