Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken erstatningsmotor til FPV Raptor 1,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    God helg
    ---------------------------------------------------------------
    Spectrum DX6i
    Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
    Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

    Comment


    • #32
      Da har jeg fått motorene samt div. goodies. Har loddet ESCen samt hatt på krympestrømper.
      MEN så er det dette med propellen. Bør jeg sette noen skiver (en på hver side ) av propellen mot propellmutter/spinner
      Må jeg sette noe låsemiddel når jeg skrur på propellspinner? (det er en slik som strammer/klemmer seg rundt motoraksel når jeg skrur inn spinneren. Mangler en T- Dean plugg nå. håper den dukker opp i morgen.

      Comment


      • #33
        ÆSJ glemte bilder:
        Click image for larger version

Name:	IMG_5878_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	64.6 KB
ID:	602550Click image for larger version

Name:	IMG_5881_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	78.5 KB
ID:	602551Click image for larger version

Name:	IMG_5882_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	241.6 KB
ID:	602552

        Comment


        • #34
          Forresten tror dere motoren får nok kjøling i bakkant med en slik montasje ? brukte den originale montasjen (den sorte plastsaken)og modifiserte denne litt og skrudde rett i motoren

          Comment


          • #35
            Originally posted by Hoppfly View Post
            Da har jeg fått motorene samt div. goodies. Har loddet ESCen samt hatt på krympestrømper.
            MEN så er det dette med propellen. Bør jeg sette noen skiver (en på hver side ) av propellen mot propellmutter/spinner
            Må jeg sette noe låsemiddel når jeg skrur på propellspinner? (det er en slik som strammer/klemmer seg rundt motoraksel når jeg skrur inn spinneren. Mangler en T- Dean plugg nå. håper den dukker opp i morgen.
            Med spinneren så følger det med de skivene som skal brukes. I tillegg så følger det med distansestykker slik at mutteren går uten slark igjennom propellen.

            Jeg har ikke brukt noe locktite da det sitter veldig godt allerede. Husk å balansere propellen før du fester denne.

            Originally posted by Hoppfly View Post
            Forresten tror dere motoren får nok kjøling i bakkant med en slik montasje ? brukte den originale montasjen (den sorte plastsaken)og modifiserte denne litt og skrudde rett i motoren
            Her vil motoren få kjøling igjennom de små hullene fremme og på toppen av motorhuset så det går nok bra.

            Begynner å nærme seg nå
            ---------------------------------------------------------------
            Spectrum DX6i
            Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
            Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

            Comment


            • #36
              Takker B.A.T. Utrolig flott å få svar på det en lurer på.
              Det fulgte ikke med noen skiver. kun en hul kon som tres på aksel, så en kon presshylse og deretter propellspinneren
              lurer på om det skal være noen skiver mellom propellspinneren og den kone presshylsa (se bildet av min andre motor som er helt lik:
              Click image for larger version

Name:	IMG_5886_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	245.8 KB
ID:	602553
              altså skiver mellom de to blå og mot propell

              Ja det nørmer seg,må bare få en dean plugg og programmere mystery ESC en.
              Prøvde den originale ESCen på denne motoren og det virket, men jeg vet ikke om jeg tør bruke den.
              Har også kjøpt en 7ch Wfly fjernstyring så denne må jeg også sette meg inn i
              Har dessverre ikke propellavbalanserer,så dette får jeg ikke gjort. Får se om jeg bestiller en slik etter hvert.
              Last edited by Hoppfly; 01-08-13, 14:30.

              Comment


              • #37
                Det spørs hva som følger med i settet til propelladapteret. Det finnes både med og uten men det sitter nok bra uansett.
                Her er det bilde av et med.
                Click image for larger version

Name:	09669_Robbe_Modellsport_R4191_-_Propelladapter_med_1.jpg
Views:	1
Size:	3.1 KB
ID:	602555

                Her er hylsene du må bruke slik at propellen blir sentrert på akslingen før du skrur denne fast.
                Click image for larger version

Name:	5pcs-rc-propeller-emp-4-75x4-75e-prop-motor-shaft-adaptation-for-rc-aircraft-airsoft-models.jpg
Views:	1
Size:	28.7 KB
ID:	602554

                En enkel propellbalanserer kan være noe som dette og er greit når man ikke har så store propeller.

                Du kan også finne noe med samme diameter som hullet i propellen og tre den på og la hvile mellom toppen på to glass. Da vi du fort kunne se om propellen er i ubalanse.
                ---------------------------------------------------------------
                Spectrum DX6i
                Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                Comment


                • #38
                  Da har jeg tatt av dean pluggen og loddet den over på den nye ESCen. Skal begynne å se om jeg får til å programmere. Men dess mere en leser ,dess mer forvirret blir en

                  Comment


                  • #39
                    Da har jeg satt endepunkt på ESCen og den startet opp helt flott (med den nye senderen/RXen) Altså det første en skulle gjøre i henhold til den tykke pdf bruksanvisningen.
                    Da det ser ut som om den starter like kvikt som den gamle,så kan jeg vel bare ha den på medium start eller?
                    Det var vel autodetect på hvor mange cellers batteri jeg har? (3S 11,1V) eller må jeg ta dette manuelt?
                    Da er det vel bare å skru sammen og teste.. eller er det noe jeg har glemt?

                    Comment


                    • #40
                      Hvis softstarten ikke er plagsomt så er det bare å la den være. Ellers så er det autodetect på antall celler.

                      Sjekke fester på motoren er bra
                      Feste konnektorer
                      Balansere propell
                      Feste propell
                      Koble alt sammen
                      Programmere esc
                      Sjekke at alle utslag ser bra ut.

                      Tror det skulle dekke det meste.
                      ---------------------------------------------------------------
                      Spectrum DX6i
                      Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                      Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                      Comment


                      • #41
                        Ja må bare justere litt for den nye radioen,så er det prøveflyging
                        Takk for all hjelp B.A.T.

                        Comment


                        • #42
                          HÆRLIG når en får til dette
                          Har som sagt byttet motor/ESC og propell og dette funker fint
                          Batteriet og ESC ble lunkent etter ca 15min flyging, motor kjentes ikke varm i det hele ( kjente ikke godt etter på den før lenge etter.
                          Hvor varme blir batteriene ved slik flyging?
                          Kan ikke si at jeg merker så mye forskjell i kraft, men det virker som om flyet klatrer mye bedre og hurtigere.
                          UFF at ikke extra batteriene skal komme Bør en ha lang ventetid ved batteribytte før en kan/bør fly igjen?

                          Comment


                          • #43
                            Aldri feil å ha lært noe nytt

                            Batteriene blir ikke veldig varm så lenge man ikke har for hard belastning. Hvis du hadde festet flyet på bakken og gitt full spiker til batteriet var tomt så hadde det nok blitt ganske varmt.

                            Hvis det klatrer bedre og hurtigere så har du jo allerede en god økning. Hvis det hadde vært mer klarning så kunne du gått opp 1" til på propellen som hadde gitt mer skyv men uten modifisering som gjøres i tråden på RC group så blir det litt vanskelig.

                            Så lenge motoren og esc ikke er veldig varm så er det bare å fly.
                            ---------------------------------------------------------------
                            Spectrum DX6i
                            Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                            Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                            Comment


                            • #44
                              Klarer meg lenge med den kraften det er nå. lakket skrog og vinger Orange,og dette gjorde det mye lettere å se i lufta.
                              Skal sette på flaps, men jeg er usikker på hvordan dette skal settes opp/kobles . Har en wfly 7ch sender og er usikker på om en skal bruke en Y-ledning til servoene for flaps, og hvilken knapp på sender er det normalt å ha flaps? som en ser er jeg ny på dette så dere må lære meg dette
                              Senderen er denne:
                              WFLY WFT07 7-Channel 2.4GHz Digital Radio System - HeliPal

                              Comment


                              • #45
                                Flaps kan jeg lite om så der må du nok google litt eller så må noen andre hoppe inn og dele litt erfaringer og tips.
                                ---------------------------------------------------------------
                                Spectrum DX6i
                                Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                                Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                                Comment

                                Working...
                                X