Unconfigured Ad

Collapse

OS har lansert en 40cc Firetakter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alflovvold
    • Sep 2009
    • 5527

    #46
    Fin sak - skjønner ikke hvorfor Rxcell mm. ikke har slanket tenningsanlegg boksene sine, det kan da umulig være så vanskelig! Fine og små de der..

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment

    • tyor
      • Mar 2005
      • 9757

      #47
      er sånn liten tenning på den evolution 10cc motoren. og det er rcexl
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment

      • affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

        #48
        Har nok noe med at rcexl sikkert har ett antall tusen av de store som skal ut på markedet først...
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment

        • Funfly
          • Jun 2012
          • 23

          #49
          Jeg byttet ut min OS GT-33 med en OS GF-40 i min Extreme Flight Extra 300 78". Firtakteren var meget rikt satt opp fra fabrikk, men har tunet den inn ca en halv omdreining på Lav-nåla og en kvart på Høy-nåla. Motoren er fortsatt litt rik på lav/mellomregister, men har ikke fått kjørt den helt inn ennå. Vil magre den med det første. Jeg benytter foreløpig kun en 18x8 propell, men det gir meget god kraft til Extraen. Den hovrer og akselererer vertikalt. Godt fornøyd med denne motoren så langt.

          Comment

          • affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5877

            #50
            Skulle gjerne flydd min også og ESM Typhoon står klar, er vel bare ett par timer med montering av motor men ett par større prosjekter som må bli ferdig til Warbird weekend i TRD....
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            • Leeds
              • Feb 2011
              • 168

              #51
              Originally posted by affa
              Skulle gjerne flydd min også og ESM Typhoon står klar, er vel bare ett par timer med montering av motor men ett par større prosjekter som må bli ferdig til Warbird weekend i TRD....

              Hva ble status, er den verdt 6000,- ser en kar klager over STOR slitasje på ventil akslene
              andre som har merket dette eller har han brukt feil olje??
              Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
              Phoenix Mustang P51D m DLE-55
              Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
              Multiplex Minimag
              Multiplex Razzor
              Multiplex Rockstar
              Multiplex Shark
              Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
              Multiplex Profi TX 16
              Byggeblogger:
              http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

              Comment

              • bardp
                • Nov 2010
                • 2473

                #52
                Så jo ikke helt bra ut. Men det er vel med den som med de fleste andre av disse 4t motorene vippetøyet får ikke anen smøring en den oljen man sprøyter på det. Har ikke fått testet min OS 40 enda men antar jeg bør gjøre det samme på den som jeg gjør på mine YS og Saitomotorer. Av med dekslet fra tid til annen kjenne etter at ventilklaringen er OK og smøre vipetøyet.

                Comment

                • Leeds
                  • Feb 2011
                  • 168

                  #53
                  Har noen her kjørt noen timer på denne motoren? Og er dere fornøyd så langt.
                  Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
                  Phoenix Mustang P51D m DLE-55
                  Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
                  Multiplex Minimag
                  Multiplex Razzor
                  Multiplex Rockstar
                  Multiplex Shark
                  Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
                  Multiplex Profi TX 16
                  Byggeblogger:
                  http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

                  Comment

                  • affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5877

                    #54
                    Jeg kan dessverre ikke si annet enn at modellen ble solgt og aldri flydd av meg. Var Lettstartet og gikk fint på bakken
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    • tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

                      #55
                      Ngh har ihvertfall god smøring av vippearmer. Tok av dekslet nå for å se, og jeg har ikke hatt inn en dråpe olje der selvClick image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1396192359034.jpg
Views:	1
Size:	104.2 KB
ID:	607292
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      • piper
                        • Jan 2005
                        • 378

                        #56
                        Ble veldig stille i denne tråden. Er det noen flere som har hatt problemer med slitasjen som ble nevnt på ventil-akslene? Regner med at det er solgt en del av disse, så en form for konklusjon må vel ha dukka opp etterhvert?

                        Har planer om å kjøpe en bensin 4-takt i størrelse 30-40 kubikk i vinter, så fint om noen kunne dele erfaringer, også om andre alternativer enn OS selvfølgelig.
                        Terje Pedersen

                        Indre Østfold Modellflyklubb

                        91399490

                        Comment

                        • tan20
                          • Nov 2004
                          • 93

                          #57
                          Har flydd bare 7L i en P-47. hoster litt på midtregisteret ennå, justerer stadig med "magerjern" .
                          Positivt er lyden av den, særlig lo paz på 1/3 trothle når den hoster, og deretter gir jernet oppover å går over i en stor Barrell roll attac.
                          Bruker 18X10 APC. Kjøpte ferdigblandet bensin på FK. Håper på bedre vær slik at man får justert ferdig.
                          Tror ikke det er mange 4T CDI bensinmotorer som matcher denne, spesielt mtp vekt.
                          Kikker stadig etter hvordan neste modell til denne motoren blir...
                          Tor Arne Nicolaisen
                          Vingen/Bø MFK

                          Comment

                          • piper
                            • Jan 2005
                            • 378

                            #58
                            Så på denne på RC Japan, har hatt veldig god pris på den, men idag ser jeg at prisen spratt opp noen hundrelapper der også.
                            Last edited by piper; 27-11-14, 22:06.
                            Terje Pedersen

                            Indre Østfold Modellflyklubb

                            91399490

                            Comment

                            • AudunJ
                              • Jun 2011
                              • 543

                              #59
                              Vurderer lille broren, GF-30 i mitt pågående prosjekt, phoenix supercub 1/4,5.

                              Noen som har kommentarer til bruk motoren, med tanke på slitasje, bensinblanding osv
                              Audun Johnsrud
                              Nittedal - HMFK

                              * Flyr divserse planker og noen visper.
                              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                              Comment

                              • Torodd
                                • Jan 2014
                                • 59

                                #60
                                Er ferdigblandet bensin bra på disse? Ville tro at en firetakter trenger bedre og mer olje enn det ei totakt motorsag trenger?

                                Comment

                                Working...