Har litt utfordringer om dagen.
Denne står i Ultimaten min og har i vår vært igjennom en innkjøringsfase.
Har vært mye borte i sommer og den har derfor ikke vært mye brukt.
Har nå tatt den frem igjen for finjustering av motor.
Den går på Shell 98 bensin og 3% TTS olje.
Den går meget pent på tomgang og ifra 50% gass og opp til fullgass.
Den hoster, harker og jukser imidlertid fra tomgang/10% gass og opp til 50%. Dette kommer spesielt tydelig frem under hovring og harrierflyving da den går lenge på lavt turtall.
Det hjelper å leane lav nåla, men ikke nok. (Den begynner tilslutt å nøle ved hissig throttlepådrag fra tomgang...)
Jeg har prøvd meg på å koble nippelen fra membranen i gasseren til luftinga fra tanken. Denne kommer ut på undersiden av cowlinga.
Kan det være det som er problemet? Har det noe for seg å prøve å heller legge denne inn i kroppen?
Ellers har jeg prøvd å bytte plugger og lage enda mer utlufting fra cowling uten hell.
Det sitter videre et v4 tenningsanlegg på denne. Den har muligheter for strømkilder fra 4,8 - 8,4 v.
Jeg kjører denne på 4,8 v Nimh. Kan det være at spenninga er i laveste laget?
Noen som ellers gjenkjenner dette problemet som problemer med tenningsanlegget eller pick up sensoren?
Denne står i Ultimaten min og har i vår vært igjennom en innkjøringsfase.
Har vært mye borte i sommer og den har derfor ikke vært mye brukt.
Har nå tatt den frem igjen for finjustering av motor.
Den går på Shell 98 bensin og 3% TTS olje.
Den går meget pent på tomgang og ifra 50% gass og opp til fullgass.
Den hoster, harker og jukser imidlertid fra tomgang/10% gass og opp til 50%. Dette kommer spesielt tydelig frem under hovring og harrierflyving da den går lenge på lavt turtall.
Det hjelper å leane lav nåla, men ikke nok. (Den begynner tilslutt å nøle ved hissig throttlepådrag fra tomgang...)
Jeg har prøvd meg på å koble nippelen fra membranen i gasseren til luftinga fra tanken. Denne kommer ut på undersiden av cowlinga.
Kan det være det som er problemet? Har det noe for seg å prøve å heller legge denne inn i kroppen?
Ellers har jeg prøvd å bytte plugger og lage enda mer utlufting fra cowling uten hell.
Det sitter videre et v4 tenningsanlegg på denne. Den har muligheter for strømkilder fra 4,8 - 8,4 v.
Jeg kjører denne på 4,8 v Nimh. Kan det være at spenninga er i laveste laget?
Noen som ellers gjenkjenner dette problemet som problemer med tenningsanlegget eller pick up sensoren?
Comment