Kjørte FG 40 motoren jeg hadde på vanlig Statolil 95 oktan med 2% Klotz totaktsolje. Etter min erfaring er det den som fungerer best på 4t motorer. Med andre oljer har jeg plagdes litt med at eksosventilene setter seg fast.
Unconfigured Ad
Collapse
OS har lansert en 40cc Firetakter
Collapse
X
-
Jeg kjøpte den ene GF 40,n som Elefun solgte billig på januarsalget. Straks klar for innkjøring i modell. Brukte du mineralolje og høyere oljeblanding til innkjøring?Terje Pedersen
Indre Østfold Modellflyklubb
91399490Comment
-
jeg kjører på miljøbensin beregnet for 4-takter og blander i olje sjøl.bruker for øvrig aspen r nå. den er 102 octan og får da en litt mykere gange på lavt turtall. 1 sylindra 4takt bensin har det med å gå litt hardt på tomgang. I hvertfall saito og ngh som jeg har prøvd. mulig os er bedre
Comment
-
@bardp
Ser du har slitt litt innimellom med ventiler som henger seg. Er det kun olje eller kan det også være bensinen?
Har kjørt i årevis med Aspen og Pennzoil og Bel Ray helsyntetisk og aldri hatt en ventil som har hengt____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Nå er det kun på Evolution 7-260 at jeg hadde problemer med eksosventiler som hang seg. Men etter at jeg gikk over fra Biltema syntetisk 2t olje til Klotz totaktsolje har det ikke skjedd mer. Bruker fremdeles Biltema syntetisk 2t olje på mine 2t bensinmotorer der fungerer den utmerket men ikke til 4t motorer.Comment
-
En jeg kjenner har en GF 30 i samme størrelse J3. Han som jeg, kjører bensin 4 Taktere på Aspen Racing bensin + anbefalt 2T olje.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
Da har jeg fått min os gf30 i hus og jakten på bensin har startet.
I lokale maskin forretning kan jeg få kjøpt Aspen R 102oktan på 25liter kanne til rundt 1400kr, selges ikke i mindre kvanta.
Men dama bakdisken som også er ivrig flyver med små fly på kjeller lurte på hvorfor jeg ikke heller kunne kjøpe småfly bensin type L1 som koster 17kr literen og de kunne jeg tappe i alle volum.
Noen med noen meninger her.Flybensin, også kalt 100LL, (100 oktan low lead / 100 oktan lavbly), brukes som betegnelse på bensinen som vanligvis benyttes i småflymotorer.Audun Johnsrud
Nittedal - HMFK
* Flyr divserse planker og noen visper.
En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.
Comment
-
Har ikke småflybensinen samme lukt som bilbensinen ?Comment
-
Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.Comment
-
Audun Johnsrud
Nittedal - HMFK
* Flyr divserse planker og noen visper.
En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment