Unconfigured Ad
Collapse
GP-176cc Evo
Collapse
X
-
Kjetil har jo blitt en hardcore 3D mann! Grattis med fin motor, ser ut til å få endel skryt ( og mye hype! )
ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Kurr kurr!
Gratulerer Kjetil!
Kurr kurr!EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
Takk til:
Autopartner.se
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mheeComment
-
Takk for det , men så veldig hardcore 3D har jeg vel ikke blittMotoren ser veldig bra ut.
Vekta ble veid til 3560 gram (snau motor m forgasser) Komplett motor inkl plugger, tenningsanlegg og potter så er vekta 4210 gram.
Det følger med røyknippler til standardpottene (ferdig gjengede hull i pottene)
Motoren ser veldig solid bygd ut og holder bra finish, tenningsanlegget er fabrikert av RCexel.
Stemplene skal være produsert av de samme som produserer til de større merkene som Yamaha, Honda , Rotax osv..
Forgasser er Japansk produsert Valbro.
Volum: 176 ccm. Effekt oppgitt til 19HP.
Så da gjenstår det å få testetskal prøve å få staret den opp en av de nærmeste dagene og få kjørt noen tanker i benk.
Mvh
Kjetil FlatenComment
-
#37 UnapprovedSkikkelig rå gassrespons5900+ uten å røre nålene med mejzlik 30x13.... det er rett og slett bra da den er litt rik på toppen
Denne kommer til å bikke 6400+ med litt tuning og et par liter til. Det lover jeg yaken min på........
Vi fikk den ett godt stykke over 6000 oppstarten etter, men da tror jeg måleren viste feil......den viste 6600+.....Har tallene på film, men tror ikke jeg holdt måleren riktig så vi dropper den.
Last edited by Guest; 07-04-13, 21:07.Comment
-
Den startet lett så de ut som, hvilken pris er de på den her i landet??Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mmComment
-
#41 UnapprovedLegger info om GP-123 her jeg. Tallene sier mye
Hi Everyone, I'm sorry to hold things up here but we are very busy at the shop building product for Joe Nall. OK, I ran the GP-123 with a few configerations yesterday. The first thing I noticed is that is runs VERY smooth and idles down to almost nothing. This Prototype in not even broke in with a total of less than 10 short test flights that Fergus put on it. I was running 40:1 Penz Air cooled.
I did not get a chance to experment with differant header lengths only 12". This length has been proven to be the best overall for the Smooth Pipes (Not just the highest RPM) Also I ran it with a set of J-Tek DA-120 Compact Mufflers. I only have 2 props to test right now. The Vess 28B and the Biela 29X10. Here are my ground RPMs:
Cowl Mufflers with VESS 28B =6420
Pro Flow Smooth Pipes and VESS 28B =6780
Pro Flow Smooth Pipes and Biela 29X10 =6520
All of this testing was done at 165deg and with a set of exhaust adapters that are .250 thick. I have no Data without the adapters but have no reason to believe they are hindering preformance at all.
I am headed out to the flying field right now to maiden my new EF-104 and all I can possibly get today for video is a I Phone video. This weekend my friend will film with his HD Camara.
Thank You for your patience.
Dave
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
GP er eneste med 29'' i resultatene under.
Here are some numbers's to compare from our data collected
DA120/cans Biela 28x10= 6120
DA120/RE2. Biela 28x10= 6540
3W110cs/ RE2. Beila 28x10= 6560
EME120/cans. Biela 28x10= 5820
EME120/Re2. Biela 28x10= 6380
GP123/PF pipe Biela 29x10= 6520
Yeah, the GP has some snot !!!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment