Announcement

Collapse
No announcement yet.

ødelagt 2 fartsregulatorer ganske så fort.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nei, et multimeter funker ikke. De tåler ikke slike strømmer. Du må prøve med et tangamperemeter i såfall.
    Dersom ESC'ene til TS er den driten jeg tror det er så hjelper det ikke hvor stor du kjøper. Det er bare bingo om den du får funker uansett.

    Ellers blir det vanskelig å anbefale noe som helst så lenge du ikke sier åssen fly det gjelder, og hva du er ute etter rent flymessig.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      Ok.

      Skal i et EPO fly, Yak54 med 142cm VS.. Så er jo ikke store greiene.
      Skal teste med denne 200Aen fra TS nå først, var ikke så dyr, så hvis den ikke funker så blir det noe annet...
      Og flymessig så vil jeg bare at det skal fly i første omgang.. Tar det ganske lugnt ennå..

      Comment


      • #18
        200A ESC burde holde he-he. Men motoren din tåler ikke all verden. Jeg ville byttet motor til en på rundt 400kv. Eventuelt kan du forsøke 4S eller 5S batteri om du har.

        Edit:
        Det er sikkert denne da:
        404 Not Found

        Det står 840kv i spec men det må være feil. Du sier 640?
        De anbefaler 5S i sin spec. Kan sikkert funke det. Tror 6S blir for mye.

        Ser forresten at i kit versjonen spesifiserer de en 400kv motor. Samtidig anbefaler de en power pack med en 500kv motor. Ja ja. Det er vel bare cut and paste hva de kinesiske leverandørene skriver rundt om...
        Last edited by arhennie; 20-07-11, 23:06.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #19
          Er det flyet ja. TS har oppgradert pakken, så kommer med 500kv motor og 6s lipo. Som jo funket helt fint til det ble krasj, da tok motoren kveld..

          Så tenkte jeg bare å bestille noe litt kraftigere saker, da ble det 620kv motoren.. men var jo nesten dobble størrelsen, hehe.. litt overkill kanskje.

          Hørtes ikke ut som motoren hadde det så ille på full gass, svært sjeldent at jeg brukte full gass og.. Har kjent på tempraturen ved landing, ikke særlig varm..

          Comment


          • #20
            Ta en titt her:
            Velkommen til Asker Modellklubb
            Under teknisk og valg av elektromotorer finner du litt "grunnleggende" info som er lagt av peppern75. han har god peiling på dette.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Morten Henrik Hansen View Post
              Er det flyet ja. TS har oppgradert pakken, så kommer med 500kv motor og 6s lipo. Som jo funket helt fint til det ble krasj, da tok motoren kveld..

              Så tenkte jeg bare å bestille noe litt kraftigere saker, da ble det 620kv motoren.. men var jo nesten dobble størrelsen, hehe.. litt overkill kanskje.

              Hørtes ikke ut som motoren hadde det så ille på full gass, svært sjeldent at jeg brukte full gass og.. Har kjent på tempraturen ved landing, ikke særlig varm..
              Tipper oppsettet ditt, med 14x7 propeller og 6S LiPo batteri trekker ca 90 amp, avhengig av type propeller og kapasitet (indre motstand) på batteriet.

              RC Modeller

              Comment


              • #22
                Da var 200A fartsregulatoren testet, men under programmering av timing så kommer det plutselig en rar lyd og hakking i motoren. Kobler alt fra med en gang, å kjenner så på esc`en, den var VARM. Lot det kjøle seg ned før jeg prøvde å koble til på nytt, POFF hører jeg bare... Kom en del røyk!

                Hvorfor ble den så varm under programmering? Dette er den 3dje ESC`en som tar kveld på denne motoren.. Faen så forbanna man kan bli.

                Ringte TS idag, men måtte ringe igjen imorgen.

                Får vel kjøpe kvalitet neste gang, men får se hva TS sier.
                Skal jo for faen være mulig å programmere ESC`en uten å svi den, eller?
                De 2 siste tok kveld under flyging, men så langt kom jeg ikke med denne.. !!

                Comment


                • #23
                  Leste du tråden som Tyor linket til over? Antagelig ikke for da hadde du vel ikke kjøpt denne.
                  Det skal selvsagt være mulig å programmere, men med driten som TS selger kan det være ekstra spennende
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #24
                    Har samme modell som dette. Kjører en 500KV motor, 5S batteri, 80A ESC og 16x8 APCe prop. Funker som bare det.
                    Nøyaktig samme oppsett som sitter også i min EF Extra 58".
                    Rune Haugen
                    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                    " It's all 100% electric ! "


                    Comment


                    • #25
                      Okei, nesten samme oppsett som jeg kjørte først, bare jeg brukte 6S batteri og 14x7prop.

                      Men så krasjet jeg, så skulle jeg være så lur å kjøpe en litt kraftigere motor, DA begynte problemene...
                      Motoren var ca dobble størrelsen av org.motoren:S Sjelden jeg var i nærheten av full gass de gangene det funket.

                      Var skeptisk til hvor lenge 200A'en skulle holde, men jeg hadde aaaldri trodd at den skulle ta kveld allerede under programmeringen :s

                      Åpnet den gamle 80A`en fra TS, ser ut som kjøleribba ligger litt oppå loddingen til ene lednigen, så mulig den ikke ligger skikkelig nedpå det den skal kjøle..

                      Får ringe til dem i morgen.. huff å huff, blir jo gal av mindre...

                      Og selvfølgelig er det peeerfekt fly vær ute..

                      Comment


                      • #26
                        For å ikke snakke om at den da kanskje lager en kortslutning siden den er borti noe strømførende.
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Morten Henrik Hansen View Post
                          Var skeptisk til hvor lenge 200A'en skulle holde, men jeg hadde aaaldri trodd at den skulle ta kveld allerede under programmeringen :s
                          ESC kjører ganske høy strøm gjennom motoren når den lager lyder, som ved stikkeprogrammering. Motoren kan ofte bli varm da virkningsgraden ikke er all verden når den brukes som "høyttaler"... ESC skal uansett ikke svis. Få alle pengene tilbake og kjøp en Turnegy fra Hobbyking. De har nå fått inn en 300A, 15S .
                          Fred Larssen

                          Comment

                          Working...
                          X