Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justere saito fa-170r3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    På en del forgassere er det en skru for tomgangsturtall. Denne bør fjernes om den er der.

    Comment


    • #17
      Er en skrue oppå forgasern, men trur det bare va til og holde gasstønna på plass. altså den skruen den rulle på. skal sjekke ikvell eller mandag

      Comment


      • #18
        Den skruen som går inn i sporet på tønna må du ikke fjerne. Men noen forgassere har i tilegg en stoppesktue somm begrenser nedre posisjon.

        Comment


        • #19
          Får ikke motorn til og gå, Den ryker hvit røyk og fusker. Vist jeg justerer inn tomgangsskruen så dør den bare. lurer på om motoren er defekt. Hvor finner jeg eventuelt billige deler til en slik motor?

          Comment


          • #20
            Justere saito fa-170r3

            Blir motoren veldig varm? Det høres ut som den går for magert og blir for varm. Spesielt nye motorer er trange og blir fort for varme. Må gå 10-20 tanker før du kan begynne å magre den ut.

            Comment


            • #21
              Den blir ik varm. Had start i ca halv time. Og dn jeg kune holde på sylindre uten og brenne meg. Motorn er ikke ny. Kjøpt den brukt.

              Comment


              • #22
                Heisann,har du blåst rein forgasser?. Hender det er møkk i gasser som gjør att den reagerer unaturlig på justeringsskruene.

                Comment


                • #23
                  Demonter forgasseren og rengjør den.
                  Start opp igjen og juster tenning dersom demontering og rengjøring ikke hjalp.
                  Prøv evt med ny plugg.
                  Prøv med ny pick up og tenningsanlegg dersom dette ikke hjalp.
                  Tilslutt prøv med annen forgasser.
                  Hangaren full av drit...

                  Comment


                  • #24
                    Kunne vert greit og fåt en beskrivelse på hvordan tenningen justeres på den motoren.

                    Comment


                    • #25
                      Er glowmotor, Så er ikke tenningsanlegg.

                      Comment


                      • #26
                        Har du byttet plugger? Kan være vært ett forsøk.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by lars_30 View Post
                          Demonter forgasseren og rengjør den.
                          Start opp igjen og juster tenning dersom demontering og rengjøring ikke hjalp.
                          Prøv evt med ny plugg.
                          Prøv med ny pick up og tenningsanlegg dersom dette ikke hjalp.
                          Tilslutt prøv med annen forgasser.
                          Utrolig hvordan folk svarer uten å vite hva de svarer på

                          Jeg hadde prøvd med nye plugger først. og hvis ikke det hjelper så ta opp og rengjør forgasseren
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #28
                            Kan jo vere mye som er feil men ført, er du sikker på at den går på alle sylindrene. Har du samme eksos temperatur fra alle. Om den ikke går på en sylinder og du har samleeksos vil det bli hvit røyk av det uforbrente drivstoffet fra den sylinderen den ikke går på. Årsak til at en sylinder faller ut er somoftest dålig plugg. Men kan også skyldes dålig kompresjon som igjen somoftes kan tilbakeføres til feiljusterte ventiler.
                            Om motoren har vært skrud på kan jo også registret vøre feil.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by tyor View Post
                              Utrolig hvordan folk svarer uten å vite hva de svarer på

                              Jeg hadde prøvd med nye plugger først. og hvis ikke det hjelper så ta opp og rengjør forgasseren
                              Ja... Og innlegget ditt er jo til så mye hjelp..
                              Hangaren full av drit...

                              Comment

                              Working...
                              X