Unconfigured Ad

Collapse

PaulsenPotte og flat-twin.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biplan
    • Apr 2008
    • 903

Originally posted by Blåmås
    Nå blir det litt motstridende tips her. Noen sier at det ikke går å lage avstemt potte til 4-takter.
    Men hvordan beregner du lengden på f.eks. rakrør på en 4-takter, Biplan?
    Formelen har jeg nok ikke hodet. Det finnes bøker om emnet, sjekk med automobilia.no. Diameter og lengde på røret er avhengig om man ønsker mest mulig toppeffekt eller mest mulig dreiemoment i lavere turtallsomrade. Tapte ca 200 RPM med messingpotta i forhold til bare originalt eksosrør om jeg husker rett. Saito med colabokspotta tapte ikke noe turtall. Det er ikke snakk om så stor forskjell på 4-taktere.
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• helistupid
      • Aug 2006
      • 164

Originally posted by Biplan
      Formelen har jeg nok ikke hodet. Det finnes bøker om emnet, sjekk med automobilia.no. Diameter og lengde på røret er avhengig om man ønsker mest mulig toppeffekt eller mest mulig dreiemoment i lavere turtallsomrade. Tapte ca 200 RPM med messingpotta i forhold til bare originalt eksosrør om jeg husker rett. Saito med colabokspotta tapte ikke noe turtall. Det er ikke snakk om så stor forskjell på 4-taktere.
      Sjekk denne.
      Velkommen til WWW.MODELLFLY.NO NORGES MODELLFLYGERE SIN EGEN SIDE !

5. linje fra bunn av menyen til venstre, Paulsen potta og annen info i PDF format

Comment

Working...