Unconfigured Ad

Collapse

HACKER A60-18M - Knekt aksling!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnistjeger
    • Sep 2009
    • 1169

HACKER A60-18M - Knekt aksling!!

En litt uheldig landing med en nesten "nose-over" på slutten medførte knekt aksling på min Hacker A60-18M motor i dag.

Noen som vet om akslingen kan byttes, og om det er å få tak i på kort tid?? Eventuelt hvor? Vet at Thorbjørn&Kåre fører Hacker i tillegg til RC-Pro her i Norge. Andre? Tips?
    Last edited by gnistjeger; 03-05-12, 13:48.
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

• lasse løberg
    • Jan 2011
    • 69

Det var noe dritt Rune,kanskje autopartner har

Comment

• Flyfreaken
      • Dec 2009
      • 717

Har bytta akslingen på en liten hacker en gang, husker ikke typen. Men dette var lett å bytte Av med segeringen i fronten, hvis akselen ikke knakk i det sporet. Så delte jeg motoren og satte det som var igjen av akselen i skrustikka, skrudde ut settskruen i bakkant og vrei akselen ut av motoren. Når jeg satte i den nye la jeg imellom gummilister rundt den nye akselen så den ikke skulle ta skade av stikka. Før jeg vrei den på plass og satte motoren sammen igjen. Vet ikke om det er sånn på din motor, men du kan jo se Ny aksel finner du sikkert der du kjøpte motoren Lykke til

Comment

• gnistjeger
        • Sep 2009
        • 1169

Har sjekka Autopartner Lasse, men de har ikke reservedeler til denne virker det som. RcPro har akslinger, men ikke sikkert til akkurat denne motoren. Skal høre med de i morgen. Det beste hadde vært om Thobjørn&Kåre har, slik at det kan hentes hos de i Oslo.
        Stresser litt da det er IMAC på Eggemoen til helgen...!

Høres jo ut som en ok jobb å bytte aksling, så da håper jeg det er å få tak i
        Rune Haugen
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by gnistjeger
          Tittel er feil. Det er en 18M

En litt uheldig landing med en nesten "nose-over" på slutten medførte knekt aksling på min Hacker A60-18M motor i dag.

Noen som vet om akslingen kan byttes, og om det er å få tak i på kort tid?? Eventuelt hvor? Vet at Thorbjørn&Kåre fører Hacker i tillegg til RC-Pro her i Norge. Andre? Tips?
          RCpro har akslinger til A60 S og L så du må finne ut om en av disse passer (riktig lengde) med en telefon opp til dem.
          Bytte er enkelt - av med låseringen og skru ut settskruen - et par kakk med en dor og akslingen er ute.

Comment

• gnistjeger
            • Sep 2009
            • 1169

RcPro hadde dessverre ikke inne aksling til 18M'n. Derfor gikk turen innom Thorbjørn hos Thorbjørn&Kåre i Oslo, og vips så var det en ny motor på plass Bytte aksling i den gamle får jeg gjøre når jeg får tid

Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1335958342.891237.jpg
Views:	1
Size:	63.0 KB
ID:	588184

Så nå blir det straks luft under vingene igjen!

Mvh Rune Haugen

Sent from my iPhone using Tapatalk
            Rune Haugen

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Feigt å kjøpe nytt

Comment

• gnistjeger
                • Sep 2009
                • 1169

Originally posted by Quadrocopter
                Feigt å kjøpe nytt
                Ja det kan du godt si, men akkurat nå hadde jeg ikke tid til å vente på deler. Konkurranse førstkommende helg

Mvh Rune

Sent from my iPhone using Tapatalk
                Rune Haugen

Comment

Working...