Announcement

Collapse
No announcement yet.

røykanlegg på os. fl 70 evnt. sc 46?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by opa View Post
    har nå planer om og få røyk i den 4-takteren min igjen satser på den dubro metoden og ingen pumpe, men med den o.s. fl-70 motoren, hvor lang røyktid får jeg per dl ca?

    og hvor skal jeg hente trykk fra? det er 2 nopler på potta, den ene går til fueltank, den andre går fra bakplata, hvor skal jeg hente trykk fra?



    Du henter trykk fra veivhuset. Da må du borre hull i bakplate å gjenge opp gjenger til den ene nippelen.
    Med Dubro sitt system så følger det med mutter til begge nipplene men du sier du allerede har to nippler på potta så da bruker du den ene. (husk at du skal så nære sylinderen som mulig) Veivhuset må borres å gjenges opp nye gjenger. De motorene jeg har vært borti har ikke plass til mutter på innsiden av bakplata.
    Tror ikke de bruker millimeter gjenger.
    Og vær endelig forsiktig så ikke nippelen går inforbi bakplata for veiven passerer der med mindre enn en millimeters klaring.


    Loomis

    Comment


    • #17
      Originally posted by opa View Post
      trenger den pumpa eget batteri eller går det med mottagerbatteriet?
      Du trenger ikke eget batteri.
      Mange av disse pumpene fungerer fint fra mottaker, skywriter sin er vel unntaket som liker seg mye bedre på litt høyere volt. Både den som throttlestore selger og Powerbox sin røykpumpe fungerer ypperlig rett fra mottaker spenning.

      Mvh OJ.
      Last edited by Olavjoergensen; 11-03-09, 17:49.
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #18
        det er allerede en nippel på bakplata, den er der fra fabrikk, og fra den går det en slange bort på potta (aner ikke hva den er til). då er det en som går til tanken. nipplene på potta sitter rett ved siden av hverandre akkurat der potta blir "tykk", tenkte den kunne sitte der, og heller surre messingrør rundt det tynne røret på potta for litt forvarming av oljen. men hvis jeg tar trykk fra potta, blir det ikke da liketrykk? når jeg da skal ha trykket fra potta, inn i tanken og ut igjen et annet hull og inn i potta igjen?, hjelper jo lite med enveisventil også...
        Joakim L. T. 94-Modell
        ---------------------------------------------------
        Aeroworks - Extra 300
        Extreme Flight - Yak 54E Profile
        Crrc-Pro GF26I
        EG - Yak 54 26cc
        Kyosho - Edge 540 .50
        C Goldberg - Cub med flottører
        OMP - Katana V2

        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

        Comment


        • #19
          legger ved noen bilder av kakplate/slanger
          Attached Files
          Joakim L. T. 94-Modell
          ---------------------------------------------------
          Aeroworks - Extra 300
          Extreme Flight - Yak 54E Profile
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          C Goldberg - Cub med flottører
          OMP - Katana V2

          those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

          Comment


          • #20
            åå er det det en slik nippel er til!
            jeg har en gammel osMAX 25 2takt motor med en slik nippel skrudd i bakplata.

            har vert røyk anlegg på den motoren en gang tiden da?

            noen som kan linke til en slik slange ventil som stenger og opner på slangen som går til potta ?
            altså.

            og kommer det i heletatt noe røyk futt ut av veivhus trykket til en 25 maskin ?
            MvH Marius Leirdal

            Comment


            • #21
              jeg har sendt post til elefun om den (hvis det var den røde "krana" du mente" og de skulle ta den inn iløpet av uka
              Joakim L. T. 94-Modell
              ---------------------------------------------------
              Aeroworks - Extra 300
              Extreme Flight - Yak 54E Profile
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              C Goldberg - Cub med flottører
              OMP - Katana V2

              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

              Comment


              • #22
                jepp den jeg mente topp da kan den bestilles snart
                MvH Marius Leirdal

                Comment

                Working...
                X